Herinstallatie PG

  • Pierre Debecker
    Message 1 of 18 , Dec 27, 2005
      Goeden avond,
      Ik wil een recente versie op mijn laptop, met Win98, installeren. Hoe
      heb ik dat gedaan:
      - De probeerversie installeren
      - Registratiegegevens inbrengen
      - Laatste bijwerking, op 2 diskettes, installeren. Daar loopt het fout
      met disk. 2 die hangt.
      Hoe moet dat opgelost?

      P. Debecker
    • Peter van der Lee
      Message 2 of 18 , Dec 27, 2005
        Beste Pierre

        biedt http://www.progen.nl/nlhome.htm FAQ geen hulp?
        daar wordt ook installatie op Laptop beschreven.

        --------------------------
        Vriendelijke Groeten
        Peter van der Lee

[...]

        Het Stellen

      • Pierre Debecker
        Message 3 of 18 , Dec 28, 2005
          Peter van der Lee wrote:

          >Beste Pierre
          >
          >biedt http://www.progen.nl/nlhome.htm FAQ geen hulp?
          >daar wordt ook installatie op Laptop beschreven.

> [...]
          Neen, daar wordt mijn probleem niet behandeld.
          Wie weet raad?

          P. Debecker
        • Jean Pierre Heymans
          Message 4 of 18 , Dec 28, 2005
            Hallo,

            Hoe probeer je de update te instaleren via diskette of heb je deze eerst
            gekopiert maar je laptop en daarvan geupdate,
            probeert dit anders eens en
            maak anders nog een een nieuwe kopie van de updat op de diskette hier kan
            ook iets misgelopen zijn.

            Jean-Pierre // Schoten

            Op 28-12-05 heeft Pierre Debecker <p.debecker@...> het volgende
            geschreven:

          • Pierre Debecker
            Message 5 of 18 , Dec 28, 2005
              Jean Pierre Heymans wrote:

> [...]
              >probeert dit anders eens en
              >maak anders nog een een nieuwe kopie van de updat op de diskette hier kan

              De update wordt op 2 diskettes gezet en van daaruit gecopieerd naar de
              map SUPP in PG. Ik kan anders proberen vanuit een CDRW te werken, maar
              heeft het eerder niet te maken met Win98?
              Groetjes

              P. Debecker
            • Paul De Clerck
              Message 6 of 18 , Dec 28, 2005
                Pierre,

                Op de website staat dat je eerst diskette 1 van de laatste patch (p11) moet installeren en dan pas diskette 2.
                Zou het kunnen dat je die tweede diskette maar in SUPP mag kopiëren na volledige installatie van de 1ste?
                Ik weet dat de eerste diskette een aanpassing bevat van de manier van installeren van nieuwe toevoegingen. Bij installatie van de volledige patch 11 moet men ook tweemaal Pro-Gen starten.

                Met vriendelijke genealogische groet
                Paul De Clerck
                Heverlee
                paul.declerck<at>scarlet.be
                VVF-lid nummer 395

                Message 7 of 18 , Dec 28, 2005
                  Misschien de laatste versie van www.pro-gen.nl downloaden (installeren).

                  met vriendelijke groeten
                  Luc Klaps

                  Message 8 of 18 , Dec 29, 2005
                    Paul en Luc,
                    Om te beginnen heb ik de oude versie volledig gedeleted, de huidige
                    probeerversie geïnstallerd en de registratiegegevens ingebracht en
                    daarna de copepage aangepast.
                    Voor de update heb ik de 1ste diskette gecopieerd naar SUPP, opgestart
                    en daarna de 2de diskette gekopieerd naar SUPP, opgestart, de inleiding
                    is zichtbaar maar daarna hangt mijn laptop. Kan het zijn dat Win98 niet
                    overweg kan met de laatste wijzigingen?

                  • Paul De Clerck
                    Message 9 of 18 , Dec 29, 2005
                      Pierre,

                      Mijns inziens heb je gewerkt zoals het moet en is er dus ergens iets fout. De laatste patch11 moet werken op alle computers, dus ook op die notebook van u.
                      Probeer eens opnieuw de twee diskettes van patch11 te downloaden van de website van Pro-Gen. Zou het bestand op de 2de diskette soms niet corrupt zijn door een of andere transmissiefout de eerste keer?
                      Als dat het niet is, dan vraag ik me af of het niet aan de notebook zelf ligt, ofwel hardware ofwel software. In dat geval is hulp via deze groep niet meer mogelijk.
                      Veel succes

                      Paul.

                      Message 10 of 18 , Dec 29, 2005
                        LEES DE BELANGRIJKE MEDEDELING ONDERAAN DIT BERICHT
                        (en nu maar scrollen...)

> [...]
                        > en daarna de 2de diskette gekopieerd naar SUPP, opgestart, de inleiding
                        > is zichtbaar maar daarna hangt mijn laptop. Kan het zijn dat Win98 niet

                      • Fred Baltus
                        Message 11 of 18 , Dec 29, 2005
                          is dat nu niet een beetje flauw om tig-keer een stuk tekst te
                          dupliceren.? De groep is er toch om mensen te helpen en niet om iemand
                          af te sraffen.
                          Heb alles maar weg gelaten, anders gaan er teveel bitjes over de lijn.

