Pro-Gen uitvoermenu

  • Bart de Vries
    Message 1 of 4 , Feb 6, 2001
      Functietoetsen en functieomschrijving
      Hoofdmenu>>>documentatie>>>PRO-GEN.KEY

      Met de verkregen antwoorden van Johan Mulderij en Paul De Clerck is me dit
      onderwerp iets duidelijk geworden.

      Mijn idee was dat de functietoetsen onderaan de overzichtslijst ,
      persoonslijst en relatielijst in dit overzicht PRO-GEN.KEY zouden zijn
      vastgelegd.
      Dit onderdeel van de functietoetsen en misschien nog wel andere , welke ik
      niet zo ken , zouden de functieomschrijvingslijst kunnen completeren.
      Soms kun je het beeld verkleinen of tijdelijk even wegzetten ,zoals in de
      windows menu's , mbv bepaalde functietoets-combinaties , welke mij overigens
      ook niet met Pro-Gen bekend waren met uitzondering van eentje. NL de
      volgende.
      In werkblad 14 van de PRO-gen gebruikersgroep "kopieren en verplaatsen" ===
      <alt>+<enter> om het "volledige scherm" te veranderen in een "venster".
      In de Gebruikershandleiding van Pro-Gen wordt in "Gebruikte toetsen" iets
      uitgelegd en zijn bij meerder onderwerpen op vele bladen functietoetsen
      aangereikt.
      Over het zelf aanmaken / invullen van functietoetsen ben ik in de
      inhoudsopgave van genoemde handleiding het spoor bijster geraakt.

      Er zijn nog al wat mensen , die Pro-Gen gebruiken en geen enkele
      computerkennis/achtergrondkennis hebben .
      Voor deze zou de beschikbaarheid van zo'n uit te printen overzicht-lijst met
      hoofdstukjes van reeds aanwezige , cq "ingebouwde " snelfuncties best
      behulpzaam kunnen zijn.

      Wellicht kan dit "namijmeren" bij een toekomstige evaluatie van Pro-Gen
      worden meegewogen.

      Hoewel soms de onderwerpen , welke in deze groep worden aangedragen , mij
      "boven de pet" gaan , vind ik deze communicatie -vorm best zijn nut hebben.

      Nogmaal mijn dank voor het behandelen van mijn probleempjes!

      Tot kijks !

      Gr.
      Bart de Vries
      *De Liemers* calling

    • Rob Fransen
      Message 2 of 4 , Feb 7, 2001
        Nog even wat duidelijkheid betreffende je vraag over PRO-GEN.KEY
        Daarin staat wat je "onder" deze toetscombinaties hebt ingevoerd. Dus het
        bekijken van PRO-GEN.KEY is dan een geheugenopfrissertje. Als er achter de
        dubbele punten niets staat, dan heb je voor die bestanden nooit een
        toetscombinatie benoemd.
        Zie verder in de Documentatie op bladzijde 43.

        vr. gr. Rob Fransen