help

  • lorette van waesberghe
    Message 1 of 18 , Oct 1, 2007
      Beste pro-genners,

      Ik krijg een ' onbekend ' fenomeen:
      Bij mijn grootste bestand (+ 32.000 namen ) blokkeert pro-gen.
      DWZ : als ik een naam of item wil toevoegen, en bevestig met esc. dan sluit pro-gen vanzelf af, kan ik het programma terug opstarten, nieuwe index aanmaken enz..
      Ik kan geen enkele naam meer toevoegen.

      Tot mijn verbazing doet hij dit niet bij een ander bestand, daar blijkt alles wél normaal ( minder namen ) Enkel dit bestand loopt fout.

      ??? wat is er fout?? wat deed ik fout??

      Help, help , help.
      Dank bij voorbaat.
      Van Waesberghe L
      lvwaesberghe@...

    • Jozef Van de Ven
      Message 2 of 18 , Oct 1, 2007
        Ligt zeker niet aan het aantal personen.
        Ik heb er meer dan 65.000 en er zijn nog anderen die er een paar 100.000
        hebben.
        Probeer eens in het hoofdmenu kiezen voor "Pro-Gen hulpprogramma's " =>
        Overige" => "Compileer alle VTX".
        Wel zorgen dat het niet goed werkende bestand gekozen is.
        Kan soms ook al eens helpen.

        Mvg,
        Jos Van de Ven

        Message 3 of 18 , Oct 1, 2007
          Heb je er misschien een persoon bij zitten waarbij je een enorme lap tekst
          in het informatie veld hebt staan, dan krijg je ook dergelijke
          verschijnselen
          In dat geval moet je die tekst even wat inkorten

          Ik had een bestand met 10.000 personen en dat werkte goed

          -------------------------------
          Vriendelijke Groeten
          Peter van der Lee

[...]

        • Hubert Goetschalckx
          Message 4 of 18 , Oct 1, 2007
            Kan wel aan het aantal personen liggen als een oude opmaakdefinitie wordt gebruikt. Hoe je
            kunt overschakelen naar een nieuwere definitie die tot 250.000 personen aankan, staat
            klaar en duidelijk uitgelegd op de P-G website.
            Rechtstreekse link : http://pro-gen.nl/nl-faq4.htm#BM15

            Succes,
            mvg,
            Hubert Goetschalckx

          • Gerard Sauveurs
            Message 5 of 18 , Oct 1, 2007
              Hallo

              Vermoedelijk hebt U "Aanvulling 15" niet geinstalleerd
              Zie :http://www.pro-gen.nl/nlhome.htm

              MVG

              Sauveurs G

              Message 6 of 18 , Oct 1, 2007
                Beste,

                Waarschijnlijk heb je na de upgrade van PRO-GEN, die meer dan 32.000 records
                mogelijk maakte, nu zelfs door mij getest tot boven 2.000.000, ben je
                waarschijnlijk blijven werken met een reeds bestaande definitie.
                Als de meer dan 32.000 records wil invoeren zou je mlisshcien moeten
                exporteren naar een "moderne" definitie, dus eentje dat met de nieuwste
                versie is meegeleverd, zoals PG30-2.DEF.
                In het hoofdmenu staat onderaan te lezen welk bestand, de omschrijving, de
                inhoud en ook de opmaakdefinitie. Kijk eens of dit geen oudere definitie is
                van PG23C of zo.

                Met vriendelijke genealogische groet
                Paul De Clerck, Heverlee
                paul.declerck<ad>scarlet.be
                VVF-lid nummer 00395

> [...]
                >
                > Tot mijn verbazing doet hij dit niet bij een ander bestand, daar blijkt
                > alles wél normaal ( minder namen ) Enkel dit bestand loopt fout.

