plaats van de accolade?

  • wdegans
    Message 1 of 15 , Feb 13, 2008
      bij het uitvoeren van tekst komt het regelmatig voor dat bij info van
      partners (parvapar staat altijd aan bij mij)de accolade aan het einde
      op een nieuwe regel verschijnt, terwijl er ruimte genoeg is om hem
      achter de tekst op de bestaande regel te plaatsen, je krijgt dan zo'n
      raar effect: een nieuwe regel met alleen die "sluit" accolade!
      is dit te beinvloeden of heb ik iets verkeerd ingesteld of wordt dit
      herkend?
      dit komt voor bij RTF en CSS bij mij.

      alvast bedankt.
      Walther uit Zwijndrecht.
    • Paul De Clerck
      Message 2 of 15 , Feb 13, 2008
        Beste,
        Zou het kunnen dat de tekst per ongeluk eindigt met een "CR" waardoor de
        tekst zelf een "nieuwe regel" bevat?

        Met vriendelijke genealogische groet
        Paul De Clerck, Heverlee
        paul.declerck(ad)scarlet.be
        VVF-lid nummer 395
> [...]
        > raar effect: een nieuwe regel met alleen die "sluit" accolade!
        > is dit te beinvloeden of heb ik iets verkeerd ingesteld of wordt dit

      • wdegans
        Message 3 of 15 , Feb 13, 2008
          Paul,
          het is wel door Pro-Gen gegenereerde tekst!
          dit is n.a.v. gebruik van Parvapar.
          volgens mij heb ik geen invloed op dit stukje tekst, behalve de
          variabelen dan.

          --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Paul De Clerck" <paul.declerck@...>
          wrote:

          > Beste,
          > Zou het kunnen dat de tekst per ongeluk eindigt met een "CR"
> [...]
        • Paul De Clerck
          Message 4 of 15 , Feb 14, 2008
            Toch wel, want ook parvapar gebruikt tekstvelden van uw bestand en die
            kunnen eindigen op een CR. Ik heb zelfs ooit zoiets opgelost door te vinden
            dat een 'leeg' veld enkel een (bijna onzichtbare) CR bevatte en zodoende een
            ongewenste CR in de uitvoer genereerde. Kijk maar eens het record na
            (persoon of relatie) van een persoon bij wie je dit fenomeen vaststelt.
            Die CR is enkel te zien in een leeg tekstveld aan het teken > aan het einde
            van het veld in het venster.
            MVG

          • wdegans
            Message 5 of 15 , Feb 14, 2008
              Paul,
              voorbeeld:
              {Hij is later ondertrouwd op Zaterdag 21 April 1770 te Culemborg,
              gehuwd voor de kerk op 33-jarige leeftijd op Zondag 6 Mei 1770 te
              Culemborg (NH) met Agnita UIJTMAN, geboren te Everdingen
              }
              als ik dit stuk bekijk heb ik alleen maar variabelen en geen eigen
              tekst, dus jouw verhaal zal wel kloppen, maar niet voor dit denk ik.
              nog effe een check gedaan, het komt bij mij in de rtf- en de
              css-uitvoer voor.

              wrote:

> [...]
              > (persoon of relatie) van een persoon bij wie je dit fenomeen vaststelt.
              > Die CR is enkel te zien in een leeg tekstveld aan het teken > aan

            • Benno Schulenberg
              Message 6 of 15 , Feb 14, 2008
                wdegans wrote:
> [...]
                > gehuwd voor de kerk op 33-jarige leeftijd op Zondag 6 Mei 1770 te
                > Culemborg (NH) met Agnita UIJTMAN, geboren te Everdingen

                Ah, eindelijk een voorbeeld. Aan het eind van de tekst staat geen
                punt. Dat vindt Parvapar raar, en zet daarom de accolade op de
                volgende regel.

                Nu is het dus zaak uit te vinden waarom die tekst niet op een punt
                eindigt. Staat er misschien iets in de kleine infoveldjes van
                Agnita?

                (Waarom beginnen dagen en maanden trouwens met een hoofdletter? Dat
                wordt al jaren niet meer zo geschreven.)

                Benno
              • wdegans
                Message 7 of 15 , Feb 14, 2008
                  Benno,

                  ben denk ouderwets met die hoofdletters!!
                  ga ze wel uitzetten.
                  wat Agnita betreft: een kaler record kan je je bijna niet voorstellen,
                  nl Voornaam, Achternaam en Geslacht, dat zijn de enige gevulde velden.

                  dus geen extra tekst erbij

                  Walther
                  --- In pro-gen@yahoogroups.com, Benno Schulenberg
                  <coevorderstambomen@...> wrote:

> [...]
                  > Agnita?
                  >
                  > (Waarom beginnen dagen en maanden trouwens met een hoofdletter? Dat
                  > wordt al jaren niet meer zo geschreven.)

                • wdegans
                  Message 8 of 15 , Feb 14, 2008
                    Nog even een aanvulling: ik had blijkbaar twee keer die Agnita, buiten
                    de genoemde velden is er nog een code veld gevuld en de info met
                    --woonachtig te Culemborg (1773), als ik naar dat info-veld ga en een
                    <end> doe dan sta ik direct achter de laatste ), dan heb ik geen extra
                    karakters of zo denk ik.

                    --- In pro-gen@yahoogroups.com, "wdegans" <wb.de.gans@...> wrote:

> [...]
                    > wat Agnita betreft: een kaler record kan je je bijna niet voorstellen,
                    > nl Voornaam, Achternaam en Geslacht, dat zijn de enige gevulde velden.

