Re: Instelbaar privacy-filter (was: privacyfilter)

  • josverlaak
    Message 1 of 7 , Jun 30, 2007
      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Don Arnoldus" <don@...> wrote:

      > Het zal wel aan mij liggen, maar deze oplossing snap ik niet. De
      vraag was
      > of ALLEEN bij de mensen waarbij het privacy-filter in het geding
      komt, er
      > bepaalde velden kunnen worden getoond (of juist NIET getoond).
      Wanneer je nu
> [...]
      betrekking
      > op de gehele uitdraai, dus geheel losstaand van de personen waarbij het
      > privacy-filter een rol moet spelen.
      >
      > Natuurlijk kun je via handmatige aanpak, bijvoorbeeld met slimme
      zoek- en
      > vervanghandeling, een eind in de buurt komen van de doelstelling van de
      > oorspronkelijke vragensteller, maar met de huidige versie van PRO-GEN
      > kan -ik schreef het al eerder- niet de gewenste tekstuitdraai worden
      > gerealiseerd. Daar is aanvullend VTX-programmeerwerk voor nodig. Maar

      Don,

      Je antwoord is juist.
      Dit is een oplossing die ik xelf zou gebruiken om voorlopig een
      bestand met deze privacy aanpassing te hebben.

      Vriendelijke groeten,
      Jos Verlaak
    • Hans
      Message 2 of 7 , Jun 30, 2007
        Don en Jos,

        Ik ben de oorspronkelijke vragensteller. Hetgeen Don stelt was inderdaad de
        kern van mijn vraag. Dat ik afzonderlijk daarvan bijv. de uitvoer kan
        bewerken middels een zoek en vervang optie en dat vanaf een bepaalde periode
        in de tekst kan doen is mij wel duidelijk, maar bij een genealogie en
        parenteel kan dat in de tekst lastig zijn, omdat de generaties, waarover een
        filter zou moeten kunnen worden gelegd soms behoorlijk uit elkaar kunnen
        zijn getrokken. Dit is met name het geval als de nakomelingen van de probant
        talrijk zijn en de kinderen daaruit nogal van uiteenlopende geboortejaren
        zijn en dit wordt herhaald in volgende generaties.
        In een tekst dus erg bewerkelijk en gezien de het "a la carte" van Pro-Gen
        lijkt me dit een nuttige aanvulling. Hetgeen al blijkt uit de verschillende
        reacties op mijn vraag.

        Vriendelijk groet,
        Hans Omlo

> [...]

        kan -ik schreef het al eerder- niet de gewenste tekstuitdraai worden
        gerealiseerd. Daar is aanvullend VTX-programmeerwerk voor nodig. Maar

        Checked by AVG Free Edition.
        14:15