hoe print ik een lijst

  • Ine van den Munckhof - Bodywork
    Message 1 of 4 , Dec 26, 2007
      Allereerst wens ik ieder die met Pro-gen gebruikt in 2008 nog veel plezier
      in het gebruik!
      Hoewel ik Pro-gen al lang gebruik lukt het me niet om van een lijst een
      print te maken. Zo heb ik bv een lijst gemaakt van personen waarvan ik de
      memories van successie wil opzoeken. Via totaallijst personen, dan selecties
      toegepast op overlijdensdata. De lijst die ik nu overheb wil ik graag
      printen.
      Graag advies,
      hartelijke dank
      Ine

      Ine Hendriks-van den Munckhof
      homepage: http://www.inevandenmunckhof.nl <http://www.inevandenmunckhof.nl/>

      werk: http://www.smo-helmond.nl <http://www.smo-helmond.nl/>

    • Paul De Clerck
      Message 2 of 4 , Dec 26, 2007

        In principe niet zo moeilijk.
        Als je de lijst op papier wil zoals ze op het scherm staat (in kolommen) dan
        kies je gewoon als volgt:
        1. Uitvoer gegevens personen
        2. Soort-uitvoer = Lijstuitvoer (dit zijn de lijsten die op het scherm
        kunnen worden gezien)
        3. Kies als lijst bijvoorbeeld "Overzicht personen met recordnummer en
        plaatsen" (zeker geen heel brede lijsten)
        4. "Invoer akkoord"
        5. "Uitvoer naar beeldscherm" om te zien of het wel dat is dat je wil
        6. "Uitvoer naar de printer" als alles klopt. met keuze A4 en lettertype
        Courier 11 of 12 cpi (want met andere types heb je geen mooie kolommen).
        Kies dan een kleine marge van 1 karakter overal en druk "Invoer akkoord"
        Normaal moet dat lukken.
        NOOT:
        - De uitvoer komt op je printer die als "default" of standaard is aangeduid
        in Windows.
        - Ik werkte met Pro-gen voor Windowsprinter of PGWINPRN.EXE, het icoontje
        met de groene boom.

        Met vriendelijke genealogische groet
        Paul De Clerck, Heverlee
        paul.declerck(ad)scarlet.be
        VVF-lid nr. 395

> [...]
        > selecties
        > toegepast op overlijdensdata. De lijst die ik nu overheb wil ik graag

      • W. Brassé
        Message 3 of 4 , Dec 27, 2007
          Ik voer altijd eerst uit naar een Word document; dan kun je in Word nog
          makkelijk wat met de marges schuiven en een kleinere lettergrootte kiezen
          voor het beste resultaat.

          Groet en prettige jaarwisseling,
          Wil Brassé

          Message 4 of 4 , Dec 28, 2007
            Paul en Wil, allebei bedankt! Ik kan weer vooruit.
            Prettige feestdagen