Re: Huidige leeftijd

  • Walther
    Message 1 of 11 , Apr 25, 2006
      Don,

      dit heet de spijker op zijn kop slaan, het mooie hiervan is dat er
      data verschijnt als het er is en mijn vraag is ook beantwoord bij deze.
      ik ga dit gebruikem en ben je zeer dankbaar voor de verwijzing naar de
      files-dir.
      Message 2 of 11 , Apr 25, 2006
        Jeanne van Rooij vroeg:

        > Ik was natuurlijk ook nieuwsgierig en wilde je bestand downloaden. Ik heb
        > echter al een aanvulling in mijn map nl/data met mijn bestandsnaam. Hoe
        > los
        > ik dit op?

        Niet zo moeilijk, hoor. Hernoem eerst met de Verkenner het INF-bestand met
        bedoelde databestandsnaam door bijvoorbeeld het eerste teken een $-teken te
        maken of zo. Hernoem dan het gedownloade bestand op de manier zoals
        beschreven in m'n vorige mailtje (dus met de echte databestandsnaam). Je
        kunt naar believen de presentatie van het relatiescherm kiezen door via
        herbenoemen van de bestandnaam het gewenste INF-bestand te activeren. Als je
        als eerste letter een cijfer kiest, dan kan je op die manier enkele
        INF-bestandjes 'in voorraad' houden. Het oorspronkelijke INF-bestand kun je
        altijd vinden in de map .../NL want het is daar aanwezig onder de naam
        PRO-GEN.INF.

        Succes ermee...!

        Met vriendelijke groet,
        Don Arnoldus
        Helpdesk PGGG
      • jeanne van rooij
        Message 3 of 11 , Apr 25, 2006
          Mijn dank. Dat werkt perfect!.

          Jeanne van Rooij
          http://www.vrooij.com

          knip
> [...]
          >altijd vinden in de map .../NL want het is daar aanwezig onder de naam

        • Walther

            Message 5 of 11 , Apr 25, 2006
              Don Arnoldussen,

              Niet alleen je tip om te kijken bij de Pro-Gen Files in de
              Yahoo/Groups is goud waard, maar ook het door jou geschreven bestand
              PG_DPA.INF.
              Je hebt daarmee een schitterend stuk werk geleverd.

              Daarop geattendeerd door jouw bericht, heb ik dit bestand direct in
              mijn Pro-Gen verwerkt. Ik geniet hier van. Werkelijk, een pracht
              uitbreiding waar ik al langer op wachtte. Zeer overzichtelijk.

              Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit bestand nog niet standaard
              wordt meegeleverd met Pro-Gen. Maar de eer komt helemaal jou toe.

              Bedankt, Don.

              Groetend,

              Frans Huits
              stamboomonderzoeker en webmaster
              van
              http://dit-is-onze-stamboom.nl

              --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Don Arnoldus" <don@...> wrote:

> [...]
              gebied van
              > de groep.
              lees wat
              > er staat bij het mapje INF. Klik dan op het mapje en download het
              bestand
              > PG_DPA.INF en plaats het in de map .../NL/DATA.
              >
              > Hernoem dit bestand met een naam die overeenkomt met je data-
              bestandenset,
              > bijv. WALTHER.INF. Het levert niet alleen de leeftijd in het
              relatiescherm,
              > maar ook nog wat andere zaken. Laat je verrassen...
              >
              > Laat nog even weten of dit de bedoeling is.

            • andromeda
              Message 6 of 11 , Apr 26, 2006
                Goede middag,

                Uw omslag met de doodsprentjes zijn goed aangekomen. Hartelijk dank.

                Vriendelijke groeten,
                LuCien HOSTIE

                Message 7 of 11 , Apr 26, 2006
                  Frans Huits schreef:

> [...]
                  >
                  > Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit bestand nog niet standaard
                  > wordt meegeleverd met Pro-Gen. Maar de eer komt helemaal jou toe.

                  Hartelijk dank voor het compliment, Frans. Het bestandje stond overigens al
                  enkele jaren in het files-gebied van de Yahoo!-group. Alleen het inleidende
                  stukje heb ik onlangs aangepast, omdat het tegenwoordig (ook al weer een
                  tijdje, hoor) in de map DATA kan staan en dezelfde naam krijg als de
                  data-bestandenset. Op die manier toegepast krijgt het INF-bestand voorrang
                  op het bestand PRO-GEN.INF in de NL-map zoals dat standaard wordt
                  meegeleverd met PRO-GEN.

                  Mochten er wensen zijn om e.e.a. nog mooier te maken, dan roept u maar. Ik
                  kan altijd een poging wagen het tooltje te verbeteren.

                  Enne... het staat iedereen vrij een eigen INF-bestand te maken en in die
                  groepsmap te plaatsen. Daar is tie voor.

                  Overigens, als genealogen onder elkaar, ik stel er prijs op met de juiste
                  achternaam te worden aangeduid... ;-(

                  Met vriendelijke groet,
                  Don Arnoldus
                  Helpdesk PGGG
                • franshuits2000
                  Message 8 of 11 , Apr 26, 2006
                    Don Arnoldus,

                    Mijn excuses voor het gebruik van een verkeerd gespelde achternaam.
                    Ik moet daar preciezer in zijn. Sorry, en ik geef je helemaal gelijk
                    m.b.t. de gemaakte opmerking over genealogen onder elkaar.

                    Frans Huits