Re: [pro-gen] gezinsblad in gedcom

  • Paul De Clerck
    Message 1 of 3 , Sep 26, 2006
      Beste Theo,

      GEDCOM, of GEnealogical Data COMmunication, is inderdaad bedoeld om een heel
      bestand over te dragen naar een andere programma.

      Je kan wel één enkel gezin als GEDCOM aan iemand bezorgen door vooraf eerst
      dat gezin in PRO-GEN te selecteren en dat onderdeel van jouw bestand af te
      splitsen naar een tijdelijk nieuw bestand. Je gebruikt daartoe de gewoon de
      "PRO-GEN Export" functie.
      Na de gewenste personen te hebben geselecteerd ga je in het hoofdmenu naar
      - PRO-GEN hulpprogramma's
      - Export
      - PRO-GEN Export (afsplitsen nieuw PRO-GEN bestand)
      - en dan exporteer je de geselecteerde records naar een bestand waarvan je
      de naam vrij kan kiezen, wel hoogstens 8 karakters lang.

      Als je dat nieuwe bestand dan in GEDCOMformaat exporteert, dan heb je denk
      ik wat je wenste te bekomen.

      Met vriendelijke genealogische groet
      Paul De Clerck
      Heverlee