het einde

  • Rob Zaaijer
    Message 1 of 22 , Dec 8, 2006
      Met droefenis in mijn hart moet ik u mededelen dat ik afscheid heb
      genomen van mijn tot voor kort voortreffelijke ProGen.
      Datgene dat ik altijd gevreesd heb /dreigt/ nu ook met PG te gebeuren.
      Het leven vloeit er langzaam uit. Helaas had ik deze ervaring ook met
      andere programma's in het verleden ook. Maar m.n. het uitblijven op
      uitzicht op een Windows versie is voor mij niet te verteren. Dat kan
      echt niet. In mijn hart vrees ik ook dat dat nog lang duurt of zelfs
      helemaal niet gebeurt. Ik weet dat de "makers" het druk hebben, maar het
      is wel een betaald programma en ik had meer verwacht.

      --
      Met vriendelijke groeten.
      Rob Zaaijer.

        Message 3 of 22 , Dec 8, 2006
          Rob Zaaijer wrote:

> [...]
          > Met vriendelijke groeten.
          > Rob Zaaijer.
          > Wilt u weten wie mijn voorouders waren? Ga naar:

          Beste Rob,

          Toen ik dit bericht om half zes binnen kreeg, was ik nota-bene net aan
          het programmeren voor de Windows versie.

          Uiteraard is iedereen vrij om het programma te kiezen wat hem/haar het
          beste past; maar ik vindt het niet zo netjes om dan onder de andere
          PRO-GEN gebruikers onrust te gaan zaaien met een bericht onder de titel
          '[pro-gen] het einde'.

          PRO-GEN mag dan wel een betaald programma zijn, maar we kunnen daar niet
          van leven. We werken dus full-time (en dat is doorgaans meer dan 40 uur)
          en ook op ons werk is de werkdruk erg hoog.
          Ik stop al jaren bijna al mijn vrije tijd in PRO-GEN en probeer daarbij
          alle gebruikers zo goed mogelijk te ondersteunen. De meesten weten dat
          gelukkig nog wel te waarderen.

          Ja, het klopt dat de Windows versie lang duurt. Deze zal ook nog niet op
          korte termijn klaar zijn.
          Maar intussen zorgen we er wel voor dat het programma blijft draaien;
          ook straks op Windows Vista. (klein detail: voor Vista moeten we straks
          in het Windows-deel iets aanpassen; niet in het DOS-deel).
          Het probleem is dat de lat voor ons meteen helemaal bovenin ligt; want
          zo'n Windows versie moet toch minstens hetzelfde kunnen als de DOS
          versie. We kunnen dus niet volstaan met een simpel programma dat we dan
          later uitbouwen. Met name het kunnen aanpassen van allerlei zaken maakt
          het ontwikkelen er niet gemakkelijker op.

          Daarnaast blijven we zo nu en dan kleine aanpassingen in de DOS-versie
          doorvoeren. Zo komt volgende week de nieuwe 'Aanvulling 13' op de
          PRO-GEN homepage beschikbaar.

          Maar zo'n bericht als dit werkt erg demotiverend voor mij, dus ik denk
          dat ik vanavond maar eens andere dingen ga doen.

          P.S. Je homepage-adres bij chello werkt niet (tenminste op dit moment).
          Je oude adres, wat nog op de PRO-GEN homepage vermeld staat, werkt nog
          wel. Ik neem aan dat ik die verwijzing nu moet verwijderen?

        • Erik Groenhuis
          Message 4 of 22 , Dec 8, 2006
            As Rob Zaaijer <r.w.zaaijer@...> wrote:

> [...]
            > helemaal niet gebeurt. Ik weet dat de "makers" het druk hebben, maar het
            > is wel een betaald programma en ik had meer verwacht.

            "Betaald" is een groot woord. Pro-Gen was altijd en is nog steeds
            eigenlijk erg goedkoop. Wat je betaald is meer een soort
            onkostenvergoeding.

            Daarbij krijg je uitstekende kwaliteit en, heel belangrijk, goede en
            directe service. Zelden heb ik een commercieel verhandeld product gezien
            waarbij zo snel werd ingegaan op ontdekte fouten en andere problemen.

