Re: [pro-gen] Alleen lezen

    Message 1 of 2 , Feb 6, 2001
      Peter Mathijssen wrote:

      > Hallo deelnemers,
      >
      > 4 februari kreeg ik dit bericht van Coby Wijnstra, deelnemer aan de lijst.

      > Hier heb ik als volgt op gereageerd:

      > 5 februari kreeg ik een reactie:

      > Misschien zijn er meer deelnemers met ideeen aangaande dit probleem?

      Dit laatste heeft er niets mee te maken.

      Als bij het openen van een bestand de staus "Alleen lezen" verschijnt dan is
      er een van de volgende zaken aan de hand :
      1- Het programma is een demo-versie (te zien rechtsboven in de blauwe balk) en
      het bestand is groter dan 50 personen.
      2- Het programma is gestart met de /RO optie.
      3- Het bestand is al door iemand anders geopend (zo kan je via een netwerk met
      meerdere mensen in een bestand kijken).
      4- De schijf waarop het bestand staat is schrijf-beveiligd (schuifje van
      diskette open, bestand op CD-ROM )
      5- Een onderdeel van het bestand is als "alleen lezen" gemarkeerd op de
      schijf.

      Waarschijnlijk is het laatste hier het geval. Dit is als volgt op te lossen :
      - Sluit PRO-GEN en start de Windows Verkenner.
      - Blader naar de \PG30\NL\DATA directory
      - Selecteer alle deelbestanden van het betreffende bestand
      - Kies "Bestand", "Eigenschappen"
      - Zorg dat het vakje "Alleen-lezen" leeg is en druk op OK.
      Daarna zou het moeten werken.