Re: [pro-gen] back-up maken

  • Peter Mathijssen
    Message 1 of 5 , Nov 22, 2000
      Beste Hans,

      Op zich zijn zip-bestanden een goed medium om te gebruiken. Als je de
      padnaam bewaard in het zip-bestand moet je wel zeker weten dat je Pro-Gen op
      alle computers op dezelfde plaats bewaard.

      Je moet eigenlijk eerst weten in welke bestanden pro-gen veranderingen
      bewaard en waar die zich bevinden. Al met al zullen dat nogal wat bestanden
      zijn, en je bent er waarschijnlijk zo één vergeten.

      De manier die je nu gebruikt vind ik zo gek nog niet. Je hebt immers "maar"
      drie diskettes die je moet terugzetten op een computer. Zelf gebruik ik een
      zip-drive om voor mij belangrijke gegevens te back-uppen. Op één zip-disk
      passen 100 MB aan gegevens. Alleen heb ik in der tijd gekozen voor een
      intern model ipv een extern model. Nu ik sinds kort een laptop heb, was het
      gemakkelijker geweest als ik een extern model had gehad.

      Een andere manier van overzetten van gegevens van de ene computer naar de
      andere is via een directe kabelverbinding via één van de poorten van de
      computer. Dit heb ik echter nog nooit zelf geprobeerd, maar het schijnt
      "gemakkelijk" te zijn.

      Ik heb je met mijn antwoord niet echt kunnen helpen, maar misschien zie je
      het als een bevestiging dat wat je nu doet eigenlijk best wel goed werkt.

      Met vriendelijke groet,

      Peter Mathijssen

      Message 2 of 5 , Nov 22, 2000
        Hallo Hans,

        Ik heb wel eens geprobeerd de persoonlijke veranderingen meteen op
        te slaan op schijf.
        Maar dat werkt niet. Je vergeet er altijd wel eentje die je tussen
        en lippen aanmaakt..
        Voorlopig is toch een volledige backup maken van PRO-GEN de beste
        oplossing.

        Groetjes,
        Evelien

[...]

        eGroups Sponsor

        Om uzelf uit te schrijven van deze groep, stuur een mailtje
        naar:

      • Wim Nelis
        Message 3 of 5 , Nov 23, 2000
          --- In pro-gen@egroups.com, " Hans Schippers" <h.schippers@m...>
          wrote:
> [...]
          van het geheel een
          > ZIP file maken en deze installeren op de ander computers. Tevens heb
          Er vanuit gaande dat je een DOS omgeving (minimaal) hebt, waarin je
          het programma pkzip gebruikt, zou je de volgende opdracht kunnen
          gebruiken om een backup te maken:
          pkzip -ex -pr -& -t092999 -x@... a:\backup
          waarbij in bestand file.lst een paar regeltjes staan:
          *.per
          *.mem
          *.x1?
          *.x2?
          *.ixi

          dus in principe alle extensies die voorkomen in de data map. Alles van
          na de introductie van pg30a (1999.09.28) wordt op de backup
          geschreven.

          Wim Nelis.