[OT] Over smijten gesproken... (was: van Berckel te Oisterwijk-Den Bosch)

    Message 1 of 5 , Sep 3, 2006
      Kobbe schreef:
      > --- Walther Jansen smeet in de groep Pro-Gen...

      Walther Jansen reageerde:
      > Beetje vreemd taalgebruik....

      Ik ben het met Walther eens dat dit soort "populair" taalgebruik wel wat
      minder kan.

      En als het komisch is bedoeld, dat wordt de plank m.i. falikant misgeslagen.
      Als je serieus genomen wilt worden in deze groep, zal het taalgebruik daarop
      moeten zijn aangepast. Populair doen doe je maar elders, Kobbe.

      Vriendelijke groeten / Best wishes / Mit freundlichen Grüßen
      Don Arnoldus, Oudkarspel, Noord-Holland, NL
      ---
      Bezoek mijn websites via http://www.don.arnoldus.nl/
      » Genealogie in Noord-Holland
      » SWINX - Zoeklijst Nederlandse Familienamen
      » Homepage van de familie Arnoldus
      Visit my websites via http://www.don.arnoldus.nl/
    • Peter Mathijssen
      Message 2 of 5 , Sep 3, 2006
        Hallo,

        Voordat dit een eigen leven gaat leiden binnen de pro-gen yahoogroup
        graag nu ermee stoppen aub. Deze discussies leiden alleen maar af van
        waar het in deze yahoogroup om draait en dat is PRO-GEN. Zelfs [OT]
        voldoet hier niet meer.

        Peter Mathijssen
        Beheerder PRO-GEN Yahoogroup
        Message 3 of 5 , Sep 3, 2006
          Peter Mathijssen, Beheerder PRO-GEN Yahoogroup, schreef:

> [...]
          > graag nu ermee stoppen aub. Deze discussies leiden alleen maar af van
          > waar het in deze yahoogroup om draait en dat is PRO-GEN. Zelfs [OT]

          Als de beheerder niet adequaat reageert op stemmingmakende berichten, loop
          je kans dat anderen dat doen.

          Ik stoor me aan populair taalgebruik in deze groep, bovendien door iemand
          die misschien genealogisch wel het nodige te bieden heeft, maar kennelijk
          niet het fatsoen heeft zich met voor- en achternaam bekend te maken. Bah...!

          Ik sluit me even af van deze groep om af te koelen. Mensen die me nodig
          hebben weten me wel te bereiken.

          Don Arnoldus, Oudkarspel
        • Peter Mathijssen
          Message 4 of 5 , Sep 3, 2006
            Don Arnoldus schreef:

> [...]
            >
            > Ik sluit me even af van deze groep om af te koelen. Mensen die me nodig

            Omdat je dit in de pro-gen yahoogroup mailt reageer ik maar even hier.
            Adequaat reageren doe ik als ik dat nodig vind, en niet als iemand
            anders vind dat ik dat had moeten doen. Wat jij fatsoen vind geld
            misschien voor anderen anders. Ik zelf heb me meer gestoort aan het
            verkeerd geposte bericht dan aan de reactie daarop.

            Stel dat hier iemand is die dyslectisch is. Wordt deze ook niet
            geaccepteerd omdat hij veel taalfouten maakt en daardoor het "fatsoen"
            soms uit het oog kan verliezen? Volgens mij zijn we over het algemeen,
            hier nog steeds samen met een hele groep zogenaamde volwassen mensen.
            Laten we dan ook proberen ons zo veel mogelijk zo te gedragen.

            Met vriendelijke groet,

            Peter Mathijssen
            Beheerder PRO-GEN Yahoogroup
          • Walther Jansen
            Message 5 of 5 , Sep 4, 2006
              Beste lijstgenoten,

              Met mijn per abuis in deze groep geposte bericht heb ik onbedoeld een discussie op gang gebracht. Dat spijt me, maar eenvergissing is toch menselijk nietwaar?
              Het is echt zonde van de tijd en aandacht die mensen hier op de gekste tijden van de nacht aan besteden. Door de reactie van Don Arnoldus voelde ik me gesteund. Van de bewuste "Kobbe" kreeg ik op mijn privemail gisteren onderstaand bericht. Kennelijk kan hij niet meer uit elkaar houden wie welk bericht geschreven heeft.
              Kobbe schreef:

              "----- Original M"Elk vogeltje zingt zoals HIJ gebekt is", schrijft u nog na de
              sussende woorden van de moderator. Maar een vogeltje zingt toevallig
              zoals HET gebekt is... Dat wou ik over 'taalgebruik' nog even kwijt ;-)
              Maak u verder maar niet druk om de Nederlandse
              standaarduitdrukking "Problemen, vragen? Smijt ze in de groep!".
              Ik heb me na uw commentaar over mijn taalgebruik en de bijval van ene
              zekere Arnoldus meteen bij deze Pro-Gen-dicussiegroep afgemeld.
              Bijzaken worden in de groep kennelijk uitvoeriger behandeld dan de
              hoofdzaken. Jammer!
              Groetjes,
              Kobbe"
              Nu ook beheerder Mathijsen van deze groep zich openlijk ergert aan mijn vergissing vind ik het toch wel al te bont worden.
              Mathijsen schreef:
              "Ik zelf heb me meer gestoort aan het verkeerd geposte bericht dan aan de reactie daarop."

              ("gestoort" schrijf je volgens mij met een d, daar zou iemand zich ook al aan kunnen storen...)

              Ik vind het onbegrijpelijk (maar ook typisch van deze tijd) dat mensen zich om onbenulligheden druk maken en via internet ("je weet toch niet wie ik ben") hun gal spuwen. Kort lontje? Heel af en toe probeer ik een bijdrage te leveren binnen deze of een andere groep. Iemand helpen of hulp te vragen. Diverse mensen binnen deze groep hebben mij al eens van advies gediend. Ik ga me daarom niet afmelden maar mag ik misschien verwachten dat de beheerder zich wat gematigder opstelt?
              Dat wilde ik even kwijt. Wat mij betreft einde discussie!

              Walther Jansen