Re: Pro-gen op USB stick

  • vliegfietser
    Message 1 of 3 , Mar 27, 2008
      Boven even vergeten te ondertekenen met mijn ware naam. Excuses!

      Jaap Lameris

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "vliegfietser" <j.lameris@...> wrote:

      > Beste allemaal,
      >
      > Ik heb onlangs met behulp van de informatie op de Pro-gen website en
      > die in het blad Pro-gen geinstalleerd op mijn Sandisk Cruzer micro
      > 1Gb USB stick.
    • vliegfietser
      Message 2 of 3 , Apr 4, 2008
        Beste allemaal,

        met de hulp van Win Nelis en Johan ben ik uiteindelijk achter de
        oorzaak en de oplossing gekomen. Er speelden twee dingen. Allereerst
        had ik de fout gemaakt om mijn eigen PG30 directorie te kopieren op
        mijn USB stick. Alhoewel het wel helemaal bijgewerkt was met de
        laatste updates, moet je echter de demoversie downloaden en gebruiken
        als basis om op andere PC's waar je geen administrator rechten heb,
        PG te kunnen gebruiken. Er zit dus in dat opzicht nog wel een
        belangrijk verschil tussen beide versies.
        Daarnaast had ik ook het probleem dat, doordat ik op mijn werk PC
        geen admin rechten had, het EXCLDIR programma geen wijziging aan kon
        brengen in het verborgen bestand
        C:\WINDOWS\system32Restore\Filelist.xml
        Dit i.v.m. de 'Systeemherstel' functie van Windows zoals is beschreven
        op de PRO-GEN Website en in PRO-GEN-eralia (Maart 2005). Hierdoor
        kreeg ik de melding binnen PRO-GEN over het herstelpunt. De oplossing
        die Johan mij gaf, was door eerst een (tijdelijk) account te krijgen
        op mijn Werk PC met ADMIN rechten, daar PRO-GEN te draaien en
        daardoor de gewenste wijziging in het verborgen bestand aan te
        brengen.
        Nu kan ik zonder irritante meldingen PRO-GEN draaien vanaf mij USB-
        stick in mijn normale account.

        Wim en Johan, Bedankt en ik hoop dat anderen die mogelijk ook
        in dezelfde situatie zitten of komen, er ook hier iets aan hebben.

        Groet,

        Jaap Laméris