Re: [pro-gen] Re: Pro Gen

    Message 1 of 7 , Mar 10, 2001
      Ivo Gilisen schreef:

> [...]
      > moet PG30 in een venster (ook wel DOS-box genoemd) draaien.
      > Indien dit niet het geval is, druk dan eens <Alt+Enter>.
      > b.. Open een persoonsblad (of relatieblad) via Wijzigen gegevens
      > personen (relaties). Open vervolgens bvb. een infoveld dat
      > tekst bevat.
      > c.. Klik met de muis in de werkbalk op de knop Markeren .
      > d.. Markeer een stukje tekst door er met de muis overheen te slepen (wordt rood).
      > e.. Klik met de muis in de werkbalk op de knop Kopiëren .
      > f.. Verlaat het infoveld en open/ga naar Word.

      Dank je wel voor de correctie, Ivo. Ik probeerde eerst de heenweg en
      vervolgens meteen de terugweg. Het klembord was niet gewist, zodat het
      (ogenschijnlijk) bij mij wel werkte. Sorry aan de PRO-GEN-gebruikers
      voor het op het verkeerde been zetten.

      Het zou overigens wel prettig zijn geweest als de methode, zoals ik
      hem beschreef, zou werken. Want met de geschetste ongelijkheid van
      handelen is niemand gebaat. Enfin, het wachten is gewoon op de
      Windows-versie van PRO-GEN... ;-)

      Vr.gr. Don Arnoldus
    • Paul De Clerck
      Message 2 of 7 , Mar 10, 2001
        Goedenavond Don en Ivo,

        Er is natuurlijk ook nog steeds de mogelijkheid om een zuivere tekst (DOS) gewoon in te lezen in een INFO-veld van Pro-Gen.
        Met ALT-F1 kan je DOS-tekst importeren of exporteren uit een INFO-veld.
        Dus wat je in WORD hebt kan je ook opslaan als DOS-tekst en het dan inlezen in Pro-Gen.
        Wat Pro-gen als DOS-tekst opslaat, kan je in Word ook in je document invoegen.
        Daartoe moet je in dat geval niet noodzakelijk in een Windows-venster staan en moet je ook niet knippen en plakken.

        Het is gewoon een ander alternatief. Voorkeur voor het ene of het andere is persoonlijk.
        Groeten - Salutations - Greetings
        Paul De Clerck
        (B-3001 Leuven - Belgium)
        mailto: PaulJ.Declerck@...

> [...]

        hem beschreef, zou werken. Want met de geschetste ongelijkheid van
        handelen is niemand gebaat. Enfin, het wachten is gewoon op de

      • DE BRUYCKERE JEAN
        Message 3 of 7 , Mar 21, 2004
          Geachte Collega's
          Eerst en vooral Pro Gen is een prachtig programma.
          Ik heb twee probleemtjes sinds kort:
          1-bij kerkelijk huwelijk krijg ik inplaats van het gebruikelijk
          symbool een Y met'.
          2-bij afsluiten na invulling van velden volgens de regels kom ik
          niet meer terug op het bureaublad,ik moet telkens Ctrl+Alt+delete
          invoeren.
          Mijn PC kennis is beperkt,op mijn laptop met XP heb ik dit probleem
          niet.
          Bedankt bij voorbaat om dit euvel op te lossen.

          Vriendelijke groeten
          De Bruyckere Jean
          Lochristi.
        • Leonard
          Message 4 of 7 , Mar 22, 2004
            Hallo Jean,

            1. Dat ypsilon-teken met de komma erboven is wel het gebruikelijke
            teken als je LOUTER het kerkelijk huwelijk hebt ingevuld; zodra er
            wettelijke datum bijkomt wordt het relatieteken vervangen door de 'x';
            zoiets geberut ook als je LOUTER een ondertrouwdatum invult, dan komt
            daar het '&' teken te staan.

            2.
            als je na het vullen van de persoonsvelden- en/of relatievelden
            tevreden bent, dan behoor je op de escape-toets te drukken; dan volgt
            een bevestiging voor de ref. bladen; of is dat het probleem/vraagstuk
            niet?

            met vr. groet,

            Leonard van Kessel, Ter Aar

            --- In pro-gen@yahoogroups.com, "DE BRUYCKERE JEAN"

          • Jean De Keyzer
            Message 5 of 7 , Mar 22, 2004
              Beste Jean,

              Zou het niet kunnen omdat je deze keer de standaard versie van Pro-Gen opgestart hebt en niet de versie met windows printer (wettelijk huwelijk: X en kerkelijk huwelijk: ∞ [je zou hiernaast het teken moeten zien met twee ringetjes naast elkaar])? Indien je andere tekens krijgt komt dit door vertaaltabellen en de beperking van het tekenset onder MS-DOS.

              mvg,

              Jean De Keyzer