lange bestandsnamen- bestand heeft 0 bytes

  • Erik Fleuren
    Message 1 of 3 , Jul 3, 2008
      Hallo mede Pro-Genners
      Naar aanleiding van het opnieuw moeten installeren van WindowsXP door
      een crash vanwege installatie SP3, nu alles weer opnieuw draaiend
      gekregen incl.sp3.
      Na herinstallatie van progen en terug zetten back-up werkt het
      gebruik van lange bestandsnamen niet meer.
      Dat wil zeggen de naam wordt wel aangemaakt maar het bestand heeft
      een lengte van 0 bytes. Bij gebruik van 8 caracters werkt alles wel.
      Ook bij het aanmaken van HTML paginas loop ik tegen dit probleem aan,
      alleen is hier het probleem groter omdat voor de verschillende
      deelbestanden er maar 2 letters overblijven.

      Ik heb aanvulling 16 geinstalleerd mar dit geeft geen verbetering

      Wat moet ik waar anders instellen om weer gebruik te kunnen maken van
      lange bestandsnamen welke nu wel gevuld worden.

      Greetings from Nijmegen, Holland - Erik Fleuren.
      E-mail: erikfleuren@...
      eim.fleuren@...

      ********Ik ben nog altijd op zoek naar personen met de familienaam:
      Fleur, Fleure, Fleuren, Fleurens, Fleures, Fleurke, Fleurkens,
      Fleurtjes,
      (maar ook met: ue, u, ü, oo, ö, oe) kijk even in je bestanden en help
      mij verder.***

      ****Een groot deel van mijn familie gegevens staat op mijn home-page:
      Visit my Home-Page: http://home.hccnet.nl/eim.fleuren
      Message 2 of 3 , Jul 3, 2008
        Erik Fleuren schreef:

> [...]
        > lange bestandsnamen welke nu wel gevuld worden.
        >
        > Greetings from Nijmegen, Holland - Erik Fleuren.

        Hallo Erik,

        Ik heb één keer eerder zoiets gezien en toen bleek er in het Windows
        register een instelling te staan waardoor er bij lange namen niet meer
        de bijbehorende korte namen gemaakt werden. Daardoor kan PRO-GEN wel het
        bestand met lange naam aanmaken, maar vervolgens niet de bijbehorende
        korte naam opvragen.

        Kijk met REGEDIT eens in het register op locatie
        HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem

        Kijk na of daar een regel staat met de naam
        "NtfsDisable8dot3NameCreation"
        en als waarde "1"
        Zo ja, verander die waarde dan naar "0" en laat de PC herstarten.

        Daarna zou het beter moeten gaan.

      • Erik Fleuren
        Message 3 of 3 , Jul 3, 2008
          --- In pro-gen@yahoogroups.com, Johan Mulderij <mulderij@...> wrote:

> [...]
          > "NtfsDisable8dot3NameCreation"
          > en als waarde "1"
          > Zo ja, verander die waarde dan naar "0" en laat de PC herstarten.

          Hallo Johan
          Bedankt voor je super snelle service.
          Ik vond in de genoemde registerinstelling:
          HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem
          3x de benaming CurrentControlSet voor met :
          CurrentControlSet001, CurrentControlSet002 en CurrentControlSet003
          bij 001 en 002 komt Control\FileSystem met de
          set "NtfsDisable8dot3NameCreation" voor.
          Na wijzigen van de vermelde waarde 1 in beide sets door een 0 en ook
          nog na omzetten van hex naar decimaal en daarna opnieuw opstartenvan
          de computer werkte alles weer zoals van ouds.
          Hartelijk dankt voor je snelle antwoord
          Groetjes Erik Fleuren, Nijmegen