Re: [pro-gen] Pro-Gen export of uitvoer naar Excel

  • Rob Fransen
    Message 1 of 3 , Aug 24 10:02 AM
      Om een bestand voor Ecces of Excel aan te maken moeten we in PRO-GEN een
      export maken naar een ASCII-bestand.

      Hoofdmenu
      PRO-GEN hulpprogramma's
      Export
      ASCII export
      Enter (als de lijst correct is)
      geef pad en bestandsnaam b.v. "acces.per" en "acces.rel"
      in het volgende menu-venster kun je bepalen welke velden mee moeten.
      kies voor "Verder"
      Het bestand kan nu in Acces inglezen worden als een
      comma-delimeted-bestand (die komma mag ook een puntkomma zijn, als je
      dat maar aangeeft bij "Geavanceerd" en in "Acces" bij het importeren.

      Rob Fransen
      PGGG - Helpdesk

      Wim Corstjens schreef:

      > Hallo
      > Hoe kan je alle of bepaalde gegevens (bv. Achternaam, voornaam en
      > geboortedatum) uitvoeren/exporteren naar Excel? Dit als tussenstap om
      > deze Excelgegevens in Acces te importeren.
      > Vriendelijke groeten, Wim

    • Wim Corstjens
      Message 2 of 3 , Aug 25 12:20 AM
        Bedankt Rob.
        Ik heb vele malen tevergeefs geprobeerd.
        Wat ik niet wist is dat er bij de GEAVANCEERDE OPTIES in het
        UITVOERMENU alle opties op JA moeten gezet. Daarna probleemloos
        ingelezen in Excel én in Acces.
        Het is nu gelukt.

        Met dank en vriendelijke groeten, Wim