                          --
                          De beste wensen voor 2006 : http://xmas.fred-baltus.nl

                          Groet/Regards,
                          Fred Baltus
                          ------------
                          E-Mail: fredbaltus@...; fred.baltus@...
                          Website : http://www.fredbaltus.nl
                          Genealogy site : http://roots.fred-baltus.nl
                          *** This mail is scanned by Norton Antivirus ***
                          Message 12 of 18 , Dec 29, 2005
                            Fred Baltus schreef:

                            > is dat nu niet een beetje flauw om tig-keer een stuk tekst te
                            > dupliceren.? De groep is er toch om mensen te helpen en niet om iemand
                            > af te straffen.

                            Ja, erg flauw en ik zal het niet gauw meer doen, maarrrrr...

                            Gisteren reageerde ik op een mailtje van Pierre onder het kopje "Leer kundig
                            aanhalen...".

                            Vervolgens wordt door diezelfde Pierre een mailtje gepost, waaruit blijkt
                            dat mijn reactie volledig in de wind wordt geslagen.
                            Tja, wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

                            Enne... misschien heeft mijn negatieve daad een positieve uitwerking op het
                            quote-gedrag van Pierre(en van anderen).
                            Wellicht een goed voornemen voor 2006? Hier nogmaals de link:
                            http://www.leerquoten.nl/quote.html

                            Ieder een prettige jaarwisseling gewenst.

                            Met vriendelijke groet,
                            Don Arnoldus
                          • Erik Groenhuis
                            Message 13 of 18 , Dec 30, 2005
                              As "Don Arnoldus" <don@...> wrote:

                              [snip: aanmaning tot zinnig aanhalen van eerdere berichten]

                              > Wellicht een goed voornemen voor 2006? Hier nogmaals de link:
                              > http://www.leerquoten.nl/quote.html

                              En voor Outlook Express gebruikers is er al enige tijd OE-QuoteFix:
                              http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/description.html

                              Er is voor dit engelstalige programmaatje een nederlandse vertaling
                              beschikbaar in de vorm van een klein bestand.

                              --
                              Erik Groenhuis
                            • Pierre Debecker
                              Message 14 of 18 , Dec 30, 2005
                                Don,
                                In eerste instantie dacht ik je het volgende te antwoorden: "Waarom lig
                                je te zeuren omtrent de manier waarop ik de antwoorden op de mails
                                behandel, in plaats van, als deskundige van de helpdesk, een antwoord
                                te zoeken op mijn probleem? Dat probleem is voor mij vele malen
                                belangrijker dan de vormgeving van de berichten."
                                Ik had ook gelezen wat er op die pagina verteld wordt. Als
                                niet-deskundige heb ik er geen voor mij bruikbare werkwijzen gevonden om
                                de vormgeving vd mails aan te passen.Die vormgeving is voor mij, en ik
                                denk voor vele mensen, de minste van mijn zorgen!!! Terloops, ik werk
                                met Mozilla Thunderbird (E). Heb jij een concrete werkwijze? Die kan dan
                                misschien ook nuttig zijn voor andere gebruikers!!!
                                Groeten.

                                P. Debecker
                              • Van den Bos/Mulder
                                Message 15 of 18 , Dec 30, 2005
                                  Uit reacties op een e-mail van Don Arnoldus maak ik op dat hij een grap
                                  heeft uitgehaald met herhaling van stukjes tekst.
                                  Het vervelende gevolg van deze "grap" is dat ik het betreffende bericht na
                                  te hebben binnengehaald niet kan lezen of verwijderen want Eudora loopt er
                                  op vast. Dit is me nog nooit overkomen. Don heeft iets uitgevonden! Wie
                                  helpt me van dit probleem af. Ik kan de e-mail niet verwijderen omdat
                                  Eudora niet meer reageert als ik de betreffende e-mail selecteer.

                                  Marja van den Bos

                                • Van den Bos/Mulder
                                  Message 16 of 18 , Dec 30, 2005
                                    Beste mensen,
                                    Het probleem is intussen opgelost door wat geduld te hebben tot het hele
                                    bericht zich volledig had uitgerold.
                                    Toen kon ik het lezen (wat ik niet heb gedaan) en kon ik het weggooien (wat
                                    ik wel heb gedaan).
                                    Prettige jaarwisseling.
                                    Groeten Marja

                                    Message 17 of 18 , Dec 30, 2005
                                      Pierre Debecker schreef:

> [...]
                                      > je te zeuren omtrent de manier waarop ik de antwoorden op de mails
                                      > behandel, in plaats van, als deskundige van de helpdesk, een antwoord

