Re: [pro-gen] help/ gevonden

  • lorette van waesberghe
    Message 1 of 4 , Oct 2 12:32 AM
      Beste Paul,

      Even met helder hoofd nagekeken, en ... het probleem bestand is inderdaad : PG 23 A.def !!!
      Dus : exporteren en terug importeren met code PG 30-1 def !!
      Akkoord???
      Ik snap niet dat de andere bestanden wél een goede code (?) hebben.
      Maar als het daarmeer opgelost is...

      Groeten
      Van Waesberghe Lorette

      Message 2 of 4 , Oct 2 12:55 AM
        As lorette van waesberghe wrote on 2 Oct 2007:

        > Beste Paul,
        >
        > Even met helder hoofd nagekeken, en ... het probleem bestand is
        > inderdaad : PG 23 A.def !!! Dus : exporteren en terug importeren met
        > code PG 30-1 def !! Akkoord???

        Nee. Voor de juiste handelswijze zie een eerder bericht in deze serie:

        --
        Erik Groenhuis
      • Paul De Clerck
        Message 3 of 4 , Oct 2 1:39 AM
          Lorette,

          Als dat bestand nog met een oud (vorige eeuw) PG23A.DEF staat dan is de
          oplossing ongetwijkfeld exporteren naar een nieuw bestand met moderne
          definitie (PG30-1.DEF of PG30-2.DEF naar keuze) en dus met een nieuwe naam.
          Als de huidige naam hoogstens 7 letters omvat kan je er een 3 achteraan aan
          toevoegen en dan weet je dat die met een definitie is voor PG3.0 en niet
          meer PG2.3.
          Dat andere bestanden wel een nieuwe definitie hebben is te verklaren door
          het feit dat je die later hebt aangemaakt, met PG3.0 reeds.
          De export gebeurt vanuit het hoofdmenu, "PRO-GEN hulpprogramma's", van
          bovenaan "Export" en weer bovcenaan "PRO-GEN export"
          Je moet het volledige bestand exporteren, dus mag er geen selectie van
          kracht zijn (druk Insert om zeker te zijn).
          Druk ENTER, kies een nieuwe NAAM (max. 8 letters zoals gewoonlijk), geef op
          de tweede regel een duidelijke omschrijving (je krijgt normaal de bestaande
          aangeboden, die je kan aanpassen) en druk op "invoer akkoord".
          Kies dan de gewenste definitie (PG30-1 is de standaard, PG30-2 geeft
          getuigen bij geboorte en overlijden bij) en kies liefst voor het niet
          behouden van oude recordnummers (tenzij je daar echt belang aan hecht).
          Dan kan je de koppeling van d evelden wijzigen, wat normaal niet nodig is.
          Als je dan verder gaat worden eerst de personen en dan de relaties naar de
          nieuwe definitie uitgevoerd.
          Je hoeft dat bestand niet meer te importeren. dat is je nieuwe bestand waar
          heel veel records in kunnen, bijna zonder beperking.

        • lorette van waesberghe
          Message 4 of 4 , Oct 2 1:42 AM
            dat bedoelde ik ook.
            goed de richtlijnen volgen..