eerste poging met programmeren

  • bmwjoske
    Message 1 of 4 , Nov 28, 2005
      hallo pro-genners
      Ik heb vandaag mijn eerste poging gedaan om te programmeren in
      pro-gen. Dit ging direct mis. Het probleem is: Ik heb een bestand aan
      gemaakt met kladblok en dit weggeschreven met de naam benam.inc in
      ansi-code. In dit bestand staat alleen END. Nu heb ik geprobeerd om
      dit bestand te starten/openen vanuit ALG-PER.inc. De opdracht die ik
      gebruik heb is " INCLUDE #benam_inc! ". BIj het compileren krijg ik
      echter een syntax error. Wat doe ik hier fout.

      groeten Jos Reintjens
    • Jean De Keyzer
      Message 2 of 4 , Nov 28, 2005
        Jos,

        in NL.INC staat in het begin een include van FILE.SUB
        In FILE.SUB staan de assignaties van de waarden naar bestandsvariabelen.

        Ofwel schrijft u:
        INCLUDE "BENAM.INC"

        ofwel
        CONST #benam_inc! = "BENAM.INC"
        INCLUDE #benam_inc!

        Ik raad aan om als enige opdracht een PRINT opdracht te schrijven. Dat laat
        u beter toe om te zien of uw programma werkt of niet.

        mvg,

        Jean De Keyzer

> [...]
        > gebruik heb is " INCLUDE #benam_inc! ". BIj het compileren krijg ik
        > echter een syntax error. Wat doe ik hier fout.

      • bmwjoske
        Message 3 of 4 , Nov 29, 2005
          Jean
          bedankt voor het snelle antwoord. DAt was de oplossing. Het eerste
          programma is nu gelukt. In een kwartierstaat verschijnt nu naast het
          generatienummer ook de generatienaam.
          groeten Jos
        • Cees Schenkel
          Message 4 of 4 , Nov 29, 2005
            Grote kans dat kladblok toch een rare code heeft mee gegeven, ik programmeer
            dan ook altijd vanuit Progen zelf.

            hoe :
            vanuit een record in een infoveld zelf de programma lijnen opzetten, en dan
            met alt f1 saven of ophalen (incl pad-naam-ext.)

            Cees