Re: [pro-gen] Re: Fw: het einde

  • Jozef Van de Ven
    Message 1 of 18 , Dec 11, 2006
      Heren,
      Is al deze commentaar topic of niet.
      Graag deze groep gebruiken waar hij voor gemaakt is.
      Elkaar helpen en het uitstekende programma niet afbreken a.u.b.

      Vriendelijke groet,

      Van de Ven Jozef
      Rozenstraat 41
      2430 Laakdal
      013/664436
      vandeven.jos@...
      jos@...
      www.vandevenjos.be
      Message 2 of 18 , Dec 11, 2006
        rwzaaijer schreef:

        > Overigens vroegen velen naar het "andere" programma. Waarom laat zich
        > raden.

        Aan dit soort tendentieuze opmerkingen heb ik geen behoefte. Dat de heer
        Zaaier liever Aldfaer gebruikt, moet hij weten, maar uit het feit dat o.a.
        ondergetekende nieuwsgierig was naar de naam van het programma dat beter zou
        zijn dan PRO-GEN, moet geen conclusie worden getrokken. Het -nu voor
        iedereen duidelijke- antwoord stelde me toch wat teleur, want uiteraard
        kende ik Aldfaer reeds. Het zegt in elk geval iets over de "afvallige"...
        ;-)

        Over tot de orde van de dag. PRO-GEN-aanvulling 13 zit er aan te komen,
        mensen...

        Vriendelijke groeten / Best wishes / Mit freundlichen Grüßen
        Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL
        ---
        Bezoek mijn websites via http://www.don.arnoldus.nl/
        » Genealogie in Noord-Holland
        » SWINX - Zoeklijst Nederlandse Familienamen
        » Homepage van de familie Arnoldus
        Visit my websites via http://www.don.arnoldus.nl/
      • Evelien van Ruitenbeek
        Message 3 of 18 , Dec 11, 2006
          Dat is weer iets om naar uit te kijken:-)
          Leuk Kerstcadeautje!

          Groetjes,
          Evelien

        • Fred Baltus
          Message 4 of 18 , Dec 11, 2006
            Heb Johan al met aanvulling 13 zien werken en ook nog met andere leuke
            zaken....
            Volgens mij loont het wachten, ook al duurt dat te lang voor sommige,
            voor de meeste gebruikers wel.

            Groet,
            Fred (Baltus)

            --

            Groet/Regards/Grüsse,
            Fred Baltus
            Message 5 of 18 , Dec 11, 2006
              Hoi Fred,

              Zoals je zeker zult weten staan de beste stuurlui aan wal !!
              En er zijn nu éénmaal individuen die zichzelf in de kijker willen
              plaatsen....
              Mijnerzijds alle lof en sympathie voor Johan en Dinant. En voor die twee één
              boodschap: niks van aantrekken en gewoon "de beuk der in" ! Eén zwaluw maakt
              de lente nog niet !! Zelfs een negatieve zwaluw niet...
              Laat jullie niet ontmoedigen door iemand die blijkbaar tijd heeft om zijn
              gal te spuwen in plaats van met genealogie bezig te zijn !
              Wij blijven pro-gen gebruiken én promoten.

              Gegroet,

              Mathieu Kunnen, Kinrooi (B)

              --

              Groet/Regards/Grüsse,
              Fred Baltus
              E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...
              Genealogy site : http://roots.fred-baltus.nl
              Bidprentjes : http://roots.fred-baltus.nl
              *** This mail is scanned by Norton Antivirus ***

            • Theo Grimmelikhuijsen
              Message 6 of 18 , Dec 12, 2006
                Wat houdt de aanvulling in?

                Of is dat een Kerstverrassing?
                Of een Nieuwjaarssurprise?

                met vriendelijke groet,

                Theo Grimmelikhuijsen.

                Voor info over onze familie en die van Elsendoorn, Jansen, Groetelaars:

                www.geneagri.nl
                http://grimmel.eu

                Message 7 of 18 , Dec 12, 2006
                  Theo Grimmelikhuijsen vroeg:

                  > Wat houdt de aanvulling in?

                  Zie http://www.pro-gen.nl/nlpatchb.htm

                  Vriendelijke groeten
                  Don Arnoldus, Helpdesk PGGG
                  Message 8 of 18 , Dec 12, 2006
                    Beste PRO-GEN-ers.