            Er zijn voor Windows wel goedkopere programma's in de winkel te koop,
            maar die zijn vaak van erbarmelijke kwaliteit. Het ziet er allemaal
            gelikt uit, maar daar heb je niets aan als de database die je opbouwt
            niet intern consistent is.

            Denk verder aan de unieke mogelijkheden van Pro-Gen:

            - Voor zover ik weet is het het een van de weinige programma's die
            rekening houdt met de nederlandse voorvoegsels bij namen (de Boer, ten
            Hove etc).

            - Er zit een programmeertaal ingebouwd (VTX) die het mogelijk maakt om
            uitvoer te produceren in zeer verscheidene vormen.

            - De layout van ieder scherm is naar eigen inzicht aan te passen.

            - Nog meer dingen die me nu even niet te binnen schieten.

            Tenslotte: Pro-Gen draait prima onder de MS-DOS prompt in Windows.

            Voor mij blijft het voorlopig nog wel even Pro-Gen.

            --
            Erik Groenhuis
          • abennink
            Message 5 of 22 , Dec 8, 2006
              Beste leden,

              Ondanks dat ik niet veel post in deze groep volg ik alle discussies aandachtig. Ik gebruik Pro-gen al vele jaren (ik heb zelf nr 306) en zeer tot mijn tevredenheid. Dat het nog geen windows programma is stoort mij eigenlijk niet zo heel erg veel. Het programma heeft een hele boel functionaliteit die ik nog niet bij andere programma's heb gezien.
              Natuurlijk zit ik ook te wachten op een windows versie van pro-gen, maar om nu zo bot te reageren dat het nu het einde van pro-gen is dat gaat me veel te ver.
              Ik hoop dat de heren makers een windows versie afleveren die dezelfde funcionaliteit heeft als de huidide DOS versie en als dat dan wat langer duurt dan is dat maar zo. Ik ben bereid om er op te wachten.
              Ik kijk nu al uit naar de volgende update van Pro-Gen

              Ik wens Johan en Dinant dan ook succes bij hun inspanningen voor het maken van de Windows versie van Pro-Gen

              Met vriendelijke Groeten

              Arjan Bennink

> [...]

              Je oude adres, wat nog op de PRO-GEN homepage vermeld staat, werkt nog
              wel. Ik neem aan dat ik die verwijzing nu moet verwijderen?

            • Cor Wildenberg
              Message 6 of 22 , Dec 8, 2006
                Beste Johan en alle andere enthousiaste medewerkers van Progen en dito
                gebruikers.

                Je gaat vanavond niet iets anders doen omdat iemand het nodig vindt om te
                schoppen, zonder dat hij in de gaten heeft wat hij daarmee veroorzaakt. Niet
                erg verstandig.
                Ik gebruik Progen ook al vele jaren en nog steeds zeer tevreden. Ik maak ook
                gebruik van het merendeel van de aanvullingen.
                En waar krijg je nog zo snel reactie als je eens een probleem hebt en je
                probleem wordt altijd opgelost. Dat is mijn ervaring.
                Dus ik wacht geduldig af tot dat die prachtige heerlijke, goed werkende,
                mooi ogende, concurrentieverpletterende Windows uitgave komt.

                Maar Johan wil je erdan wel een beetje aan doorwerken en niet de moed laten
                zakken, zo ken ik je niet p.v.d.!!!!

                Gaat zo door

                Cor Wildenberg.

                _____

                <http://members.chello.nl/r.w.zaaijer> chello.nl/r.w.zaaijer>

[...]

                PRO-GEN homepage : http://www.pro- <http://www.pro-gen.nl> gen.nl

                _____

                Download de gratis SPAMfighter
                <http://www.spamfighter.com/Lang_NL/Product_Info.asp> vandaag nog!

                Message 7 of 22 , Dec 8, 2006
                  Rob Zaaijer schreef:

> [...]
                  > helemaal niet gebeurt. Ik weet dat de "makers" het druk hebben, maar het
                  > is wel een betaald programma en ik had meer verwacht.