                  • Hans
                    Message 9 of 15 , Feb 15, 2008
                      Whalter,

                      Als je met <End> in de tekst naar het einde van de regel springt, dan
                      springt je ook echt naar einde regel en niet naar einde tekst.
                      Kom je met < End> op een "wiebertje" terecht dan is dat inderdaad einde
                      tekst. Het "wiebertje" geeft de plaats van "einde tekst" aan.
                      Staat het "wiebertje" op de volgende regel, dan staat de cursor op een
                      pijltje naar links. Met "Delete" kun je de "harde return" terughalen en is
                      de extra regelovergang weg.

                      Groet,
                      Hans Omlo

> [...]

                      > wat Agnita betreft: een kaler record kan je je bijna niet voorstellen,
                      > nl Voornaam, Achternaam en Geslacht, dat zijn de enige gevulde velden.

                    • wdegans
                      Message 10 of 15 , Feb 15, 2008
                        Hans,
                        ik kom inderdaad op een wiebertje terecht, maar ik geloof niet dat dat
                        het issue is van mijn eerste vraag, namelijk de plaats van die
                        accolade, in mij voorbeeld is de extra tekst niet te lezen en worden
                        alleen variabelen gepresenteerd, dus wat moet ik nog doen?
                        Walther
                        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Hans" <h04@...> wrote:

> [...]
                        > Staat het "wiebertje" op de volgende regel, dan staat de cursor op een
                        > pijltje naar links. Met "Delete" kun je de "harde return" terughalen

                      • Benno Schulenberg
                        Message 11 of 15 , Feb 15, 2008
                          wdegans wrote:
> [...]
                          > info-veld ga en een <end> doe dan sta ik direct achter de laatste
                          > ), dan heb ik geen extra karakters of zo denk ik.

                          Als je ook na goed kijken niks kunt vinden, markeer en selecteer dan
                          Agnita en haar man, exporteer de selectie naar een nieuw bestand
                          (met een identieke definitie), maak een backup van dat bestandje,
                          en stuur mij die backup. Want ik ben zeer benieuwd hoe het komt
                          dat achter Everdingen geen punt staat.

                          Benno
                        • Paul De Clerck
                          Message 12 of 15 , Feb 15, 2008
                            Beste,

                            Je maakt verschil tussen zgn variabelen en teksten. Vergeet niet dat de
                            meeste velden (variabelen) ook tekstvelden zijn en dus ook door de gebruiker
                            ingevoerde tekst bevatten, waar ook een CR in kan staan.
                            Maar, om u gerust te stellen, in een veld dat voor een plaatsnaam is bestemd
                            kan je geen CR invoeren. Aan het einde van zo'n veld CR intoetsen slaat de
                            inhoud gewoon op in de buffer.

                            Alles hangt er dus van af welke volgorde van velden door u is gekozen en
                            welke velden nog na de plaatsnaam kunnen komen. Als één van die velden enkel
                            een CR bevat of spaties en CR, en dus leeg lijkt, omdat dit niet goed
                            zichtbaar is in een invoerscherm, kan dit de oorzaak zijn. Dit kan in
                            venstervelden en infovelden enkel te zien zijn aan een dubbel teken >> aan
                            het uiteinde rechts.
                            Maar of dit uw probleem is durf ik niet meer te stellen.

                          • wdegans
                            Message 13 of 15 , Feb 17, 2008
                              Paul,
                              nieuw voorbeeld:
                              {Zij had ook ooit een relatie met Gerard DOPPENBERG
                              }
                              om extra info en cr's te voorkomen heb ik de genoemde persoon ontdaan
                              van gegevens behalve zijn naam en geslacht, kan ik nog meer zien om te
                              testen?

                              Walther
                              wrote:

> [...]
                              > het uiteinde rechts.
                              > Maar of dit uw probleem is durf ik niet meer te stellen.

                            • Paul De Clerck
                              Message 14 of 15 , Feb 17, 2008
                                Een laatste poging voor dit wel rare geval.
                                Heb je ooit iets aangepast via de Ins-toets bij de uitvoer?
                                Ik bekom met standaard PARVAPAR het volgende:
                                Gehuwd op 35-jarige leeftijd op 19/12/1844 te Geldern, D met Hendrik
                                Willem Hubert Naus, 45 jaar oud, ontvanger van belastingen, geboren op
                                20/6/1799 te Roermond, NL, overleden op 27/5/1858 te Gavere op
                                58-jarige leeftijd, zoon van Mathias Petrus Naus (Petrus Mathias),
                                koopman, municipaliteitslid van Roermond, en Maria Helena Beckers.
                                {Hij was eerder gehuwd op 33-jarige leeftijd op 20/5/1833 te Thorn met
                                Marie Thérèse Berntz, 28 jaar oud, geboren op 26/6/1804 te Amsterdam,
                                overleden op 29/4/1834 te Swalmen, Roermond, NL op 29-jarige leeftijd,
                                begraven op 1/5/1834 te Swalmen.}
                                Uit dit huwelijk:
                                .......... enz.

                                De standaard uitvoervolgorde van de velden is hier: ABCDEFGHIJKLMNOPQ en
                                daar heb ik nergens een , of ; aan toegevoegd, wat invloed heeft op een punt
                                aan het einde of een nieuwe lijn na een veld.

                                MVG
                                Paul

                                Message 15 of 15 , Feb 17, 2008
                                  Paul,

                                  inderdaad het moet aan deze regels liggen, want een standaard uitvoer
                                  met paravar gaat wel goed, ik laat veel inspringen en zaken op een
                                  nieuwe regel beginnen. betekent voor mij nu een compromis vinden in
                                  die output om toch die accolade goed te krijgen, we zijn er uit,
                                  tenminste voor dit forum , nu ik zelf nog.
                                  maar bedankt!
                                  Walther