teruverwijzing bij kinderen

  • Gerrit Zweers
    Message 1 of 2 , Jan 30, 2001
      Hoe kan ik de terugverwijzing bij kinderen onderdrukken?
      De ouders staan immers al direct boven de kinderen dus waarom zou je dat dan nog moeten vermelden?
      Het is mij niet gelukt om dit te onderdrukken. Wie weet hoe dit moet?

      Voorbeeld: (voorafgaande gedeelte weggelaten)

      Gehuwd voor de kerk [112] op 23-jarige leeftijd te Amsterdam op 11-08-1962 met Cornelia (Corrie) de JONG [438], 23 jaar oud, geboren te Nieuwkoop op 24-07-1939.
      Uit dit huwelijk:

      1. Marc Willem [439], geboren op 31-01-1971, zoon van Johannus (Hans) [437] (zie IV.3 op blz. 1) en Cornelia (Corrie) de JONG [438].

      2. Monique [440], geboren op 29-01-1972, dochter van Johannus (Hans) [437] (zie IV.3 op blz. 1) en Cornelia (Corrie) de JONG [438].

      Ik bedoel dus dat de regels "dochter van enz." en "zoon van...enz." weggelaten dienen te worden.

      En hoe komt het dat de datumstreepjes niet normaal (zoals in Progen-tekst) in een email kunnen worden weergegeven? Het is een stukje tekst uit Word. Maakt Word er een andere ASCII-code van? Welke ASCII-codes gebruikt Progen dan? Oude DOS-codes?

      Gerrit Zweers
      gerritz@...

    • l.p.vankessel@kpn.com
      Message 2 of 2 , Feb 5, 2001
        --- In pro-gen@y..., "Gerrit Zweers" <gerritz@x> wrote:
> [...]
        tekst uit Word. Maakt Word er een andere ASCII-code van? Welke ASCII-
        codes gebruikt Progen dan? Oude DOS-codes?

        Hallo Gerrit,

        na vele omzwervingen hoop ik dat het antwoord nu op haar goede plaats
        zal komen.
        Het antwoord op de datumstreepjes moet ik je schuldig blijven,
        misschien dat anderen het weten?

        Wat betreft de (2e) onderdrukking van kinderen (vanaf het
        beginstadium):
        Kies hoofdmenu
        Kies genealogie (stamreeks of parenteel kan ook)
        Doe een keuze voor persoon
        Bevestig de genealogie voor deze persoon
        Instellingen menu
        Bevestig je instellingen door invoer akkoord
        Dan Uitvoermenu
        Kies Uitvoer naar beeldscherm via filewiewer
        Dan wordt genealogie voorbereid met de relevante personen,
        waarna je terecht komt op Opgeslagen instellingen
        Daarin zijn 5 'voorgeprogrammmerde' configuraties
        Kies bijv. Standaard parenteel/genealogie-uitvoer
        Toets Insert-knop op toetsenbord (dus GEEN [Enter]!)
        Kies Persoons= en relatievelden en maak dmv keuzevelden dmv [enter],
        welke velden je wilt zien met de uitvoer; loo alle 6 de keuzes af.
        In deze Instellingen opties is de Afdrukvolgorde ook een mooie,
        en zeker een goed configuratie-wijziging!
        Als alles naar wens is geconfigureerd voor een nieuw
        uitvoermogelijkheid dan bevestig je dmv 'Invoer akkoord, waarna
        Pro-Gen om een nieuwe instellingennaam vraagt.
        Let op als deze vraag negeert, zijn al je nieuwe instellingen WEG!
        Dus geef een nieuwe NAAM, en experimenteer met deze NAAM;
        Hierna volgt de uitvoer!

        Met de combinatie afdrukvolgorde/persoons en relatievelden in
        voornoemde menustructuur zijn zeer fraaie uitvoermogelijkheden
        mogelijk; verdere bewerking dmv .RTF in MS-Word maakt het een
        en ander nog fraaier!
        Het lijkt nogal omslachtig, maar na enkele keren is het geen
        probleem meer!

        Succes,
        Leonard van Kessel
        http://www.angelfire.com/ga/digit