ged com

  • aw.steenhof
    Message 1 of 4 , May 7, 2006
      Goeden morgen,

      Ik wil een gedcom bestand sturen, maar alleen met naam en geboortedatum. Dus niet het complete gezinsblad.
      Hoe kan ik dat doen?

      Is er ergens een handleiding over Gedcom beschikbaar?

      Groetjes

      Ton

    • Peter van der Lee
      Message 2 of 4 , May 7, 2006
        From: "aw.steenhof" <aw.steenhof@...>

> [...]
        Dus niet het complete gezinsblad.
        > Hoe kan ik dat doen?
        >
        > Is er ergens een handleiding over Gedcom beschikbaar?

        Dan moet je eerst een Pro-Gen bestand maken met alleen die informatie.

        ---------------------------------
        Vriendelijke Groeten
        Peter van der Lee
        Message 3 of 4 , May 7, 2006
          aw.steenhof wrote:
> [...]
          > geboortedatum. Dus niet het complete gezinsblad. Hoe kan ik dat doen?
          >

          > Is er ergens een handleiding over Gedcom beschikbaar?

          Hallo Ton,

          Bij het aanmaken van het GEDCOM bestand krijg je in het menu 'GEDCOM
          uitvoeropties' de mogelijkheid dit te veranderen.
          Als je hier 'Selecteren persoonsgegevens' kiest krijg je links een rij
          met PRO-GEN velden die verwijzien naar de bijbehorende GEDCOM benaming
          aan de rechterkant. Haal hier met DEL de koppelingen weg van de velden
          die je niet wilt vrijgeven.
          Op dezelfde wijze kan je dat bij 'Selecteren relatiegegevens' ook doen
          voor huwelijk e.d.

          Op deze wijze worden enkel de gegevens die je zelf wilt vrijgeven
          opgenomen in het GEDCOM bestand. Je kan ter controle natuurlijk het
          aangemaakte GEDCOM bestand weer inlezen in een nieuw PRO-GEN bestand;
          voordat je het gaat versturen.

        • aw.steenhof
          Message 4 of 4 , May 8, 2006
            Johan,