Re: [pro-gen] windows vista

  • Rob Fransen
    Message 1 of 9 , Feb 28, 2008
      Beste Lorette,

      Ik citeer uit een artikel van Johan Mulderij geplaatst in PRO-GEN-eralia
      van juni 2007:

      "Heeft u een nieuwe PC met Vista gekocht en wilt u daar PRO-GEN op
      installeren, dan moet u de PRO-GEN CD niet gebruiken, maar dient u de
      demo-versie vanaf de PRO-GEN website te installeren. Deze maakt gebruik
      van dat nieuwe installatieprogramma en is bijgewerkt tot en met
      Aanvulling 15.
      Na installatie van deze demo-versie kunt u dan de licentiegegevens
      invoeren (vanaf de brief die u bij de CD ontving) waardoor het een
      volledige versie is geworden.

      U kunt rechtsboven in het PRO-GEN scherm zien of de laatste versie is
      geïnstalleerd. Er staat dan namelijk PRO-GEN 3.0b-p15 om aan te duiden
      dat het programma tot en met Aanvulling 15 is bijgewerkt.

      Tenslotte
      Met deze Aanvulling 15 kan PRO-GEN weer normaal gebruikt worden op PC's
      met het nieuwe Windows Vista.
      N.B. dat is niet van toepassing voor de speciale 64-bit Windows Vista
      X64 versie. Op die versie draait PRO-GEN niet. Maar op de normale
      Windows Vista mag het geen probleem meer zijn om PRO-GEN te gebruiken".

      Dus naar de website van de makers en onder de knop "File downloads" om
      het bestand demosetup-pg30b-nl.exe downloaden. In dat bestand is ook
      altijd de laatste aanvulling meegenomen.

      Met vriendelijke groet,

      Rob Fransen
      PGGG - Helpdesk

      lorette van waesberghe schreef:

      > Beste mede Pro-genners,
      >
      > Mijn huidige laptop met Windows XP wordt vervangen door een nieuwe met
      > Windows Vista.
      > Ik moet Pro-gen herinstalleren. ( dus in Windows Vista )
      > Moet ik speciale voorzorgen nemen ?? Wat? Hoe?
      >
      > dank bij voorbaat.
      > Van Waesberghe L.

    • Rachel Plantinga
      Message 2 of 9 , Feb 28, 2008
[...]

        Sinds afgelopen December ook een nieuwe computer gekocht, die tegenwoordig
        alleen nog maar verkocht worden met Vista...
        Toendertijd meteen op de site gekeken hoe Pro-Gen erop zou reageren, en
        zoals Rob ook al citeerd, niet de cd gebruiken..
        Bij mij is het allemaal goed gekomen! Pro-Gen draait goed, het enige minpunt
        is dat ik geen beeldvullend scherm meer heb, maar dat ligt meer aan mij...ik
        heb geen zin om in de instellingen te gaan kijken hoe ik dat kan veranderen.
        Het went vanzelf;)

        By the way.....tot nu toe heb ik nog helemaal geen problemen ondervonden met
        Vista...

        Groetjes Rachel
      • lorette van waesberghe
        Message 3 of 9 , Feb 28, 2008
          De huidige laptops worden standaard verkocht met Windows Vista.
          Als ik nog wil werken met Windows XP moet ik véél meer betalen.. er is mij gezegd dat er geen software is die de terugkeer mogelijk maakt van W. Vista naar W. XP.
          Klacht indienen bij Microsoft???
          Er is niet veel keuze.. dus wordt het aanpassen !!

          Alvast bedankt voor de hulp.
          Van Waesberghe L. lid sinds veel jaren. - en nog steeds prima tevreden.

          As lorette van waesberghe wrote on 28 Feb 2008:

> [...]
          > Windows Vista. Ik moet Pro-gen herinstalleren (dus in Windows Vista).
          > Moet ik speciale voorzorgen nemen ?? Wat? Hoe?

          Ja. Kort en goed: vermijd Vista koste wat het kost. Voor de gebruiker
          geeft het minimale voordelen maar brengt wel eindeloze ellende met zich
          mee.
          --
          Erik Groenhuis

        • Leo van Iperen
          Message 4 of 9 , Feb 29, 2008
            Beste mensen,

            Naar mijn mening is deze groep niet om meningen over producten als
            bijvoorbeeld Vista te geven.
            Zelfs een mening geven over Pro-Gen gaat mij te ver voor een discussiegroep.
            Het is toch een groep om met elkaar tot oplossingen van problemen te komen
            en niet om producten af te wijzen of aan te prijzen.

            Laten we ons alsjeblieft beperken tot onderwerp het gebruik van pro-Gen
            aangaande en wijk niet af naar allerlei zijsporen, want dan zul je zien dat
            er een heleboel meelezers afhaken.

            Mij bekruipt dat afhaakgevoel regelmatig!

            Hartelijke groet

            Leo van Iperen

            Lisse

            Nederland

          • Aurèle De Witte

              Message 6 of 9 , Feb 29, 2008
                Beste Aurèle

                Iedereen mag zijn mening hebben..
                Persoonlijk ben ik reuze tevreden met de eerlijke reacties van de andere pro-genners, die ook hun eigen mening mogen hebben.
                Dus is alles te nemen met een korreltje zout. ( korrel )
                Elkaar helpen is dus ook een mening hebben over een nieuw programma, wat dit ook moge wezen,- waar we vroeg of laat mee geconfronteerd worden, - en er toch de juiste logische conclusies uit trekken.

                Veel dank
                Van Waesberghe Lorette.

                Message 7 of 9 , Feb 29, 2008
                  Dag Lorette,

                  Het is niet mijn bedoeling een polemiek uit te lokken naast de kwestie.
                  Inderdaad iedereen mag zijn mening hebben, en moet die ook kunnen uiten.
                  Maar in deze was de reactie van Leo inzake gebruik van Windows Vista et tutti quanti in generlei een positieve, noch constructieve bijdrage voor de PRO-Gengebruikers, noch voor alle anderen.

                  Want wat mag Leo in godsnaam bedoelen als hij zegt

[...]

                  Beste vrienden, ik wil de goede bedoelingen van Leo helemaal niet in twijfel trekken, wel integendeel, maar ik vind een voortzetting van woord en wederwoord op dit forum in deze als zodanig compleet zinloos.
                  Zo nodig bakkeleien we privé wat gezellig verder of vinden we misschien zelfs een consensus.
                  Maar echt, wat brengen de opmerkingen van Leo ons constructief bij tenzij wat gratuite stemmingmakerij ?

                  Daarom Leo, laat ons beginnen met ons voorlopig te beperken tot een degelijk gebruik van ons aller PRO-GEN.
                  En manifesteren er zich fundamentele tekorten, laat het weten. Dan kunnen we zelf nog altijd oordelen en beslissen of we al dan niet afhaken.

                  Maar ten bewijze van het tegendeel zijn we met zovelen nog altijd onvoorwaardelijk verhangen aan dit onovertroffen 'genealogisch menu à la carte'. Als PRO-GENgebruiker is dat ook voor Leo beslist een overbekend gegeven.

                  Dus hoe zat dat nu weer met PRO-GEN en WINDOWS VISTA ??

                  A la carte, jawel !!

                  Met vriendelijke groeten,

                  Aurèle De Witte