Re: patroniem in index bij html-uitvoer

  • hanniestap
    Message 1 of 6 , Mar 26 1:10 AM
      Dank aan iedereen die heeft meegedacht!

      Naar aanleiding van jullie mailtjes ben ik gaan kijken in INDEX-WP.INC
      Ik heb dit op de volgende manier aangepast:

      CASE "3"
      IF #56=TRUE THEN
      PRINT INDEX$(CONTENTS$(Surname),CONTENTS$(Given_name)
      +" "+CONTENTS$(Patronym));
      ELSE
      PRINT INDEX$(CONTENTS$(Surname),CONTENTS$(Given_name));
      END IF

      CASE "4" en "5" werkt op dezelfde manier, alleen dan rekening houden
      met de data die er achter staan. Het werkt prima voor mij!

      Patroniemen zijn belangrijk voor mij. Ook op andere plekken binnen
      PRO-GEN loop ik hier tegenaan. De presentatie is niet altijd zoals ik
      het graag zou zien.
      Ik heb dat nu opgelost door bij diegenen waarvan ik een patroniem en
      een achternaam heb (ruwweg iedereen uit de 19de eeuw),het veld
      achternaam, voornaam en patroniem in te vullen.
      Bij diegenen waarvan ik alleen een patroniem heb en geen achternaam,
      vul ik het patroniem in, gelijk achter de voornaam. Patroniem en
      voornaam blijven op deze manier altijd gekoppeld en zichtbaar. In
      mijn html-index staan ze nu met een '?' bij de achternaam, en dat is
      prima wat mij betreft. Onder het vraagteken zijn de namen (met
      patroniem) weer keurig gesorteerd en daardoor terug te vinden.

      met vriendelijke groet,
      Hannie Stap

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, Joanne Meulenbelt
      <joanne.meulenbelt@...> wrote:

      > Hallo Hannie,
      >
      > Dat is automatisch zo geregeld in het INDEX-programma-gedeelte. In
      het kort komt het hier op neer.
      > Normaal gesproken staat de index standaard op keuze 3 (Achternaam +
      Voornaam).
      > In het VTX-programma wordt gekeken of de naam ingevuld bij
      Achternaam afwijkt van de naam ingevuld bij Patroniem, zo JA, dan
      neemt het programma de naam van Patroniem mee in de Index-lijst en
      niet de naam van Achternaam. Vandaar dat je Patroniem-namen tegenkomt
      in je Index.

      > Voor zo ver ik kan nagaan is er geen oplossing binnen PRO-GEN om
      dit uit te zetten.
      > Het probleem zit gewoon in de volgende regels van INDEX-WP.INC
      >
      > CASE "3"
      > PRINT INDEX$(CONTENTS$(Surname),CONTENTS$(Given_name));
      > IF #56=TRUE THEN
      > PRINT INDEX$(CONTENTS$(Patronym),CONTENTS$(Given_name));
      > END IF
      >
      > #56 is in uw geval dan altijd waar (=true), omdat de patroniem
      afwijkt van de achternaam (dat stukje zit een paar regels hoger in
      het programma), hij drukt dus altijd CONTENT$(Patroniem) af, oftewel
      de inhoud van veld Patroniem.

      > Ik hoop dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven.
      >
      > De vriendelijke groeten van,
      > Joanne Meulenbelt
      > PRO-GEN Gebruikersgroep
      > Helpdesk