                  Het is jammer dat Rob inhoudelijk niet ingaat op hetgeen hij momenteel mist
                  in de DOS-versie. Dan hadden we namelijk geweten aan welke kwaal de
                  "overledene" leed.

                  De prijs van een programma geldt doorgaans voor hetgeen ervoor wordt
                  geboden, namelijk een bepaalde functionaliteit. Wat dat betreft kan Rob zich
                  onmogelijk bekocht hebben gevoeld. Dat programma's verder worden ontwikkeld
                  is een mooi gegeven, maar geen garantie die bij het kopen van het programma
                  indertijd is meegekocht. De claim op een Windows-versie is in mijn ogen dan
                  ook niet terecht.

                  Een geheel andere discussie is, of PRO-GEN onder DOS nog wel kàn in dit
                  Windows-tijdperk. Qua functionaliteit biedt een Windows-programma veel meer
                  potentie (een complexer database-structuur bijvoorbeeld), de
                  gebruikers-interface is meer in lijn met de andere programma's die nu
                  doorgaans op een computer zijn geïnstalleerd. Kortom, ik onderschrijf de
                  noodzaak van de komst van een Windows-versie om naar de toekomst toe nog
                  verder met PRO-GEN voor de dag te kunnen komen. En ik niet alleen, ook de
                  makers onderschrijven dat. Maar Keulen en Aken zijn nu eenmaal niet op één
                  dag gebouwd. Johan schreef al in een eerdere reactie over deze problematiek.
                  Dat hoef ik hier niet te herhalen.

                  Zelfs heb ik eens op een vergadering van de PRO-GEN Gebruikersgroep
                  gesuggereerd een deel van de verenigingsreserve te steken in ingehuurde
                  programmeer-capaciteit om die Windows-versie wat eerder het licht te doen
                  zien. Maar... wat doe je met enkele tienduizenden euro's? Hoeveel uur
                  ontwikkelen krijg je daarvoor? En hoeveel uur hebben de makers er al
                  ingestoken? Ga dat eens kwantificeren! Het staat in geen verhouding tot wat
                  wij gebruikers gezamenlijk voor het programma hebben betaald. En dan nog een
                  gewetensvraag: hoeveel geld heeft Rob over voor een goed draaiende
                  PRO-GEN-4-Windows?

                  Gedurende de jaren dat ik PRO-GEN gebruik, heb ik steeds de overtuiging
                  gehad dat het programma veel "value for money" biedt. Enkele
                  WIndows-programma's heb ik inmiddels geprobeerd. Steeds kwam ik tot de
                  slotsom dat het qua functionaliteit niet kon opboksen tegen PRO-GEN. Ik daag
                  Rob uit openlijk in dit forum een Windows-programma te noemen dat de
                  competitie met PRO-GEN wèl aankan. En laat hij dan met plussen en minnen
                  aangeven waarom dat zo is.

                  Ik ben heel benieuwd naar zijn reactie!

