Stamnaam toevoegen

  • Peter van der Lee
    Message 1 of 1 , Mar 8, 2006
      L.S.
      In het nieuwe nummer van Pro-Gen-eralia staat een handigheidje om het verschil in naamsspellingen te omzeilen.
      op een gegeven ogenblik wordt er gezegd dat je met CHAF het nieuwe achternaam veld kan invullen.
      Ik wilde daar dus de achternaam hebben zonder de voorvoegsels.
      Daarvoor kan je de volgende VTX expressie gebruiken NAME$(achternaam,2).

      Verder kwam ik tegen dat als je bijvoorbeeld afwijkt van de exacte procedure zoals gegeven. het kan voorkomen bij het specificeren van het veld (naam en lengte), het veld Betekenis ingevuld kan zijn. Bij mij stond daar "achternaam" je moet dat veld wel leeg maken anders krijg je rare reakties van het programma.