Re: [pro-gen] Link in info-veld?

  • Jean De Keyzer
    Message 1 of 2 , Jan 6, 2006
      Beste Sieds,

      Ik was zeker dat het kon, maar zag het niet direct zitten hoe. Ik heb eerst
      geprobeerd om de '/' te vervangen door %2F of door %%2F, maar dat lukte
      niet.

      Als je in het kladveld de volledige url ingeeft, te beginnen met "http:" en
      je vervangt alle "/" door "\" (dus i.p.v. http://www.google.be wordt dit
      dan http:\\www.google.be
      en je zet de hele expressie tussen aanhalingstekens (")

      Als je nu Alt-F1 indrukt en de keuze maakt 'Toon gekoppeld bestand via
      Windows' zou het moeten lukken.

      Wens je een andere veld te gebruiken dan het kladveld, dan maak je best een
      nieuwe ingang in het overzich oproepbare programma's.

      Voor de keuze Toon gekoppeld bestand via Windows, staat er bij mij het
      volgende in (ik weet niet meer of dit origineel is, of ik hier reeds aan
      geprutst heb):
      "CD "+PATH$;"FOR %%A IN ("+INFO$(IF$(CHOICE=1,Persoon klad,Relatie
      klad),1)+") DO START /w "+CHR$(34)+"%%A"+CHR$(34).

      met vriendelijke groeten,

      Jean De Keyzer

      Bertem