                  Vriendelijke groeten,
                  Don Arnoldus
                  (gebruikersnummer 111)
                • A.H.J. Ripke
                  Message 8 of 22 , Dec 8, 2006
                    Beste medegebruikers van Pro-Gen,
                    Ik post ook niet erg vaak in deze groep, maar kijk wel altijd de posts
                    door. Ik vind het erg jammer dat er op deze manier een discussie over
                    dit onderwerp
                    gestart wordt. Ook ik gebruik al heel lang Pro-Gen tot volle
                    tevredenheid. Natuurlijk ziet een programma onder windows er gelikter
                    uit en natuurlijk kun je dan foto's en audio makkelijker toevoegen. Maar
                    zitten in al die window programma's dezelfde mogelijkheden die er in
                    Pro-Gen onder DOS zitten. Ik vind van niet. Ik heb in al de jaren dat
                    Pro-Gen gebruik nog geen enkel programma gevonden waarin ik de gegevens
                    in kan voeren op dezelfde manier als in Pro-Gen. Ik heb in de loop der
                    tijd diverse eigen invulvelden gemaakt. Als ik een ander programma zou
                    gebruiken moet ik die gegevens in infovelden gaan zetten waardoor het
                    onoverzichtelijker wordt.
                    Ik hoop uiteraard ook dat er ooit een windows versie komt, maar zoals
                    Johan al aangeeft ligt de lat hiervoor erg hoog, we willen allemaal dat
                    het programma minimaal de zelfde flexibiliteit heeft als het huidige.
                    Daarbij komt ook nog dat er nog steeds mensen zijn met een budget wat
                    niet dusdanig groot is dat ze de nieuwste computer kunnen aanschaffen,
                    want een windows versie zal zeer zeker behoorlijke eisen aan de
                    pc-configuratie stellen.
                    Ondanks dat ik zelf in het bezit ben van zowel een desktop pc als een
                    redelijk nieuwe laptop ga ik nog vaak op weg met een olivetti PT-XT-20,
                    dit is een A5 notebook met kale dos en Pro-Gen erop. Heel maakelijk mee
                    te nemen als je naar familie gaat of naar een archief iets verder weg en
                    je moet met het openbaar vervoer. Het is natuurlijk hardstikke leuk om
                    met een dikke laoptop op weg te gaan maar het gewicht speelt ook mee.
                    Al met al zolang er geen programma onder windows is met dezelfde
                    functionaliteit erin als Pro-Gen stap ik niet over.
                    Hulde aan Dinat en Johan voor wat zij doen. Vergeet niet dat je een
                    programma niet zomaar even schrijft. Daar gaat veel tijd in zitten, wees
                    blij dat de makers het ook nog een beetje als hobby zien anders zou er
                    een flink prijskaartje aan komen te hangen.

                    Met vriendelijke groeten,
                    Bert Ripke

> [...]

                    Je oude adres, wat nog op de PRO-GEN homepage vermeld staat, werkt nog
                    wel. Ik neem aan dat ik die verwijzing nu moet verwijderen?

                  • Evelien van Ruitenbeek
                    Message 9 of 22 , Dec 8, 2006
                      Ik vind het iedere keer weer jammer als ik hoor, dat men stopt met Pro-Gen
                      omdat het programma nog steeds geen Windows interface heeft.
                      Dan vraag ik mij af: moet dat dan?
                      Pro-Gen werkt zonder problemen onder Windows en er zit al samenwerking in
                      met het besturingssysteem, toch?

                      Sommige mensen vinden het onzin, dat er zoveel hulpprogramma's voor Pro-Gen
                      zijn, terwijl die "allemaal" te vinden zijn programma's als GensdataPro en
                      Aldfaer.
                      Maar ik vind dat juist het aantrekkelijkste van Pro-Gen met hulp van o.a.
                      Wim Nelis. Je hoeft die programmaatjes niet te gebruiken, waardoor het
                      programma overzichtelijk blijft.

                      Verleden jaar kreeg ik GensData Pro aangeboden. Maar wat een brij van zaken
                      zitten daar in. Natuurlijk het staat leuk als je een persoonskaart van een
                      voorouder op je scherm krijgt, met een foto erbij o.i.d.
                      Het is leuk, maar niet nodig!
                      Er zaten wel een paar handigheidjes in GDP, waarvan ik dacht: hé dat is niet
                      gek. Zoals tegelijk een stel Gedcombestandjes te importeren en samen te
                      voegen. Of het kopiëren van Genlias data, dat meteen omgezet wordt.
                      Maar door die vele mogelijkheden ben ik bang dat het programma totaal
                      ongeschikt aan het worden is voor de beginnende computeraar.
                      Ik werk zelf al ruim 23 jaar met een computer, een programma leren kennen is
                      voor mij echt geen punt. Maar zelfs ik had moeite met GDP om de basis snel
                      in de vingers te krijgen.

                      Dus waarom overstappen van een programma waarmee ik al 13 jaar werk en
                      waarmee ik alles kan doen wat ik wil.............alleen omdat het niet meer
                      van deze tijd zou zijn?
                      Ik heb er begrip voor, dat mensen die nooit met DOS hebben gewerkt, niet
                      kiezen voor dit programma. Maar de mensen die het programma al jaren
                      gebruiken of "opgegroeid" zijn met DOS, moeten toch beter weten lijkt
                      me........

