vreemde melding bij afsluiten van pro-gen (NA opnieuw installeren dmv CD-r)

  • Leonard
    Message 1 of 3 , Dec 28, 2007
      Hallo,

      Met de tip van de site www.pro-gen.nl om gegevens van CD-R op nieuwe
      PC plaatsen heeft een goede kennis van mij de hierna volgende
      procedure gevolgd.
      ******
      Plaats de aangemaakte CD-R in de nieuwe PC en kopieer nu de gehele
      PG30 map naar dezelfde schijfeenheid als op de oude PC. Kopieer ook de
      gekoppelde bestanden naar dezelfde plaats als op de oude PC.

      Door de CD-schrijver software worden op een CD-R alle bestanden als
      "alleen-lezen" gemarkeerd. Nadat u de bestanden naar de harde schijf
      heeft gekopieerd is deze markering aan blijven staan waardoor u uw
      PRO-GEN bestanden niet meer kunt wijzigen.
      Om dit op te lossen moet u op de START-knop drukken en "Uitvoeren.."
      kiezen. In het invulvakje vult u dan het commando ATTRIB -R
      c:\pg30\*.* /s in en drukt u op OK.
      *****

      Pro-Gen werkt nu, maar...

      Bij het afsluiten van Pro-Gen krijgt hij de volgende 'foutmelding':
      Fatale uitzondering OD op 0028:C182C107 in VXD NBMX(03) + 000003F7. De
      huidige toepassing wordt afgesloten.
      Daarna een verzoek door een druk op een toets of CTRL+ALT+DEL

      Maar vreemd genoeg betekent dit NIET, ofschoon de 'standaard'
      afsluitprocedure niet wordt gevolgd, dat de indexen van de personen en
      de relaties opnieuw geactiveerd moeten worden.

      Als een wijziging gedaan wordt op genealogisch gebied, en er 'gesaved'
      moet worden naar een 'back-up'; dan gaat het saven goed, maar Pro-
      Gen sluit dan OOK af moet de bovengenoemde foutmelding.

      Conclusie: Pro-GEn draait en werkt 'normaal', maar de foutmelding is
      wel erg lastig, want bij CTRL+ALT+DEL loopt de laptop (soms) vast. Er
      wordt gebruik gemaakt van Windows '98 (uit de vorige eeuw....).

      Namens John Bosman (die ik nu ook 'lid' maak van deze groep)

      Leonard van Kessel
    • J. de Boer
      Message 2 of 3 , Jan 1, 2008
        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Leonard" <l.van.kessel9@...> wrote:

> [...]
        > Om dit op te lossen moet u op de START-knop drukken en "Uitvoeren.."
        > kiezen. In het invulvakje vult u dan het commando ATTRIB -R

        Is met deze actie niet enkel de hoofdmap C:\PG30 gecorrigeerd? Naar
        mijn idee moeten ook alle submappen en sub-submappen deze procedure
        ondergaan.
        Ik heb even naar mijn eigen instellingen gekeken, en zag daar dat de
        mappen zelf (dus niet de inhoud) wel alle het attribuut alleen lezen
        hebben.

        Succes en vriendelijke groet,
        Jan de Boer
      • Alex Mettau
        Message 3 of 3 , Jan 2, 2008
          Hallo Jan,

> [...]
          > Ik heb even naar mijn eigen instellingen gekeken, en zag daar dat de
          > mappen zelf (dus niet de inhoud) wel alle het attribuut alleen lezen

          Door de parameter "/s" (= sub) aan het commando toe te voegen, zoals
          aangegeven, werkt het ATTRIB-commando ook op alle onderliggende mappen
          (sub-directories). Ik heb dit nog even zelf uitgeprobeerd op een paar
          test-mapjes met drie niveaus en het werkte prima.

          Overigens, als het commando ATTRIB c:\pg30\*.* /s wordt ingetoetst is dit
          ook direct te zien. Als voor een bestandsnaam een R wordt getoond, heeft het
          commando niet goed gewerkt.

          Met vriendelijke groet,
          Alex Mettau.