                    Zojuist heb ik PRO-GEN Aanvulling 13 op www.pro-gen.nl geplaatst.
                    Deze aanvulling is weer op de gewone manier te installeren door het
                    nl30bp13.lzh bestand in de PG30\SUPP map te plaatsen.

                    Wijzigingen t.o.v. de vorige versie (uit RELEASE.TXT):

                    -Tekstuitvoer: Overbodige bladwijzers weggelaten zodat de MS-WORD grens
                    van 16379 bladwijzers minder snel bereikt wordt.
                    -Bestandsnaam: De PRO-GEN bestandsnaam mag enkel A-Z, 0-9 en - of _
                    tekens bevatten.
                    +HTML/CSS uitvoer: Er wordt nu ook een GENDEX.TXT bestand aangemaakt
                    voor het aanmelden van uw gegevens op www.stamboomzoeker.nl
                    +Selectie: Mogelijkheid om alle velden te doorzoeken toegevoegd.
                    +Parenteel: Bij tekstuitvoer extra mogelijkheid voor het maken van een
                    schema per generatie ingesprongen.
                    -GEDCOM: Sommige tag's werden niet in koppelingenscherm getoond.
                    -Bestandscontrole: Bij bestanden met meer dan 32000 relaties verscheen
                    er een foutmelding.
                    +Hulpprogramma's: Onder 'Overige' is het afdrukken van de gedefinieerde
                    toetsenbord-teksten toegevoegd, met keuze uit vier sjablonen.
                    +Cirkeldiagram: Ondergrens aantal generaties van 5 naar 4 gewijzigd.
                    -Cirkeldiagram: Op het eerste blad had het kader vaak een andere
                    lijndikte dan op de volgende bladzijden.
                    -Lijstopmaak: Bij het wijzigen van lijsten verscheen er sinds Aanvuling
                    12 een foutmelding.
                    -Kwartierstaat: Door een fout in aanvulling 12 kon er in enkele gevallen
                    bij kwartierherhaling een aantal personen dubbel in de uitvoer
                    verschijnen en kon er fout optreden bij het selecteren van personen uit
                    die kwartierstaat.
                    -Tekstuitvoer: Leeftijd bij overlijden werd niet afgedrukt als enkel de
                    begrafenis-datum ingevuld was.
                    -Tekstuitvoer: Beroep bij de ouders werd soms niet afgedrukt.
                    -HTML/CSS tekstuitvoer: Bij opsplitsen werd de tabel met kinderen soms
                    niet goed afgesloten.
                    +HTML/CSS tekstuitvoer: Bij de personen is een 'id=' tag toegevoegd
                    t.b.v. het invoegen van plaatjes.

                    Hopelijk zit er iets van uw gading bij.

                    Tevens wens ik iedereen graag fijne kerstdagen en een voorspoedig
                    nieuwjaar toe.

                  • Jozef Van de Ven
                    Message 9 of 18 , Dec 12, 2006
                      Proficiat Johan.

                      Een pluim verdiend, het moet niet altijd negatief zijn zoals enkele dagen
                      geleden. ;-)

                      Mvg,
                      Jos

                        > Een pluim verdiend, het moet niet altijd negatief zijn zoals enkele dagen
                        > geleden. ;-)
                        >
                        > Mvg,
                        > Jos

                      • Theo Grimmelikhuijsen
                        Message 11 of 18 , Dec 13, 2006
                          Ik heb de uitbreiding gedownload en constateer dat Progen niet opstart in
                          een venster, maar gewoon als altijd.
                          Ik heb de PC maar opnieuw opgestart, toen zag ik héél even, een fractie van
                          een seconde, een venstertje, maar daarna was alles, zoals reeds gezegd, bij
                          het oude.
                          Volgens mij is alles wel goed geinstalleerd, ik moest eerst deel 1 doen,
                          daarna PG weer opstarten om deel 2 te doen.

                          Wat is er mis?

                          Ik heb windows XP

                          Message 12 of 18 , Dec 13, 2006
                            Theo Grimmelikhuijsen wrote:

> [...]
                            >
                            > met vriendelijke groet,
                            >
                            > Theo Grimmelikhuijsen.
                            >
                            > Voor info over onze familie en die van Elsendoorn, Jansen, Groetelaars:

                            Hallo Theo,

                            Dat is inderdaad wat verwarrend.
                            Die eerste regel in RELEASE.TXT slaat alleen op nieuwe installaties. In
                            bestaande installaties verandert die venster/volledig-scherm instelling
                            niet vanzelf.
                            Ik had die regel in de aankondiging dan ook maar weggelaten; want bij
                            installeren van de aanvulling wijzigt dat dus niet.