                      Er zit naar mijn idee nog heel veel leven in Pro-Gen!
                      Natuurlijk is het jammer dat Johan en Dinant niet meer tijd in het programma
                      kunnen steken vanwege hun werk. Maar zolang zij nog steeds heel veel vrije
                      tijd steken om Pro-Gen up-to-date te houden, er te zijn voor de gebruikers
                      en ook bezig zijn met een Windowsversie.......... zie ik nog steeds het nut
                      er niet van in om over te stappen.

                      Groetjes van een geduldige Pro-Gen fan:-)

                      Evelien

                      Message 10 of 22 , Dec 8, 2006
                        Alhoewel ik zeer zelden reageer, lees ik alle berichten.
                        Ik vind het echt niet verstandig van Rob roet in het eten te strooien.
                        Ik gebruik Pro-Gen sinds lang en ben nog steeds onder de indruk als er nieuwe aanvullingen zijn.
                        Het zou natuurlijk mooi zijn, dat de windows versie er zou zijn.
                        Ik draai daarom ook in een windows venster, dat zeer mooi te verwerken is met andere programmas, zoals Excel, Word en andere, even geduld dus.
                        Ik wens dan ook aan Johan en Dinant de nodige moed toe verder te werken.
                        Pro-Gen heeft voor mij nog steeds de beste sorteer en zoek functie, en zeer gebruiksvriendelijk.
                        Beste groeten,
                        Pierre Van Wijnen

                        Message 11 of 22 , Dec 8, 2006
                          Erik Groenhuis schreef:
> [...]
                          > en directe service. Zelden heb ik een commercieel verhandeld
                          > product gezien waarbij zo snel werd ingegaan op ontdekte fouten

                          Precies. Dat grenst werkelijk aan het ongelofelijke. En dat voor
                          die prijs! Bovendien: welk ander programma wordt er meer dan
                          vijftien jaar nadat het uitgebracht is nog steeds bijgeschaafd en
                          verbeterd?

                          > Voor mij blijft het voorlopig nog wel even Pro-Gen.

                          Zolang het om m'n computer wil draaien, zal het Pro-Gen blijven.

                          Met vriendelijke groet,

                          Benno
                        • Peter van der Lee
                          Message 12 of 22 , Dec 8, 2006
                            Ik heb veel verschillende familiestammen in mijn bestanden en heb daarvoor
                            bijvoorbeeld een veld toegevoegd zodat ik al die verschillende stammen
                            makkelijk kan beheren en overzien.
                            Ik heb een klein beetje rond gekeken bij andere programma's maar heb zo'n
                            mogelijkheid nog niet gevonden.
                            De flexibiliteit van Pro-gen is dermate dat er wel een heel erg goed windows
                            programma moet komen wil ik overstappen.
                            Daarbij vind ik de HTML output de meest overzichtelijke en handzame die er
                            is.

                            Vriendelijke Groeten
                            Peter van der Lee
                            http://home.hccnet.nl/p.vander.lee/
                          • Bob Joosten
                            Message 13 of 22 , Dec 8, 2006
                              Nou, nou, nou... ik heb hier maar één antwoord op : pure bullshit !
                              Er is momenteel geen Windows georiënteerd genealogisch programma met
                              dezelfde mogelijkheden en het gebruiksgemak van Pro-Gen. Ik gebruik Pro-Gen
                              ondertussen al van 1988 en het programma heeft me - letterlijk - nog geen
                              sekonde in de steek gelaten. Als ik dan al uitkijk naar een Windowsversie is
                              het omdat ik verwacht dat die de absolute top zal zijn : als alle
                              eigenschappen van deze door de heer Zaaijer zo versmade DOS-versie ook in
                              die Windowsversie terechtkomen kan dat niet anders. Johan en Dinant mogen
                              dus - met klemtoon - rustig hun tijd nemen. De bestaande versie voldoet
                              perfect. Tot spijt van wie het benijdt. Gewoon naast je neerleggen dus, deze
                              opmerking !

