Een 3/4 scherm Pro-Gen op laptop met Windows-XP

  • jackkloonen
    Message 1 of 14 , Nov 8, 2005
      Hallo medegebruikers van Pro-Gen,

      Op de laptop,waarop Pro-Gen overigens goed draait, is het scherm van
      Pro-Gen niet helemaal beeldvullend op het scherm maar 3/4 van de
      hoogte, wel centraal geplaatst in de hoogteverdeling.

      Op de grote PC met ook XP is het scherm wel normaal beeldvullend
      zonder dat ik daarvoor iets heb gedaan.

      Voor de laptop is al geprobeerd een aanpassing te maken met de
      beeldschermresolutie maar dit maakt niet uit, ook de eigenschappen
      van de snelkoppeling geeft geen oplossing als die ingesteld wordt
      van normaal scherm naar gemaximaliseerd scherm.
      Ook het zogenaamd groter slepen van het venster geeft geen resultaat.

      Zit het in de instelling van Pro-Gen of van Windows-XP?
      Kortom ik kom er niet uit!

      Wie heeft voor mij de oplossing?

      Vriendelijke groeten,
      Jack Kloonen
    • G.N.M. Aelbers
      Message 2 of 14 , Nov 8, 2005
        Jack,

        Probeer eens te klikken op de C:\ in de linker bovenhoek.
        kies eigenschappen en probeer een ander lettertype/grootte

        Met vriendelijke groet,
        Gert Aelbers.

        Zoekend naar de families: Aelbers, Doesburg, Mulder, de Kruijf, de Haas,
        Middelweerd, Schippers, de Hart, etc.
        Zie parentelen op www.aelbers.tk

        _____

[...]

        Als
        <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Als&w1=Als&w2=Genealogie&w3=Die&w4=Het&
        w5=Stellen&c=5&s=56&.sig=55t9EHwo0iWppr6qbSed-A> Genealogie
        <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Genealogie&w1=Als&w2=Genealogie&w3=Die&
        w4=Het&w5=Stellen&c=5&s=56&.sig=1O-ar-GLDMUQJfebPs8VWg> Die
        <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Die&w1=Als&w2=Genealogie&w3=Die&w4=Het&
        w5=Stellen&c=5&s=56&.sig=HewQqDL829DH94aAhkWUDQ>
        Het
        <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Het&w1=Als&w2=Genealogie&w3=Die&w4=Het&
        w5=Stellen&c=5&s=56&.sig=Hzi5rMXW7RNqPOTt6zkuOw> Stellen
        <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Stellen&w1=Als&w2=Genealogie&w3=Die&w4=
        Het&w5=Stellen&c=5&s=56&.sig=uPjOxffGBSf4vypD2ZNSsA>

        _____

        YAHOO! GROUPS LINKS

        on the web.

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

        _____

      • Victor Pollé
        Message 3 of 14 , Nov 9, 2005
          Bij mijn laptop is dat ook zo. Dinant heeft er al naar gekeken: geen
          oplossing. Heeft iets met de grafische kaart vandoen. Ik werk dus in
          een venster, zo groot mogelijk. Gaat prima.

          Victor Pollé

          VICTOR POLLÉ

          v.f.l.polle@...

          Tel. +31 53 431 89 49
        • Harry Nales
          Message 4 of 14 , Nov 9, 2005
            Beste Jack
            Hetzelfde is mij met mijn XP gestuurde laptop ook overkomen.
            Het blijkt echter heel handig te zijn. De taakbalk die onder in beeld
            is, blijft nu bespeelbaar.
            In deze balk rechtsklikken geeft de mogelijkheid verschillende vensters
            naast of onder elkaar te plaatsen.
            Zo kun je op een en hetzelfde scherm naar gegevens van bv. genlias en
            tegelijkertijd naar je eigen gegevens in progen staren.
            Groet Harry Nales

          • jackkloonen
            Message 5 of 14 , Nov 9, 2005
              Beste medegebruikers van Pro-Gen,

              Nog bedankt voor jullie reactie op mijn vraag, ik denk dat Gert
              Aelbers het juiste omschrijft hoe het zit, hoe jammer dat het ook
              is.

              Mocht het zo zijn dat er zonder vervanging van de grafische kaart
              toch nog een mogelijkheid bestaat dan hoor ik dat alsnog graag.

              Nogmaals bedankt,
              Jack kloonen

              -- In pro-gen@yahoogroups.com, "jackkloonen" <jackkloonen@y...>
              wrote:

> [...]
              resultaat.