                                      Het probleem met de herinstallatie van PG is op afstand moeilijk te
                                      beoordelen, omdat je in principe alle handelingen die voor de herinstallatie
                                      nodig zijn, juist hebt verricht. Zelf heb ik wel eens het probleem gehad dat
                                      een diskette, gemaakt op mijn PC of geformatteerd gekocht in de winkel niet
                                      goed werd uitgelezen op m'n laptop. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn,
                                      om twee diskettes eerst te formatteren op je laptop, daar vervolgens met je
                                      PC de bestanden op te zetten die je nodig hebt en tenslotte de installatie
                                      te verrichten op je laptop.
                                      Het installeren van de jongste update moet op soortgelijke manier te doen
                                      zijn. Het is mijns inziens niet nodig de twee fases van het update-proces te
                                      verrichten door de bestanden van de twee diskettes na elkaar in de SUPP-map
                                      te zetten. Volgens mij kunnen alle bestanden eerst in de SUPP-map worden
                                      geplaatst. Dan PRO-GEN starten en de instructies die op beeldscherm
                                      verschijnen, volgen. Hierbij is het -waarschijnlijk- nodig dat PRO-GEN
                                      enkele keren opnieuw moet worden gestart. Een soort tweetrapsraket dus.
                                      Mocht dit niet lukken, dan weet ik gewoon niet wat er aan de hand is. Ik
                                      werk niet (meer) met Windows '98 dus dat kan ik niet voor je nagaan. Dat
                                      soort technische ondersteuning mag je niet verwachten van de Helpdesk.
                                      Mogelijk dat de makers nog een bruikbare tip hebben, omdat zij professionals
                                      zijn op het gebied van computer- en softwarebeheer. Maar een hardware-falen
                                      sluit ik in jouw geval niet uit.

                                      > Dat probleem is voor mij vele malen
                                      > belangrijker dan de vormgeving van de berichten.

                                      Je schrijft hier "voor mij". Ik kan me best voorstellen dat de
                                      prioriteitsbepaling per gebruiker kan verschillen. Maar je kunt niet
                                      ontkennen dat het gebruik van een forum als dit enige regels kent. Die
                                      regels werden door jou met je doelloze quotes bij herhaling overtreden. Ik
                                      neem aan dat het ook in het mailprogramma dat jij gebruikt, mogelijk is om
                                      teksten weg te halen. Gewoon, door die tekst te selecteren (met de linker
                                      muisknop ingedrukt er overheen gaan) en de geselecteerde tekst met <delete>
                                      te verwijderen. Een mailbericht kan zo worden geschoond van niet terzake
                                      doende tekst. E.e.a. om het lezen van het bericht voor je mede-forumgenoten
                                      te vergemakkelijken. Door achteloos quotes te laten staan geef je te kennen
                                      alleen jouw belang in het oog te houden en geen respect te hebben voor
                                      anderen in het forum. Althans... zo interpreter ik dat (en waarschijnlijk ik
                                      niet alleen).

> [...]
                                      > de vormgeving vd mails aan te passen. Die vormgeving is voor mij, en ik
                                      > denk voor vele mensen, de minste van mijn zorgen!

                                      Ik denk dat je je in die laatste stelling vergist. Zie mijn uitleg
                                      hierboven.

                                      > Terloops, ik werk met Mozilla Thunderbird (E).

                                      Ik werk met een andere mailer, maar als MT niet in staat is de meest
                                      elementaire handeling -zoals hierboven genoemd- te verrichten, dan is die
                                      mailer naar mijn oordeel niet geschikt.

                                      > Heb jij een concrete werkwijze? Die kan dan
                                      > misschien ook nuttig zijn voor andere gebruikers!

                                      Ik denk dat dit bericht voldoende houvast biedt om op een goede manier in
                                      dit forum verder te gaan.

                                      Het viel me trouwens op dat je laatste bericht geen onnodige quotes (meer)
                                      bevatte. Alleen de onzin en de reclame die Yahoo! tot mijn spijt aan elk
                                      bericht hangt.
                                      Het kan dus wel... ;-)

                                      Ik denk dat we ons nu weer kunnen concentreren op je
                                      herinstallatie-probleem. Dit is immers een forum over PRO-GEN.

                                      Met vriendelijke groet,
                                      Don Arnoldus
                                      Helpdesk PGGG
                                    • Erik Groenhuis
                                      Message 18 of 18 , Dec 31, 2005
                                        As Pierre Debecker <p.debecker@...> wrote:

                                        > Dat probleem is voor mij vele malen
                                        > belangrijker dan de vormgeving van de berichten.

                                        Vergeet niet dat een *oplossing* voor het probleem nog belangrijker is
                                        dan het probleem zelf. Als nu op deze lijst een vraag er uit ziet als
                                        een groot blok geciteerde voorafgegane berichten (inclusief signatures
                                        en advertenties van Yahoo) met daarboven een paar regeltjes van de
                                        schrijver zelf, dan zullen veel mensen niet de moeite nemen om het te
                                        lezen.

                                        Vaak zijn dat de mensen zijn die het best in staat zijn een goed
                                        antwoord te geven. Daarom wordt de kans op een oplossing kleiner,
                                        alleen door de vormgeving van de berichten. Dat maakt de vormgeving
                                        minstens zo belangrijk als de vraag.

                                        --
                                        Erik Groenhuis