                              Met vriendelijke groet

                              Bob Joosten

> [...]
                              > helemaal niet gebeurt. Ik weet dat de "makers" het druk hebben, maar het
                              > is wel een betaald programma en ik had meer verwacht.

                              Download de gratis SPAMfighter vandaag nog!
                            • François Cruysberghs
                              Message 14 of 22 , Dec 8, 2006
                                Ik amuseer me nog dagelijks met Pro-gen
> [...]

                                > Voor mij blijft het voorlopig nog wel even Pro-Gen.

                                Zolang het om m'n computer wil draaien, zal het Pro-Gen blijven.

                              • Pascal Janssens
                                Message 15 of 22 , Dec 8, 2006
                                  en bijkomend voordeel, het is een van de weinige programma's waar
                                  men geen gegevensverlies lijdt wanneer het programma of windows
                                  onderbroken wordt door de een of andere fout.
                                  ---
                                  Pascal Janssens

> [...]
                                  > verbeterd?

                                  > Zolang het om m'n computer wil draaien, zal het Pro-Gen blijven.

                                • Fred Baltus
                                  Message 16 of 22 , Dec 8, 2006
                                    Hallo Evelien,

                                    Evelien van Ruitenbeek wrote:

                                    [knip]

                                    >voegen. Of het kopiëren van Genlias data, dat meteen omgezet wordt.

                                    [knip]

                                    Hier heb ik, onder windows, een los programmaatje voor ;)
                                    Kijk op : http://www.fredbaltus.nl/nl/rootsnl.htm

                                    --

                                    Groet/Regards/Grüsse,
                                    Fred Baltus
                                    Message 17 of 22 , Dec 8, 2006
                                      Niet stoppen Johan, aub graag doorwerken.
                                      ProGen is nog steeds mijn favoriete programma. Hoewel ook ik uitkijk naar een windowversie. Misschien wel uit nieuwsgierigheid naar het moois wat ons te wachten staat.
                                      Wat ik graag wel zou willen weten is het volgende. Kunnen wij, ProGen gebruikers, op een of ander manier onze gegevens voorbereiden op die overgang. Ik merk nu bv nu als ik mijn gegevens wel eens inlees in een ander programma dat de bronnen vaak een probleem zijn. Dat is zeker ook mijn eigen schuld, want ik ben niet altijd eenduidig in mijn bronbeschrijvingen geweest. Bovendien jullie kunnen niet met alles en iedereen rekening houden.
                                      Dus als je wat dit betreft wat aanwijzingen voor ons zou hebben, zou dat misschien toch wel helpen.

                                      Met vriendelijke groeten,
                                      Jeanne van Rooij

                                      Probeer Live.com: jouw leven online met nieuws, sport, weer en nog veel meer.
                                      http://www.live.com/getstarted
                                    • Evelien van Ruitenbeek
                                      Message 18 of 22 , Dec 8, 2006
                                        Dag Fred,

                                        Da's leuk!!!!
                                        Ik ga het weekend er eens mee stoeien:-)

                                        Laat je uiteraard weten wat ik er van vind............

                                        Groetjes,
                                        Evelien

> [...]

                                        Genealogy site : http://roots.fred-baltus.nl
                                        Bidprentjes : http://roots.fred-baltus.nl
                                        *** This mail is scanned by Norton Antivirus ***

                                      • rwzaaijer
                                        Message 19 of 22 , Dec 8, 2006
                                          Beste mensen;

                                          Verrast kennis genomen van al de reacties.
                                          De griekse sofist Protagoras zei het al: "Over iedere zaak kunnen twee
                                          elkaar tegensprekende meningen worden verdedigd."
                                          Ik geef enkele citaten uit de reacties:
                                          De eerste van mij zelf: "van mijn tot voor kort voortreffelijke
                                          ProGen." Waarvan acte.

                                          Citaat: "en probeer daarbij
                                          alle gebruikers zo goed mogelijk te ondersteunen. De meesten weten dat
                                          gelukkig nog wel te waarderen."
                                          Zoals ik (RZ) b.v.

                                          Jammer dat sommigen op de agressieve toer gaan en feiten verdraaien.

