Over overleven... (was: Gekke tekentjes)

    Message 1 of 7 , Jan 27, 2006
      Pierre Van Wynen schreef:

      > Heb dat ook geprobeert, maar in mijn invoerblad blijven die rare tekens
      > hardnekkig staan. Mijn config.nt is aangepast en werk met windows prof.

      Pierre, je hebt helemaal gelijk! Inderdaad zijn die gekke tekentjes bij het
      invoerblad (XP PE, aangepaste config.nt) nog steeds zichtbaar, wanneer
      PRO-GEN in een window draait. Verdorrie, heel irritant... ;-( Beeldvullend
      gaat alles prima, ook het invoerblad.

      Sietse Vermeer schreef:

      > Meen je dat nou echt, Don ?
      > Van een man van jouw formaat, kennis en kunde kan ik dat nauwelijks
      > geloven !!!

      Tja, Sietse, zo zie je maar... het geloof laat de beste wel eens in de
      steek... ;-)

      Maar zonder dollen... Ik heb deze vragen ook wel eens gesteld aan 'de
      makers', maar ook zij konden mij niet helpen met het probleem. Misschien is
      het een mix van de hardware (met name de beeldschermkaart) en de software
      (besturingssysteem) die het probleem doet ontstaan.

      Ik maak me overigens niets wijs. Het is geen schande om -ondanks mijn
      formaat (bijna 1/10 ton)- niet alles van computers af te weten. Sterker, ik
      weet er nog geen 20% van. Iedere keer verbaas ik me weer wat er allemaal mis
      kan gaan.... Trouwens, wie heeft dat niet?

      De discussie over PRO-GEN 4 Windows is overigens door mij aangewakkerd. Niet
      zozeer omdat het technisch in Windows allemaal beter zou kunnen genealogisch
      gezien, maar wel omdat Windows op het gebied van uitvoer veel meer te bieden
      heeft. Het 'gezeur' over zo'n Windows-versie houdt nu al ruim vijf jaar aan
      (als 't niet langer is) en ik kan me voorstellen dat er PRO-GEN-gebruikers
      zijn die zich aan het lijntje gehouden voelen.

      Wat het probleem is, is dat PRO-GEN marktaandeel aan het verliezen is en
      daar maak ik me zorgen over. Ik denk dat alle PRO-GEN-gebruikers ermee
      gediend zouden zijn als er een up-to-date versie, in Windows, zou worden
      uitgebracht. Qua functionaliteit mag dat niet onderdoen voor de DOS-versie
      natuurlijk. De afhankelijkheid van twee software-ontwikkelaars die alles in
      hun vrije tijd moeten doen, laat zich in dit verband nadrukkelijk voelen. Ik
      denk dat de potentie van hun ideeën het verdient dat PRO-GEN ook in de
      toekomst nog veel gebruikers krijgt. Door de huidige "status quo" loopt dat
      mis, zo vrees ik. Ook aan mijn geduld zit een einde (hoewel nog lang niet
      bereikt) en dat geldt eigenlijk voor iedereen. Het succes van veel
      gebruikers keert zich dan tegen ze... het wordt een molensteen om de nek van
      de makers...!

      Ik heb al eens in een ledenvergadering van de PGGG voorgesteld om een deel
      van de financiële reserve te besteden aan een professionele (= betaalde)
      ontwikkeling -in Windows- van PRO-GEN. Het is immers in het belang van de
      leden en de gebruikers dat zo'n versie er komt. En in dat licht bezien lijkt
      het me ook een zinvolle besteding van de door de PGGG-leden in de loop van
      de tijd bijeengesprokkelde activa. Maar ja, ik denk dat ik een roepende in
      de woestijn ben.

      Sietse had het in een reactie over "aanvallen aan het adres van Johan en/of
      Dinant". Ik vind het jammer dat hij mijn bijdragen zo interpreteert, want
      ieder die mij kent, weet wel beter. Frans Huits had zo zijn eigen manier
      om -badinerend- zijn mening te geven, maar ook voor hem geldt mijnsinziens,
      dat hij het zeer goed meent.

      Tot slot moet me van het hart, dat de makers er goed aan zouden doen om
      eerlijk aan te geven of ze al dan niet in staat zijn een onberispelijke
      Windows-versie van hun programma te maken. Het wordt tijd dat daar ook een
      tijdsindicatie over wordt gegeven. Ik vind dat de vele gebruikers en
      'wachtenden' onder ons daar onderhand recht op hebben. En als dat antwoord
      positief luidt, dan stel ik tevens voor, dat de makers zich tot die tijd
      niet meer bezighouden met het showen van hun programma aan het publiek maar
      elke vrije seconde besteden aan de ontwikkeling van de Windows-versie. Frans
      Huits had echt wel een punt met zijn opmerking dat een dagdeel besteden aan
      een show aan enkele tientallen mensen in een zaaltje ergens in het land niet
      opweegt tegen het belang van een nieuwe versie voor duizenden
      PRO-GEN-gebruikers. Het is wellicht een hard standpunt, maar wel
      duidelijk...!

      Bij deze zeg ik de makers toe om alles te doen wat (technisch) in mijn
      vermogen ligt om hen te ontlasten en hen bij de nieuwe versie te helpen met
      testen, schrijven van teksten, handleidingen, correctiewerk en wat al niet
      meer. Misschien zijn er wel meer PRO-GEN-gebruikers die iets willen doen:
      promoten op beurzen, aandelen PRO-GEN verkopen, zorgen voor financiers,
      geven van cursussen, weet ik veel.... Laten we met z'n allen een soort "task
      force" vormen! Wie doet er mee?

