Pre-historie ? Memory /systemfiles

  • History
    Message 1 of 1 , May 30 11:39 AM
      Hallo Bob Joosten,

      Ad> Misschien een vraagje over de pre-historie van Pro-Gen...

      Ik zou Pro-Gen willen installeren op een wat oudere laptop met Windows
      Milennium. Dat lukt wel, maar Pro-Gen is verschrikkelijk traag, vooral bij
      het wegschrijven van gegevens.

      Weet iemand nog
      1. hoe de instellingen van het geheugenbeheer moeten zijn om Pro-Gen
      optimaal te laten draaien ?
      2. Ik merk dat er in de root geen Autoexec.bat, noch Config.sys voorkomt. Ik
      meen me te herinneren dat die in vroegere Windowsversies wel nodig waren.
      Wat moeten die bestandjes bevatten ?

      Antwoorden :
      1. Optimaal geheugen draaien is afhankelijk van het interne geheugen ... 640
      ? Of 1 GB ? Veel resident programmas verwijderen of gebruik het oude
      beroemde functie DEVICEHIGH etc (zie google voor meer details)
      2. Ik zou de pc opnieuw formatteren en inrichten met Wind.... Dan worden de
      systeembestanden ook geinstalleerd.
      Bij een reeds geinstalleerde pc kun je deze bestanden alsnog van een
      bootflop danwel systeem schijf overzetten via het systeemcommand sys:
      target_directory, maar natuurlijk wel via de DOS prompt. Kortom oude tijden
      herleven weer. (zie google voor meer details)
      Daarbij worden AUTOMATISCH de bovengenoemde bestanden aangemaakt. Je kan
      ze eventueel met een ASCII editor bijwerken.

      Enno. >> Nog uit de STAMBOOM periode ..... Voorwie de nuance kent ..

      Checked by AVG Free Edition.
      15:03