foto's

  • Christiane LOUETTE-LABEEUW
    Message 1 of 32 , Feb 28, 2006
      Dank U allemaal voor de vele tips.

      Groeten,

      Christiane LOUETTE-LABEEUW

      Tervuren
    • G.N.M. Aelbers
      Message 32 of 32 , Aug 22, 2006
        Beste Lucien,

        Allereerst moet U Uw foto files koppelen aan Irfanview.

        Daartoe moeten Uw fotofiles wel een extensie hebben bv. .JPG

        Dan in Explorer via Tools en Folder options naar het tabblad File Types

        Zoek in de lijst met filetypes .jpg op. Als je doe gevonden hebt staat in
        het onderste deel van het tabblad “Opent met “ en dan een programma naam

        Daarnaast een knop met verander/change.

        Klik er op en er verschijnt een lijst met programma’s; staat irfanView daar
        nier bij, kies dan “Browse” en zoek C:\Program Files\Irfanview\I_view32.exe
        op. Dubbelklik daarop.

        Nu zijn de jpg files gelinkt aan Irfanview.

        Daarna in progen via Alt-F1 , Doe INSERT voor een nieuwe regel, op die
        regel toets F1

        Vul in de naam van de nieuwe regel: Toon gekoppeld bestand via Windows met
        vast PATH

        Type in het veld voor opstart commando onderstaande regel:

        CD C:\Program Files\Genea\PG30\NL\DATA\Ft;"FOR %%A IN
        ("+INFO$(IF$(CHOICE=1,Persoon klad,Relatie klad),1)

        +") DO START /w "+CHR$(34)+"%%A"+CHR$(34)

        Sla op en dan moet het lukken

        Met vriendelijke groeten,
        Gert Aelbers.

        Geïnteresseerd in de familienamen: Aelbers, Doesburg, den Dubbelden, Mulder,
        Lünnemann, Okkerse, de Kruijf, de Haas, Middelweerd, Schippers, de Hart,
        Kuipers, Kulsdom, Meeuwse.
        Parentelen op http://home.casema.nl/gert.aelbers/

        _____