Re: vreemde melding bij afsluiten van pro-gen (NA opnieuw installeren dmv CD-r)

  • J. de Boer
    Message 1 of 3 , Jan 1, 2008
      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Leonard" <l.van.kessel9@...> wrote:

> [...]
      > PG30 map naar dezelfde schijfeenheid als op de oude PC. Kopieer ook
      de
      > gekoppelde bestanden naar dezelfde plaats als op de oude PC.
      >
      > Door de CD-schrijver software worden op een CD-R alle bestanden als
      > "alleen-lezen" gemarkeerd. Nadat u de bestanden naar de harde schijf
      > heeft gekopieerd is deze markering aan blijven staan waardoor u uw
      > PRO-GEN bestanden niet meer kunt wijzigen.
      > Om dit op te lossen moet u op de START-knop drukken en "Uitvoeren.."
      > kiezen. In het invulvakje vult u dan het commando ATTRIB -R

      Is met deze actie niet enkel de hoofdmap C:\PG30 gecorrigeerd? Naar
      mijn idee moeten ook alle submappen en sub-submappen deze procedure
      ondergaan.
      Ik heb even naar mijn eigen instellingen gekeken, en zag daar dat de
      mappen zelf (dus niet de inhoud) wel alle het attribuut alleen lezen
      hebben.

      Succes en vriendelijke groet,
      Jan de Boer
    • Alex Mettau
      Message 2 of 3 , Jan 2, 2008
        Hallo Jan,

> [...]
        > Ik heb even naar mijn eigen instellingen gekeken, en zag daar dat de
        > mappen zelf (dus niet de inhoud) wel alle het attribuut alleen lezen

        Door de parameter "/s" (= sub) aan het commando toe te voegen, zoals
        aangegeven, werkt het ATTRIB-commando ook op alle onderliggende mappen
        (sub-directories). Ik heb dit nog even zelf uitgeprobeerd op een paar
        test-mapjes met drie niveaus en het werkte prima.

        Overigens, als het commando ATTRIB c:\pg30\*.* /s wordt ingetoetst is dit
        ook direct te zien. Als voor een bestandsnaam een R wordt getoond, heeft het
        commando niet goed gewerkt.

        Met vriendelijke groet,
        Alex Mettau.