Re: [pro-gen] Huidige leeftijd

  • jeanne van rooij
    Message 1 of 11 , Apr 25, 2006
      Don,

      Ik was natuurlijk ook nieuwsgierig en wilde je bestand downloaden. Ik heb
      echter al een aanvulling in mijn map nl/data met mijn bestandsnaam. Hoe los
      ik dit op?

      Jeanne van Rooij
      http://www.vrooij.com

      knip>

    • Walther
      Message 2 of 11 , Apr 25, 2006
        Don,

        dit heet de spijker op zijn kop slaan, het mooie hiervan is dat er
        data verschijnt als het er is en mijn vraag is ook beantwoord bij deze.
        ik ga dit gebruikem en ben je zeer dankbaar voor de verwijzing naar de
        files-dir.
        Message 3 of 11 , Apr 25, 2006
          Jeanne van Rooij vroeg:

          > Ik was natuurlijk ook nieuwsgierig en wilde je bestand downloaden. Ik heb
          > echter al een aanvulling in mijn map nl/data met mijn bestandsnaam. Hoe
          > los
          > ik dit op?

          Niet zo moeilijk, hoor. Hernoem eerst met de Verkenner het INF-bestand met
          bedoelde databestandsnaam door bijvoorbeeld het eerste teken een $-teken te
          maken of zo. Hernoem dan het gedownloade bestand op de manier zoals
          beschreven in m'n vorige mailtje (dus met de echte databestandsnaam). Je
          kunt naar believen de presentatie van het relatiescherm kiezen door via
          herbenoemen van de bestandnaam het gewenste INF-bestand te activeren. Als je
          als eerste letter een cijfer kiest, dan kan je op die manier enkele
          INF-bestandjes 'in voorraad' houden. Het oorspronkelijke INF-bestand kun je
          altijd vinden in de map .../NL want het is daar aanwezig onder de naam
          PRO-GEN.INF.

          Succes ermee...!

          Met vriendelijke groet,
          Don Arnoldus
          Helpdesk PGGG
        • jeanne van rooij
          Message 4 of 11 , Apr 25, 2006
            Mijn dank. Dat werkt perfect!.

            Jeanne van Rooij
            http://www.vrooij.com

            knip
> [...]
            >altijd vinden in de map .../NL want het is daar aanwezig onder de naam

          • Walther

              Message 6 of 11 , Apr 25, 2006
                Don Arnoldussen,

                Niet alleen je tip om te kijken bij de Pro-Gen Files in de
                Yahoo/Groups is goud waard, maar ook het door jou geschreven bestand
                PG_DPA.INF.
                Je hebt daarmee een schitterend stuk werk geleverd.

                Daarop geattendeerd door jouw bericht, heb ik dit bestand direct in
                mijn Pro-Gen verwerkt. Ik geniet hier van. Werkelijk, een pracht
                uitbreiding waar ik al langer op wachtte. Zeer overzichtelijk.

                Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit bestand nog niet standaard
                wordt meegeleverd met Pro-Gen. Maar de eer komt helemaal jou toe.

                Bedankt, Don.

                Groetend,

                Frans Huits
                stamboomonderzoeker en webmaster
                van
                http://dit-is-onze-stamboom.nl

                --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Don Arnoldus" <don@...> wrote:

> [...]
                relatiescherm,
                > maar ook nog wat andere zaken. Laat je verrassen...
                >
                > Laat nog even weten of dit de bedoeling is.

              • andromeda
                Message 7 of 11 , Apr 26, 2006
                  Goede middag,

                  Uw omslag met de doodsprentjes zijn goed aangekomen. Hartelijk dank.

                  Vriendelijke groeten,
                  LuCien HOSTIE

                  Message 8 of 11 , Apr 26, 2006
                    Frans Huits schreef:

> [...]
                    >
                    > Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit bestand nog niet standaard
                    > wordt meegeleverd met Pro-Gen. Maar de eer komt helemaal jou toe.

                    Hartelijk dank voor het compliment, Frans. Het bestandje stond overigens al
                    enkele jaren in het files-gebied van de Yahoo!-group. Alleen het inleidende
                    stukje heb ik onlangs aangepast, omdat het tegenwoordig (ook al weer een
                    tijdje, hoor) in de map DATA kan staan en dezelfde naam krijg als de
                    data-bestandenset. Op die manier toegepast krijgt het INF-bestand voorrang
                    op het bestand PRO-GEN.INF in de NL-map zoals dat standaard wordt
                    meegeleverd met PRO-GEN.

                    Mochten er wensen zijn om e.e.a. nog mooier te maken, dan roept u maar. Ik
                    kan altijd een poging wagen het tooltje te verbeteren.

                    Enne... het staat iedereen vrij een eigen INF-bestand te maken en in die
                    groepsmap te plaatsen. Daar is tie voor.

                    Overigens, als genealogen onder elkaar, ik stel er prijs op met de juiste
                    achternaam te worden aangeduid... ;-(

                    Met vriendelijke groet,
                    Don Arnoldus
                    Helpdesk PGGG
                  • franshuits2000
                    Message 9 of 11 , Apr 26, 2006
                      Don Arnoldus,

                      Mijn excuses voor het gebruik van een verkeerd gespelde achternaam.
                      Ik moet daar preciezer in zijn. Sorry, en ik geef je helemaal gelijk
                      m.b.t. de gemaakte opmerking over genealogen onder elkaar.

                      Frans Huits