Re: [pro-gen] Wat te doen met infotekst?

  • Joanne Meulenbelt
    Message 1 of 3 , Jul 31, 2007
      Je vroeg of VTX reageert op dubbele komma's? Het antwoord is: Ja.

      De routine van de info-velden zit als volgt in elkaar. Hij controleert dat aan de hand van het commando LASTCHAR$ .
      Wat is het laatste karakter ?

      1) Spatie of Leeg ===> Hoofdletter + rest woord
      2) Punt of Uitroepteken of Vraagteken ===> spatie + Hoofdletter + rest woord
      3) Haakje open ===> woord (in kleine letters)
      4) de "Rest" ====> komma + spatie + woord (in kleine letters)

      Dus als je geen spatie of . of ! of ? of ( aan het eind van de zin gebruikt, krijg je altijd een komma in de parenteel of genealogie en begint het volgend veld, bijvoorbeeld beroep, met een kleine letter, tenzij je in het veld beroep het beroep zelf met een hoofdletter hebt geschreven.
      In het begin van de sub-routines wordt verplicht door VTX een punt aan het einde van een zin door PRO-GEN afgedwongen, nadat eerst wordt gecontroleerd wat de laatste karakter is om te voorkomen dat er dubbele punten of een punt komma wordt afgedrukt (nog voor dat VTX aan de ABCDEFGH-enz. routine toe is)

      Ik snap persoonlijk even niet wat het probleem is. Info-velden worden toch al geaccentueerd doordat ze cursief worden afgedrukt?, dus kun je toch al zien dat ze niet behoren bij de rest van de tekst? (beroep, titel, achternaam e.d.) Als je de info-velden dan ook nog laat inspringen, of de tekst een maatje kleiner afdrukt valt dat nog meer op ...

      Mvgr,
      Joanne Meulenbelt