html uitvoer / namen van de kinderen of alleen het aantal?

  • hanniestap
    Message 1 of 2 , Apr 1, 2007
      Hallo iedereen,

      Mijn html-uitvoer heb ik als volgt gemaakt:

      -Uitvoer gegevens personen
      -Bij Instellingen:
      Tekstuitvoer & diversen
      Standaard personenuitvoer met UGPC (PER-JM)
      -Bij Opgeslagen instellingen:
      Pers-uitvoer met terugverwijzingen (t.b.v. HTML) met UGPC
      -Uitvoer gesplitst per echtpaar

      Wanneer ik nu een echtpaar met kinderen op het scherm krijg, zie ik
      soms de namen van de kinderen staan, soms staat er `Uit dit huwelijk:
      … kinderen'.
      Bij de man staan bv de namen van de kinderen, bij de vrouw staat dan
      alleen maar het aantal kinderen. Het kan ook zijn dat er bij de vrouw
      namen staan en bij de man alleen het aantal kinderen (in andere
      situaties)
      Wanneer ik binnen een gezin door wil klikken via de kinderen, moet ik
      soms eerst op partner (van het betreffende kind) klikken om de namen
      van hun kinderen zichtbaar te krijgen.
      Ik zie geen logica in het geheel, niet iets van: in deze situatie zie
      je de kinderen, in die situatie niet. Het lijkt volkomen willekeurig.

      Weet iemand, of en hoe ik dit kan wijzigen? Ik zou graag in alle
      situaties de namen van de kinderen willen zien.

      Bij voorbaat dank voor jullie inzet en tijd,
      Hannie Stap
    • Joanne Meulenbelt
      Message 2 of 2 , Apr 1, 2007
        Hallo Hannie,

        Wat je ook probeert, je ontkomt niet aan "Uit dit huwelijk (aantal)
        kind(eren)." Dat lijkt er ingebakken te zitten, ook al zou je alle
        kinderen afgedrukt willen hebben. Je kunt de uitvoer wel enigszins
        beïnvloeden door de sortering te wijzigen.

        Misschien niet het fraaiste en de beste oplossing, maar het werkt wel.
        (Ik heb het geprobeerd op mijn vaders-vaderstak, in totaal 989
        personen, naamgenoten en aangetrouwden en kinderen met aangetrouwden)

        De oplossing is als volgt:
        - Hoofdmenu
        - Ga naar Uitvoer gegevens personen
        - Selecteer eventueel de personen die je in de uitvoer wilt hebben
        - Druk op de <s> van Sorteer
        - Druk op de <m> van Sorteervoorwaarde maken
        - Druk op <F1> en kies "Geslacht" en druk op <PageDown> (= Veld 1)
        - Druk op <F1> en kies "Achternaam" en druk op <PageDown> (=Veld 2)
        - Druk op <F1> en kies "Voornaam" en druk op <PageDown> (=Veld 3)
        - Druk op <Enter> om de sortering te starten
        - Maak de uitvoer verder af ...

        Wat je nu gedaan hebt is de lijst sorteren op mannen en daarna op
        vrouwen, de M komt eerder dan de V.
        Dat heeft tot gevolg dat nu eerst de mannen worden afgedrukt MET de
        volledige kinderlijst en daarna komen de vrouwen. Bij de vrouwen
        staat dan alleen: Uit dit huwelijk (aantal) kind(eren).
        In feite wordt een getrouwd persoon 2x afgedrukt, 1x als partner, en
        1x als hoofdpersoon (=lees apart record), daar ontkom je niet aan. Om
        de vrouwen te de-selecteren is ook riskant, want stel dat het om een
        ongehuwde moeder gaat met kind, dan wordt deze niet meegenomen in de
        lijst.

        Vr.gr. Joanne