Re: Gekke tekentjes

  • J. de Boer
    Message 1 of 21 , Jan 31, 2006
      G. Fabri, dat is inderdaad ook een methode. Heb even in mijn
      eigen register gekeken, en inderdaad staat daar bij OEMCP
      (op drie plaatsen) die waarde 437. Blijkbaar heeft dat
      programma cp437-nl.exe dat op de ProGen website staat, dus
      waarin de makers van ProGen een oplossing geven voor dit
      verschijnsel, dit ook zo bewerkstelligd. Dit voor hen die niet
      met het register durven te knutselen.

      Met vriendelijke groet,
      Jan de Boer

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Gerard Fabri" <gerardfabri@h...>
      wrote:

      > DE oplossing:
      >
      > in het register (met regedit) alle waarden van OEMCP veranderen in
      > 437. Bij mij moest dat driemaal gebeuren.
      >
      > Dus in het register met Ctr+F zoeken naar OEMCP en onder de knop
      > BEWERKEN de waarde (bv. 850) wijzigen in 437 en dit een paar maal
      > herhalen.
      >

      > G. Fabri

    • Johannes Sijbom
      Message 2 of 21 , Feb 1, 2006
        Gerard Fabri wrote:

> [...]
        >
        > Dus in het register met Ctr+F zoeken naar OEMCP en onder de knop
        > BEWERKEN de waarde (bv. 850) wijzigen in 437 en dit een paar maal

        Beste Gerard

        Bij mij had ik de "gekke tekentjes", na het een keer opnieuw installeren
        van Windows XP-Pro, weer terug. Cp437-nl.exe draaien hielp niet want dit
        bestand zou beschadigd zijn. Met regedit ben ik ze nu weer kwijt. Bedankt.

        --
        Hartelijke groeten

        Johannes Sijbom

        bezoek ook eens onze website