merkwaardige UGPC

  • Gert Aelbers
    Message 1 of 7 , Oct 8, 2007
      Al geruime tijd gebruik ik het programma UGPC aanmaken van Wim Nelis. Het is
      een prachtig hulpstuk om in een wat grotere database personen op een
      eenvoudige manier van een uniek merkteken te voorzien. Het gaat hier om een
      database van ongeveer 95.000 personen waarvan er ongeveer 3500 een UGPC
      hebben.
      Nu loop ik tegen een - voor mij althans - onverklaarbaar fenomeen aan:
      Ik laat een een UGPC aanmaken van een persoon met de initialen "is"
      Het programma komt terug met een UGPC die eindigt op "ys"
      Echter, in de database komt geen andere persoon voor met dezelfde
      geboortedatum en dezelfde initialen. Dat zou de reden zijn voor een
      aangepaste UGPC.
      Er komen wel 4 personen voor met dezelfde initialen maar met een andere
      geboortedatum waarvan wel een verwachte UGPC werd aangemaakt eindigend op
      "is".
      Bij herhalen komt, zoals te verwachten, weer de UGPC met "ys" te voorschijn.

      Ik realiseer me dat bovenstaand verhaal haaks lijklt te staan staat op alle
      logica. Ik snap er dan ook niets van.
      Heeft iemand een idee?

      Met vriendelijke groeten,
      Gert Aelbers.

      Geïnteresseerd in de familienamen: Aelbers, Doesburg, den Dubbelden, Mulder,
      Lünnemann, Okkerse, de Kruijf, de Haas, Middelweerd, Schippers, De Hart,
      Kuipers, Kulsdom, Meuwse.

      Gegevens op: http://home.casema.nl/gert.aelbers/

    • Jos Verlaak

        Message 3 of 7 , Oct 9, 2007
          Dag Jos,

          Misschien zit hier een mogelijke oorzaak. Van de betrokken persoon weet ik
          geen voornaam, alleen zijn voorletters. Die zijn I.J.M. Misschien dat bij
          het aanmaken van de UGPC de punten buiten beschouwing gelaten worden en dan
          zou de IJ mogelijk Y worden.
          Wim Nelis weet daar ongetwijfeld antwoord op.

        • wnelis
          Message 4 of 7 , Oct 12, 2007
            --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Gert Aelbers" <gert.aelbers@...> wrote:

> [...]
            > Ik laat een een UGPC aanmaken van een persoon met de initialen "is"
            > Het programma komt terug met een UGPC die eindigt op "ys"
            In programma UGPC werd een voorletter gevolgd door punt niet goed
            behandeld. Een verbeterde versie van UGPC is intussen getest en nu
            beschikbaar in mijn e-mail distributie. De nieuwe versie van UGPC is
            te verkrijgen door een e-mail met onderwerp "PRO-GEN 3.0b ugpc13"
            (zonder aanhalingstekens) te sturen naar nelis@....

            Met vriendelijke groet,
            Wim Nelis.
          • Theo Grimmelikhuijsen
            Message 5 of 7 , Oct 12, 2007
              Domme vraag, maarrrrr:

              Hoe werkt dit programmaatje eigenlijk ?
              (ik heb het al geinstalleerd)
              bvd

              mvg

              Theo
> [...]

              Lünnemann, Okkerse, de Kruijf, de Haas, Middelweerd, Schippers, De Hart,

            • Rob Fransen
              Message 6 of 7 , Oct 12, 2007
                Theo,

                In het Hoofdmenu kiezen voor "Documentatie" en vervolgens voor "UGPC.doc".

                Rob Fransen
                PGGG - Helpdesk

                Theo Grimmelikhuijsen schreef:

                > Domme vraag, maarrrrr: