Re: [pro-gen] Probleem met hyperlinks in namenindex

  • Paul Schuller
    Message 1 of 4 , Mar 1, 2001
      Antwoord op eigen vraag.

      Ik ben er inmiddels achter wat het probleem is en hoe het opgelost kan
      worden.
      Waarom weet ik niet, maar op de een of andere manier verdwijnt bij het saven
      van de in IE geopende file als "Web page, complete" in de gesavede
      namenindexfile de HTML regel: <BASE TARGET="output">. En daar gaat het nu
      juist om. Door het opnieuw intypen van deze regel in de source code van de
      nieuwe file is alles weer normaal en wordt de aangeklikte naam keurig
      opgezocht in het juiste frame. Ook kan ik nu met MS Word de lay-out van de
      namenindex file wijzigen.

      Paul C. Schuller

      Message 2 of 4 , Mar 1, 2001
        --- In pro-gen@y..., "Paul Schuller" <paulschuller@i...> wrote:
> [...]
        dat is weer op te lossen door in het Edit hyperlink window van MS
        Word de bestemming te wijzigen van "Page Default" in "Output", maar

        ik heb je gisteren ook een antwoord gegeven, ik weet alleen niet of
        dat adequaat genoeg was voor jouw vraag.
        Wat ik zo vreemd vind in deze 'generator' dat jij jezelf een antwoord
        geeft, gedateerd 'vanmorgen' 1 maart 08.23 en mijn antwoord van
        gisteren nergens te vinden is.
        Klopt dit? Heb jij wel of geen reactie van ondergetekende ontvangen?

        m. vr. groeten
        Leonard van Kessel
        http://www.angelfire.com/ga/digit

      • Paul Schuller
        Message 3 of 4 , Mar 1, 2001
          Beste Leonard,

          Dank voor je snelle antwoord. Helaas is het overschakelen op een andere
          editor niet echt een bevredigende optie, want ik ben zeer tevreden over MS
          Word in die hoedanigheid. Eigenlijk heb ik niet eens een editor nodig, want
          ik kan met MS Word mooie HTML files maken zonder ook maar een code in te
          hoeven typen of te veranderen. Toen ik mij nog niet zo lang geleden ben gaan
          verdiepen in het maken van Web pages ben ik begonnen met FrontPage, maar dat
          ging toch niet echt lekker. Mijn teksten en plaatjes verschenen in de
          uiteindelijke webpage nooit op de plaatsen waar ik ze tijdens de opmaak had
          neergezet dan wel wilde hebben en dat begon danig te frustreren. In MS
          Word2000 lukte het allemaal wel. Het was zeer WYSIWYG en bovendien veel
          gebruikersvriendelijker dan FrontPage.

          Anyway, het probleem ligt denk ik ook niet aan MS Word, want kennelijk
          verandert er al iets in de code als ik de in IE geopende namenindex file
          opnieuw save als "Web page, complete". Inmiddels ben ik er ook achter wat,
          want uit vergelijking van de beide HTML codes blijkt in de gesavede versie
          de essentiele TARGET regel opeens te zijn verdwenen. Ik zal daar nog een
          apart berichtje aan de newsgroep aan wijden.

          Met vriendelijke groet,
          Paul C. Schuller