RE: [pro-gen] Klein scherm

  • G.N.M. Aelbers
    Message 1 of 22 , May 8, 2007
      Don,

      Klein scherm en lettergrootte 14 zijn mijn favoriet.
      Lekker veel schermruimte over voor het overnemen van gegevens uit foto's van
      akten en andere informatiebronnen.
      Volledig scherm gebruik ik hoogst zelden, soms voor een demo.

      Met vriendelijke groeten,
      Gert Aelbers.

      Geïnteresseerd in de familienamen: Aelbers, Doesburg, den Dubbelden, Mulder,
      Lünnemann, Okkerse, de Kruijf, de Haas, Middelweerd, Schippers, de Hart,
      Kuipers, Kulsdom, Meeuwse.
      Parentelen op http://home.casema.nl/gert.aelbers/

      Message 2 of 22 , May 8, 2007
        Johan Mulderij gaf de oplossing:

> [...]
        > 'PRO-GEN altijd in een venster/volledig scherm openen':
        > Windows XP onthoudt de laatstgebruikte stand m.b.t. weergave in een
        > venster of beeldvullende weergave niet, waardoor u telkens weer met
        > ALT-ENTER moet omschakelen.
        > Als u wilt instellen dat PRO-GEN altijd in een venster of in een
        > volledig scherm start, klik dan in Windows Verkenner in de map PG30 met
        > de rechter-muis-toets op het bestand PRO-GEN (snelkoppeling naar MS-DOS
        > programma) en kies 'Eigenschappen'.
        > Hier kunt u in het tab-blad 'Scherm' de keuze 'Venster' of 'Volledig

        En dat lukte inderdaad. Die mogelijkheid had ik nog over het hoofd gezien...
        Bedankt Johan!

        Overigens... het zoeken naar dit soort oplossingen op de PRO-GEN-site is
        niet altijd even makkelijk. Wanneer moet je nu zoeken in de Tips en Trucs,
        wanneer in de FAQ's, wanneer elders. Zou het mogelijk zijn een zoekfunctie
        in te bouwen op de PRO-GEN-site?

        Vriendelijke groeten / Best wishes / Mit freundlichen Grüßen
        Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL
        ---
        Bezoek mijn websites via http://www.don.arnoldus.nl/
        » Genealogie in Noord-Holland
        » SWINX - Zoeklijst Nederlandse Familienamen
        » Homepage van de familie Arnoldus
        Visit my websites via http://www.don.arnoldus.nl/

        > Hallo Don, Ton en anderen,

      • Luc Klaps
        Message 3 of 22 , May 9, 2007
          Onder Windows XP gebruikte ik steeds het volledig DOSvenster.
          Hierbij koos ik dan de "Hoge resolutie EGA/VGA gebruiken" in lijst en
          schermuitvoer.

          Ik gebruik nu Windows Vista en kan dit niet meer bewerkstelligen.
          De venstergrootte past zich blijkbaar telkens aan het gekozen lettertype
          aan.
          De keuze "Hoge resolutie EGA/VGA gebruiken" in lijst en schermuitvoer
          heeft blijkbaar ook geen invloed meer.
          De lettergrootte 12x14 (fonts van Uwe Seeber) komt mij het best uit maar
          is zeker niet meer schermvullend.

          PS. Ik gebruik nu wel ook een 17" WXGA scherm (laptop).

          met vriendelijke groeten
          Luc Klaps