              • Ivo Gilisen
                Message 7 of 18 , Oct 1, 2007
                  Beste,

                  Neem eens een ander, kleiner bestand, en exporteer
                  (hulpprogramma's...pro-gen export) vanuit dat klein bestand 1, 2 of 3
                  (losse) personen naar uw bestand van 32.000 personen (geef als doel de
                  exacte naam op van dat grote bestand)zodat langs externe weg dat bestand
                  32.003 personen groot wordt.
                  Kijk daarna eens of het verschijnsel zich nog voordoet.
                  Maak eerst natuurlijk een back-up van dat grote bestand vooraleer je zoiets
                  doet.

                  Groeten,
                  Ivo

                  Message 8 of 18 , Oct 1, 2007
                    Beste

                    Voor zover ik weet heb ik de jongste update gedownload.
                    Want, ik had een total crash vorige maand en heb pro-gen opnieuw moeten installeren en ook de jongste versie downoaden.
                    nagezien
                    ik werk met PG 30.2.DEF
                    Bovenaan staat : 3. OB P 15 ( C )

                    ??
                    wat nu?
                    Groeten en alvast bedankt
                    Lorette

> [...]
                    >
                    > Tot mijn verbazing doet hij dit niet bij een ander bestand, daar blijkt
                    > alles wél normaal ( minder namen ) Enkel dit bestand loopt fout.

                  • lorette van waesberghe
                    Message 9 of 18 , Oct 1, 2007
                      Jawel,

                      ik werk met PG 30 2.def ( zegt mij pc
                      bovenaan staat : PG 3.OB p 15 (c)
                      ??
                      Lorette.

                      Message 10 of 18 , Oct 1, 2007
                        Beste Lorette,
                        In dit geval heb je wel de nieuwste versie en kan dat niet de oorzaak zijn.
                        Je spreekt van een crash en daarom dacht ik aan eventuele beschadigingen van
                        bestanden.
                        Je hebt PG 3.0b wel helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar hoe heb je dat
                        groot bestand opnieuw in gebruik genomen?
                        Hopelijk had je een backup en heb je BESTAND.LZH kunnen terugzetten.
                        Maar ook dan kunnen de indexbestanden nog corrupt zijn. Deze indexbestanden
                        mag je gerust wissen, want PRO-GEN maakt er dan zelf nieuwe aan. Deze
                        bestanden dragen extensies zoals .IXI .IXP .X11 X19 .X21 .X22
                        De voorzichtige oplossing is wel om in de personenlijst en in de
                        relatielijst de toetsencombinatie CTRL+INSERT te drukken. Daardoor worden
                        alle indexbestanden vernieuwd en zo zou een corrupte index weg moeten zijn.
                        Ik heb dit nog eens getest op het bestandje VOORBLD en zag dat de bestanden
                        VOORBLD.IXR, .IXP, .IXI, .X21 en .X11 waren vernieuwd.
                        Probeer dat eens en dan zien we of dit het probleem oplost.

> [...]

                        > Want, ik had een total crash vorige maand en heb pro-gen opnieuw moeten
                        > installeren en ook de jongste versie downoaden.

                      • lorette van waesberghe

> [...]
                          > Want, ik had een total crash vorige maand en heb pro-gen opnieuw moeten
                          > installeren en ook de jongste versie downoaden.

                        • lorette van waesberghe
                          Message 12 of 18 , Oct 2, 2007
                            Beste Paul,

                            Ik had inderdaad een backup ( gelukkig ) via memory stick. Het bestand LZH staat er trouwens nog op ( controle )

                            Vraag : waar vind ik de ' corrupte?' bestanden? Ik kan wel goed werken met pro-gen en vind het een schitterend programma, maar in de werk-bestanden rommel ik niet graag.
                            Ik probeer eerst de oplossing via CTRL + INSERT. Je hoort er nog van. Wanneer tik ik deze combinatie in ? als ik iets wil toevoegen? of maakt het niet uit?

                            Alvast bedankt voor de moeite.
                            Van Waesberghe Lorette.