foutmelding

  • Jozef Van de Ven
    Message 1 of 10 , Nov 3, 2007
      Beste medeprogenners,

      Een vriend van mij heeft het volgende probleem.

      Ne het verwijderen van Norton Antivirus programma en installeren van Avast
      heeft hij volgend probleem gekregen.

      Foutmelding:
      16-bits MS-DOS-subsysteem
      C:\Docume~1\Admini~1\Bureau~1\Pro-Gen~1.Pif
      systeem:\Current Controlset\Control\VirtualDeviceDrivers.
      De notatie van virtueel stuurprogramma en het register is ongeldig. Kies
      sluiten om de toepassing af te sluiten.

      Kiest men hier voor negeren start Pro-Gen gewoon op.

      Ben dit nog nooit tegengekomen, zal waarschijnlijk wel iets over het hoofd
      zien maar weet niet wat.

      Hoe deze foutmelding wegkrijgen?

      Mvg,
      Van de Ven Jos
      Rozenstraat 41
      2430 Laakdal
      013/664436
      vandeven.jos@...
      jos@...
      www.vandevenjos.be

    • Jozef Van de Ven
      Message 2 of 10 , Nov 12, 2007
        Allen

        Heb 10 dagen geleden deze vraag gesteld en geen antwoord op gehad, daarom
        nog eens een poging.

        Mvg,
        Jos Van de Ven

        Message 3 of 10 , Nov 12, 2007
          Jozef Van de Ven wrote:

> [...]
          >
          > Kiest men hier voor negeren start Pro-Gen gewoon op.
          >
          > Ben dit nog nooit tegengekomen, zal waarschijnlijk wel iets over het hoofd

          Hallo Jos,

          Wellicht is er iets van Norton of Avast in de bestanden CONFIG.NT of
          AUTOEXEC.NT (in de WIndows\system32 map) achtergebleven/terechtgekomen.
          Kijk deze twee bestanden eens na. Alle regels die met Norton of Avast te
          maken hebben kunnen hieruit verwijderd worden.
          Hopelijk kan je het daarmee oplossen.

        • Theo Grimmelikhuijsen
          Message 4 of 10 , Nov 13, 2007
            Aan Jos,

            Ik heb onlangs Norton geheel verwijderd omdat er een fout in zat, darna geheel opnieuw geinstalleerd.
            Dat verwijderen deed ik met de speciale Norton Removal Tool, waarbij dan ook werkelijk alle files, ook registerfiles verwijderd worden.

            Bij het opstarten van Pro-Gen had ik verder nergens last van.

            Hoe is Norton bij je vriend verwijderd?

            met vriendelijke groet,

            Theo Grimmelikhuijsen

            behalve onze naam, ook altijd geinteresseerd
            in de familienamen : Groetelaars, Jansen en Elsendoorn

            bezoekt u eens onze websites:

            www.geneagri.nl
            www.grimmweb.nl

            Message 5 of 10 , Nov 13, 2007
              Aan Theo,

              Normaal zie ik mijn vriend morgen namiddag en zal het dan eens vragen.
              Tevens zal ik ook eens naar de files kijken waar Johan me op wees.
              Zal deze bevindingen naar de groep sturen.

              Theo en Johan al bedankt voor de aanwijzingen.

              Mvg,
              Jos Van de Ven

              Message 6 of 10 , Nov 14, 2007
                Hallo Johan en Theo,

                Ik heb vandaag mijn vriend ontmoet en op zijn laptop de betreffende
                NT-bestanden bekeken, niets van antivirus bestanden te vinden.
                Tevens met verkenner de hele mappenstructuur bekeken en niets van Norton
                terug gevonden, moet dus goed verwijderd zijn.
                Het enige wat ik nog niet gedaan heb is progen terug geïnstalleerd, ik denk
                dat ik dit maar eens ga doen.

                Mvg en dank voor het meedenken,
                Jos Van de Ven

> [...]

                Kijk deze twee bestanden eens na. Alle regels die met Norton of Avast te
                maken hebben kunnen hieruit verwijderd worden.

              • Vic van Lijf
                Message 7 of 10 , Jan 9, 2010
                  L.S.
                  Tijdens het maken van een genealogie en parenteel krijg ik de volgende melding:
                  bad filename or number in module PG-Print at address 1203:8F7B
                  Hit any key....

                  Het is ontstaan na het toevoegen van een 800 namen aan mijn stamboom gegevens. Totaal een kleine 26000 personen. Na het "hitten" van die key, sluit progen af en moet ik daarna opnieuw sorteren op naam. Ik werk met versie 3.0b-p17, opmaak def PG23A.
                  Ik maakte van de naam Hameleers een hoofdtak en meerdere kleine losse takjes. Sommigen takken gaan wel goed.

                  Vic van Lijf
                  Eindhoven

                  Message 8 of 10 , Jan 10, 2010
                    Vic van Lijf schreef:
> [...]
                    > versie 3.0b-p17, opmaak def PG23A.
                    > Ik maakte van de naam Hameleers een hoofdtak en meerdere kleine losse

                    Hallo Vic,

                    Ik heb ook een andere klant met zo'n zelfde foutmelding. Ik ben daar met
                    een paar tests bezig om te onderzoeken wat er aan de hand is. Hopelijk
                    levert dat wat op.