Pro-Gen export of uitvoer naar Excel

  • Wim Corstjens
    Message 1 of 3 , Aug 24, 2007
      Hallo
      Hoe kan je alle of bepaalde gegevens (bv. Achternaam, voornaam en
      geboortedatum) uitvoeren/exporteren naar Excel? Dit als tussenstap om
      deze Excelgegevens in Acces te importeren.
      Vriendelijke groeten, Wim
    • Rob Fransen
      Message 2 of 3 , Aug 24, 2007
        Om een bestand voor Ecces of Excel aan te maken moeten we in PRO-GEN een
        export maken naar een ASCII-bestand.

        Hoofdmenu
        PRO-GEN hulpprogramma's
        Export
        ASCII export
        Enter (als de lijst correct is)
        geef pad en bestandsnaam b.v. "acces.per" en "acces.rel"
        in het volgende menu-venster kun je bepalen welke velden mee moeten.
        kies voor "Verder"
        Het bestand kan nu in Acces inglezen worden als een
        comma-delimeted-bestand (die komma mag ook een puntkomma zijn, als je
        dat maar aangeeft bij "Geavanceerd" en in "Acces" bij het importeren.

        Rob Fransen
        PGGG - Helpdesk

        Wim Corstjens schreef:

> [...]
        > geboortedatum) uitvoeren/exporteren naar Excel? Dit als tussenstap om
        > deze Excelgegevens in Acces te importeren.

      • Wim Corstjens
        Message 3 of 3 , Aug 25, 2007
          Bedankt Rob.
          Ik heb vele malen tevergeefs geprobeerd.
          Wat ik niet wist is dat er bij de GEAVANCEERDE OPTIES in het
          UITVOERMENU alle opties op JA moeten gezet. Daarna probleemloos
          ingelezen in Excel én in Acces.
          Het is nu gelukt.

          Met dank en vriendelijke groeten, Wim