[Pro-Gen] Instelbaar privacy-filter (was: privacyfilter)

    Message 1 of 7 , Jun 27, 2007
      Hans Omlo schreef:

      > Als ik een uitvoer van een genealogie of parenteel maak met een
      > bescherming
      > middels privacy 2, zijn wel de data weg, maar de geboorte- en
      > huwelijksplaats blijven zichtbaar. Ik zou graag zien dat wel de tekst
      > "gehuwd met" of "relatie met" wordt uitgevoerd, maar dat de plaatsen weg
      > blijven. Ook eventueel nog de vermelding van het beroep bij de personen
      > die
      > onder de instelling van bescherming van privacy 2 vallen. Dus de uitvoer
      > van
      > alleen de kale namen.

      Ik vrees, Hans, dat jouw wensen alleen zijn te verwezenlijken als er het
      nodige geprogrammeerd wordt.

      Het meest ideaal lijkt me dat de uit te voeren velden voor de
      privacy-gevallen afzonderlijk kunnen worden ingesteld door middel van de
      methode van aan- of wegvinken zoals dat elders ook al gebeurt. Dan kan de
      gebruiker à la carte bepalen wat hij wil of wat hij juist niet wil.

      Zijn er gebruikers die aanvullend nog wensen op dit gebied
      (privacy-gevoelige uitvoer d.m.v. filtering) hebben? Laat zij zich dan
      horen. Dan kunnen die wensen worden meegenomen. Mogelijk dat dit onderwerp
      op 7 juli a.s. op de Landelijke Genealogische Zomermarkt in Putten nog aan
      de orde kan komen.

      Vriendelijke groeten,
      Don Arnoldus, Helpdesk PGGG
    • josverlaak
      Message 2 of 7 , Jun 28, 2007
        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Don Arnoldus" <don@...> wrote:

> [...]
        kan de
        > gebruiker à la carte bepalen wat hij wil of wat hij juist niet wil.

        Don,

        Het aan/uit vinken van deze velden kan toch. De gevraagde originele
        afdruk openen met "Ïns" aangepassen en opslaan ondere nieuwe naam.

        Vriendelijke groeten,

        Jos Verlaak
      • Jozef Van de Ven
        Message 3 of 7 , Jun 28, 2007
          Jos,

          Hier wordt wel bedoeld dat de plaats niet mag afgedrukt worden na een
          bepaalde datum, bij een vroegere datum mag de plaats wel afgedrukt worden.
          Waar kan men dit dan instellen?

          Mvg,
          Jos Van de Ven

          Message 4 of 7 , Jun 29, 2007
            Jos,

            Indien het over een tekstbestand maken gaat, maak je door de juiste
            velden aan of uit te vinken een nieuwe eigen afdruk aan.
            Daarna kan je in dit tekstbestand de zoek en vervang functie gebruiken
            omdat er bij een toegelaten persoon "geboren op" staat en anders
            "geboren te".
            Bij werkt zoeken met meta tekena aan ", geboren te *." te vervangen
            door ",". Voor de huwelijken moet dat ook mogelijk zijn, maar let dat
            alleen het wettelijk huwelijk aangevinkt is.

            Vriendelijke groeten

            Jos Verlaak

            --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Jozef Van de Ven" <vandeven.jos@...>

            Message 5 of 7 , Jun 30, 2007
              Jos Verlaak schreef:

> [...]
              > door ",". Voor de huwelijken moet dat ook mogelijk zijn, maar let dat
              > alleen het wettelijk huwelijk aangevinkt is.

              Het zal wel aan mij liggen, maar deze oplossing snap ik niet. De vraag was
              of ALLEEN bij de mensen waarbij het privacy-filter in het geding komt, er
              bepaalde velden kunnen worden getoond (of juist NIET getoond). Wanneer je nu
              bij een tekstafdruk bepaalde velden aan- of wegvinkt, heeft dat betrekking
              op de gehele uitdraai, dus geheel losstaand van de personen waarbij het
              privacy-filter een rol moet spelen.

              Natuurlijk kun je via handmatige aanpak, bijvoorbeeld met slimme zoek- en
              vervanghandeling, een eind in de buurt komen van de doelstelling van de
              oorspronkelijke vragensteller, maar met de huidige versie van PRO-GEN
              kan -ik schreef het al eerder- niet de gewenste tekstuitdraai worden
              gerealiseerd. Daar is aanvullend VTX-programmeerwerk voor nodig. Maar
              corrigeer me maar als ik het mis heb.

              Vriendelijke groeten,
              Don Arnoldus, Helpdesk PGGG
            • josverlaak
              Message 6 of 7 , Jun 30, 2007
> [...]
                > kan -ik schreef het al eerder- niet de gewenste tekstuitdraai worden
                > gerealiseerd. Daar is aanvullend VTX-programmeerwerk voor nodig. Maar

                Don,

                Je antwoord is juist.
                Dit is een oplossing die ik xelf zou gebruiken om voorlopig een
                bestand met deze privacy aanpassing te hebben.

                Vriendelijke groeten,
                Jos Verlaak
              • Hans
                Message 7 of 7 , Jun 30, 2007
                  Don en Jos,

                  Ik ben de oorspronkelijke vragensteller. Hetgeen Don stelt was inderdaad de
                  kern van mijn vraag. Dat ik afzonderlijk daarvan bijv. de uitvoer kan
                  bewerken middels een zoek en vervang optie en dat vanaf een bepaalde periode
                  in de tekst kan doen is mij wel duidelijk, maar bij een genealogie en
                  parenteel kan dat in de tekst lastig zijn, omdat de generaties, waarover een
                  filter zou moeten kunnen worden gelegd soms behoorlijk uit elkaar kunnen
                  zijn getrokken. Dit is met name het geval als de nakomelingen van de probant
                  talrijk zijn en de kinderen daaruit nogal van uiteenlopende geboortejaren
                  zijn en dit wordt herhaald in volgende generaties.
                  In een tekst dus erg bewerkelijk en gezien de het "a la carte" van Pro-Gen
                  lijkt me dit een nuttige aanvulling. Hetgeen al blijkt uit de verschillende
                  reacties op mijn vraag.

                  Vriendelijk groet,
                  Hans Omlo

> [...]

                  kan -ik schreef het al eerder- niet de gewenste tekstuitdraai worden
                  gerealiseerd. Daar is aanvullend VTX-programmeerwerk voor nodig. Maar

                  Checked by AVG Free Edition.
                  14:15