              > Zit het in de instelling van Pro-Gen of van Windows-XP?

            • jackkloonen
              Message 6 of 14 , Nov 9, 2005
                In onderstaand bericht had ik de naam van Victor Polle moeten zetten
                en niet Gert Aelbers.
                Sorry voor deze fout

              • Jean Pierre Heymans
                Message 7 of 14 , Nov 9, 2005
                  Hallo,
                  Indien je maar een dos scherm gaat is dit dan ook naar 3/4 van je scherm of
                  heb je dan wel je gans schem gevuld ??
                  Indien je hier ook maar 3/4 kunt zien is het hardware matig en is er zo
                  1-2-3 geen oplossing.
                  JeranPierre

                  Op 9-11-05 heeft jackkloonen <jackkloonen@...> het volgende
                  geschreven:

                  Message 8 of 14 , Nov 9, 2005
                    jackkloonen wrote:

                    > van

                    > resultaat.

                    Halo Jack,

                    Heb je al naar de instellingen gekeken die genoemd worden in het artikel
                    "Gebruik van PRO-GEN op een notebook PC" op de PRO-GEN Homepage onder
                    "Support", "Tips en trucs"? Daar staan voorbeelden van de instellingen
                    voor nVidea en ATI videokaarten.

                    Het is niet voor alle video-kaarten helemaal beeldvullend te krijgen;
                    maar vaak lukt dat wel met dit soort instellingen.

                  • wlagendijk
                    Message 9 of 14 , Nov 10, 2005
                      Hallo,

                      Bij mijn laptop is het zo dat je kan schakelen tussen de fonts en
                      daarmee de schermgroote. Dit kan met de Functietoets "Fn" en het
                      indrukken van f7 , Hieronder zit de "font"functie.

                      Volgens mij moet dit werken.

                      groeten,

                      Wim lagendijk

                      --- In pro-gen@yahoogroups.com, Johan Mulderij <mulderij@p...> wrote:

> [...]
                      >
                      > Het is niet voor alle video-kaarten helemaal beeldvullend te krijgen;
                      > maar vaak lukt dat wel met dit soort instellingen.

                    • Ton Steenhof
                      Message 10 of 14 , Nov 11, 2005
                        Goeden morgen
                        \
                        Mag ik vragen waar de functietoets Fn zit?

                        Met vriendelijke groet

                        Ton Steenhof

> [...]
                        > daarmee de schermgroote. Dit kan met de Functietoets "Fn" en het
                        > indrukken van f7 , Hieronder zit de "font"functie.

                      • Sietse Vermeer
                        Message 11 of 14 , Nov 11, 2005
                          Bij mij (op 3 verschillende toetsenborden) links onder naast de knop Ctrl.
                          Bekijk jouw gebruiksaanwijzing eens !
                          Mvrgr.
                          Sietse Vermeer.

                          Message 12 of 14 , Nov 11, 2005
                            Ton Steenhof vroeg:

                            > Mag ik vragen waar de functietoets Fn zit?

                            Niet elk toetsenbord heeft een toets Fn. Het is een toets om de
                            functietoetsen F1 t/m F12 aan en uit te zetten.
                            Heb je die Fn-toets niet op je toetsenbord, dan staan de functietoetsen
                            altijd 'aan' en zijn dus gebruiksgereed.

                            Met vriendelijke groet,
                            Don Arnoldus
                            Helpdesk PGGG
                          • Ton Steenhof
                            Message 13 of 14 , Nov 11, 2005
                              Hallo

                              Ik heb geen Fn toets maar een Flock waarmee ik de F1 t/m F12 toets aanzet.

                              Het is mij nu duidelijk.

                              Met vriendelijke groet

                              Ton Steenhof

> [...]
                              > Heb je die Fn-toets niet op je toetsenbord, dan staan de functietoetsen
                              > altijd 'aan' en zijn dus gebruiksgereed.

                            • jackkloonen
                              Message 14 of 14 , Dec 1, 2005
                                Hallo mede Pro-gen gebruikers.

                                In verband met de vraag over het 3\4 scherm op een laptop zijn er vele
                                reacties gekomen, maar het heeft helaas niet tot een oplossing geleid.
                                Het is echter wel zo dat het vermoedelijk ligt aan de grafische kaart
                                die in de laptop voorhanden is.
                                Niettemin allemaal bedankt voor de reactie's