                                          Citaat: "maar om nu zo bot te reageren dat het nu het einde van
                                          pro-gen is"
                                          Dat heb ik dus NIET gezegd.

                                          Citaat: "iemand het nodig vindt om te
                                          schoppen,"

                                          Citaat: "Nou, nou, nou... ik heb hier maar één antwoord op : pure
                                          bullshit !"v

                                          Citaat: Dan hadden we namelijk geweten aan welke kwaal de
                                          "overledene" leed. Heb ik NIET gezegd.

                                          Citaat: "De claim op een Windows-versie."
                                          Ik heb niet gesproken over een claim, dat zou n.l. betekenen dat ik
                                          voor het zelfde geld een Win versie zou vragen. Onzin natuurlijk.

                                          Citaat: "En dan nog een
                                          gewetensvraag: hoeveel geld heeft Rob over voor een goed draaiende
                                          PRO-GEN-4-Windows? "
                                          Antwoord: Zeker € 120 en meer, voor een goed programma dus.

                                          Citaat: ´Ik daag Rob uit openlijk in dit forum een Windows-programma
                                          te noemen dat de
                                          competitie met PRO-GEN wèl aankan. "
                                          Ik voel er, met alle respect overigens' niets voor om een welles,
                                          nietes spelletje te spelen. Ik draai momenteel met een gratis NL
                                          programma, dat toch al heel veel van PG in zich heeft. Ook zelf
                                          aanpassen.
                                          Ik noem het niet hier, want ik wil pertinent geen PG gebruikers
                                          aanzetten om overstag te gaan. Een mailtje naar mijn privé adres zal
                                          wel de naam geven.

                                          Citaat van mijzelf: "Maar m.n. het uitblijven op
                                          uitzicht op een Windows versie is voor mij niet te verteren."
                                          Dus de hoofdreden en geen klagen over de mogelijkheden van het huidige PG.

                                          Citaat van mijzelf "en ik had meer verwacht."
                                          Dit had ik NIET moeten zeggen. Mijn verontschuldigingen hiervoor.
                                          PG heeft me alles gegeven wat mogelijk was en ik wil zeker met u allen
                                          mijn waardering uitspreken voor de geweldige ondersteuning door de
                                          "Makers."
                                          Laat ik het laten bij het volgende.
                                          Het was niet mijn bedoeling om enige onvrede over het huidige PG uit
                                          te spreken.
                                          Wat ik vind van het gemis aan Windows, hoeft uw gemis niet te zijn.
                                          Houden zo.
                                          Indien u tevreden bent: "Vooral zo doorgaan. "Alweer een citaat.!

                                          Het gaat u allen goed en veel plezier met uw hobby.
                                        • Ton Steenhof
                                          Message 20 of 22 , Dec 11, 2006
                                            Hallo Evelien,

                                            Heb je goede ervaringen met dit onderdeel?

                                            Gr Ton

                                            Message 21 of 22 , Dec 11, 2006
                                              Dag Ton,

                                              Helaas, het weekend kwam er weer van alles tussen en ben ik er niet aan
                                              toegekomen.
                                              Maar van de week ga ik het beslist proberen.

                                              Groetjes,
                                              Evelien

                                              Message 22 of 22 , Dec 11, 2006
                                                Hallo,

                                                Voor mijn tool heb je in ieder geval Visual Basic Scripting nodig.
                                                Sommige mensen maken hier ook virussen mee, ik niet. Als het goed is
                                                moet je virusscanner ook er iets van zeggen, zoniet dan werkt ie
                                                niet.... de virusscanner dus. Als er problemen zijn, of e.e.a. niet goed
                                                geimporteerd wordt in Pro-gen laat het me even weten. Ik kan dan
                                                eventueel e.e.a. aanpassen. Het liefst natuurlijk met een voorbeeld
                                                waar het fout gaat. Ik heb het met een aantal programma's getest en ook
                                                aangepast op een paar programma's. Gedcom 5.5. schijnt niet altijd 5.5.
                                                te zijn....

                                                Groet,
                                                Fred

                                                --