      Ik hoop dat ik duidelijk ben. Om het heel plastisch uit te drukken: ik
      probeer een stervende nieuw leven in te blazen...!

      He, he... en nu naar bed... pfffff [om 23:40uur].

      De hartelijke groeten aan iedereen!
      Don Arnoldus, Oudkarspel
    • Harry Goegebeur
      Message 2 of 7 , Jan 28, 2006
        Hallo allen,

        Nog even wat vrijblijvende commentaar:

        Don schreef:

> [...]
        in
        > hun vrije tijd moeten doen, laat zich in dit verband nadrukkelijk voelen.

        Daar sla je de nagel op de kop!

        Het logo "genealogie a la carte" aanhouden in een Windows omgeving vereist
        van de makers een compleet herschrijven van hun programma (andere
        programmeertaal) en toch nog compatibel blijven met hun onderliggende
        database.

        Om je een voorbeeld te geven van The Master Genealogist (TMG) waarvan ik kan
        meespreken, we zijn met 80 beta testers gespreid over gans de wereld, er
        zijn 3 Amerikaanse programmeurs en twee Russische programmeurs (die zijn
        goedkoper) fulltime bezig. Er is een technische dienst 2 personen fulltime
        (kantooruren) bereikbaar. En er zijn enkele "third party" firma's bij
        betrokken (schrijven van DLL's o.a.). Daar kan je als vrije tijds
        ontwikkelaars niet tegen op, en daarmee wil ik zeker de kunde van de makers
        van Pro-Gen niet in twijfel trekken!

        Eer programmeurs in hun vrije tijd de noden en wensen van hun gebruikers
        kunnen implementeren in hun programma zijn de andere pakketten al enkele
        versies verder!

        In die enkele jaren dat er van een Windows versie van Pro-Gen gesproken
        wordt hebben we al Windows98, CE, 2003 en XP gehad en de volgende is in
        aantocht...

> [...]
        > Windows-versie van hun programma te maken. Het wordt tijd dat daar ook een

        Daar vraag je veel! Ik heb jaren ervaring met Amerikaanse programmeurs
        (eerst Ultimate Family Tree en nu The Master Genealogist) en geen enkele
        programmeur zal een tijdslimiet geven of alle nieuwe functies en opties
        volledig vooraf bekend maken, dat is om problemen vragen bij het publiek.

        Vriendelijke groeten
        Harry

      • Theo Grimmelikhuijsen
        Message 3 of 7 , Jan 28, 2006
          The Master Genealogist........
          Kun je dit ergens downloaden en dan testen?
          (Ik blijf heus wel PG gebruiken hoor)

          met vriendelijke groet,

          Theo Grimmelikhuijsen.

          Voor info over onze familie en die van Elsendoorn, Jansen, Groetelaars:

          www.geneagri.nl
          http://home.planet.nl/~grimm019

> [...]
          > programmeur zal een tijdslimiet geven of alle nieuwe functies en opties
          > volledig vooraf bekend maken, dat is om problemen vragen bij het publiek.

        • Harry Goegebeur
          Message 4 of 7 , Jan 28, 2006
            Hallo Theo,

            > The Master Genealogist........
            > Kun je dit ergens downloaden en dan testen?
            > (Ik blijf heus wel PG gebruiken hoor)

            TMG kan je downloaden op www.whollygenes.com de Amerikaanse site, Engels,
            waar je naar de "Free Trial" versie zoekt. Ook op mijn site www.tmgned.be
            kan je het downloaden en krijg je meer uitleg. Op de Amerikaanse site staan
            ook voorbeelden van rapporten (uitvoer), deze zijn praktisch allemaal in het
            Engels maar zijn net zo goed in het Nederlands, Frans, Duits, Noors,
            Afrikaans en andere talen te krijgen.

            Bij installatie niet vergeten een vinkje te zetten bij "Install language
            pack", het programma zal in het Engels starten de eerste keer maar via File
            > Language > Dutch kan je kiezen voor Nederlands. Het werkt volledig
            gedurende 30 dagen nadien moet je een "unlock" code kopen.

            Indien meer inlichtingen gewenst graag via private e-mail want off topic in
            deze groep : Harry.Goegebeur@...

            Vriendelijke groeten
            Harry

          • Theo Grimmelikhuijsen

> [...]
              > gedurende 30 dagen nadien moet je een "unlock" code kopen.
              >
              > Indien meer inlichtingen gewenst graag via private e-mail want off topic

            • Theo Grimmelikhuijsen
              Message 6 of 7 , Jan 28, 2006
                Hallo Harry,

                Ik kom wel op je site terecht, maar als ik dan op de download-link klik
                gebeurt er niets....

              • Harry Goegebeur
                Message 7 of 7 , Jan 28, 2006
                  Hallo Theo,

                  > Ik kom wel op je site terecht, maar als ik dan op de download-link klik
                  > gebeurt er niets....

                  Vreemd ik merk het nu ook... probeer dan volgende link:

                  http://www.whollygenes.com/files/tmg6setup.exe

                  Vriendelijke groeten
                  Harry