                            P.S. voor uitleg over het wijzigen van volledig-scherm naar venster zie
                            PRO-GEN-eralia september 2006 blz. 61/62.

                          • Yossi Beck
                            Message 13 of 18 , Dec 14, 2006
                              > Johan Mulderij schreef:
                              >
                              > P.S. voor uitleg over het wijzigen van volledig-scherm naar venster
                              > zie PRO-GEN-eralia september 2006 blz. 61/62.
                              > Johan Mulderij

                              Johan,
                              En als ik PRO-GEN-eralia nou niet heb, moet ik het dan maar zonder
                              venstertje redden?
                              Of staat de uitleg ook ergens online?
                              Of kan iemand dat toch even uitleggen op dit forum?
                              Alvast bedankt,
                              Yossi
                              Message 14 of 18 , Dec 14, 2006
                                Yossi Beck wrote:

> [...]
                                > venstertje redden?
                                > Of staat de uitleg ook ergens online?
                                > Of kan iemand dat toch even uitleggen op dit forum?

                                Hallo Yossi,

                                Die uitleg was onderdeel van een recent artikel dat ik in PRO-GEN-eralia
                                heb gepubliceerd m.b.t. 'Werken met foto's in PRO-GEN'.
                                Dit artikel stond nog niet op de PRO-GEN homepage; maar heb ik zojuist
                                toegevoegd bij 'tips en trucs' en de bijbehorende tips m.b.t.
                                vensterweergave staan bij FAQ.

                              • fsteggink
                                Message 15 of 18 , Dec 17, 2006
                                  --- In pro-gen@yahoogroups.com, Johan Mulderij <mulderij@...> wrote:

> [...]
                                  * > > Ik heb windows XP

> [...]
                                  >
                                  > P.S. voor uitleg over het wijzigen van volledig-scherm naar venster zie
                                  > PRO-GEN-eralia september 2006 blz. 61/62.

                                  Hallo,

                                  Het lukt ook om een bestaande installatie van Pro-Gen in een venster
                                  op te starten. Dit kan door de shortcut (snelkoppeling) te wijzigen
                                  waarmee Pro-Gen opgestart wordt. Ik zal het uitleggen aan de hand van
                                  een nieuwe shortcut, omdat ik degene die op het bureaublad worden
                                  geinstalleerd verwijderd heb. Ik gebruik de engelstalige versie van
                                  Windows XP, dus het kan zijn dat ik de termen verkeerd vertaal. Ik
                                  weet niet precies de werkwijze op oudere Windows-installaties. Alvast
                                  mijn excuses hiervoor.

                                  Maak een nieuwe shortcut aan. Dit kan door met de rechtermuisknop op
                                  het bureaublad te klikken.
                                  * Kies "Nieuw" -> "Snelkoppeling"
                                  * Locatie van item (let op, dit moet compleet overgenomen worden,
                                  inclusief de quotes): C:\WINDOWS\SYSTEM32\cmd.exe /c
                                  "<installatiepad>\PRO-GEN.EXE /PATH=NL"
                                  * Wijzig "<installatiepad>" in het pad waar Pro-Gen geinstalleerd is.
                                  * Naam: Pro-Gen
                                  * Klik "Finish"

                                  Wijzig de eigenschappen van de shortcut (rechtermuisknop op shortcut,
                                  dan "Eigenschappen"):
                                  * De waarde voor "Start in" (standaard "%windir%") moet het
                                  installatiepad zijn van Pro-Gen, anders verschijnt een foutmelding bij
                                  het opstarten.
                                  * Standaard is het icoontje een klein dos-boxje. Je kunt het icoon
                                  wijzigen door "Verander icoon" aan te klikken en dan naar de Pro-Gen
                                  directory te navigeren. Selecteer dan een ICO-bestand of een
                                  EXE-bestand dat iconen bevat. (Pro-Gen.exe bevat geen iconen, maar
                                  PGWINPRN.exe bevat het welbekende boompje.)

                                  Succes met het aanmaken van de snelkoppeling,

                                  Frank