Rare datums bij e-group

  • betsybajetto@hotmail.com
    Message 1 of 2 , Nov 30, 2000
      Hallo Allemaal,

      Een paar dagen geleden wilde ik een fragment-genealogie bij een
      bericht van een e-group plaatsen.
      Ik heb het fragment eerst naar de schijf geschreven, daarna als word
      document rft-bestand gesaved. Vervolgens gecopieerd en geplakt bij
      mijn bericht. Toen ik het bericht nalas, nadat het geplaatst was,
      bleken opeens alle datums helemaal raar met kruisjes ertussen en niet
      kloppende cijfers (zie bericht 42 bij de genealogie groep Overijssel)
      Wie weet waaraan dit ligt en wat heb ik ev. fout gedaan?

      Bedankt , groetjes

      Betsy
      Message 2 of 2 , Nov 30, 2000
        Hallo Betsy,

> [...]
        > kloppende cijfers (zie bericht 42 bij de genealogie groep Overijssel)
        > Wie weet waaraan dit ligt en wat heb ik ev. fout gedaan?

        Gebruik voor een bericht in een E-mailtje geen Word of RTF. Dan komen
        er allerlei stuurtekens mee die in Word nodig zijn voor de opmaak van
        de tekst.

        Activeer in PRO-GEN als (tijdelijke) schijfuitvoerdriver de driver
        BBS. Gebruik als extensie voor het bestand .txt of .asc en schrijf het
        bestand weg naar een tijdelijke map, bijvoorbeeld de map 'temp'. Nu
        kun je dit bestand met een ASCII-editor, bijvoorbeeld Notepad
        (standaard meegeleverd met Windows) openen. Dit gaat het eenvoudigst
        met de Verkenner. Als de extensie niet wordt herkend, moet je Notepad
        aanwijzen om het bestand in te openen. Vervolgens kun je met knippen
        en plakken de benodigde tekst direct in een E-mail plakken, zonder
        gebruik te maken van een attachment. Waarom attachments verboden zijn
        in het list-verkeer is inmiddels door anderen reeds beantwoord in de
        Overijssel-lijst (o.a. virus-gevaar).

        Hieronder heb ik als voorbeeld een klein stukje uit een genealogie
        geplukt zodat je kunt zien dat dit werkt (let op de datums en de
        inspringing).

        --- VOORBEELD ---

        Generatie II

        2 Marinus Leendert VERDONK, ondernemer, eigenaar
        speciaalzaken in gereedschappen, ijzerwaren enz,
        geboren op 19-09-1912 te Maarsseveen, overleden op
        07-11-1983 te Maarssen op 71-jarige leeftijd. Woonde in
        1947 Achterstraat 4 te Maarssen. In 1989 woonde zijn
        vrouw als wed. nog in Maarssen.

        --- EINDE VOORBEELD ---

        Ik zou zeggen, probeer het eens opnieuw! En lukt het niet, laat het
        dan nog even weten.

        Succes ermee.

        Don Arnoldus
        Helpdesk PRO-GEN Gebruikersgroep