Re: [pro-gen] invullen geschatte datums

  • Daniel Aelbrecht
    Message 1 of 7 , Aug 1, 2005
      Bedankt voor de reacties

      Vriendelijke groeten
      Daniel

    • Erik Groenhuis
      Message 2 of 7 , Aug 2, 2005
        As "Daniel Aelbrecht" <daniel-aelbrecht@...> wrote:

        > Bestaat er in Pro-Gen een mogelijkheid om geschatte datums (via circa..)
        > automatisch in te brengen in Pro-gen?
        > vb geschat geboortejaar ouder = geboortejaar oudste kind - 20jaar
        > geschatte huwelijksdatum = geboortejaar oudste kind - 1jaar

        Er zit geen direct reken-systeem in Pro-Gen voor het invullen van
        dergelijke datums.

        Overigens heb ik zelf bij de bovengenoemde situaties de voorkeur om de
        vorm "voor <jaar>" te gebruiken, bijvoorbeeld "voor 1863". Daarbij ben
        ik heel concervatief en neem als geboortejaar ouder: "voor" geboorte
        oudste kind - 17 jaar, en als geschat huwelijk: "voor" geboorte oudste
        kind (mogelijk dus in hetzelfde jaar).

        De termen "voor", "na" en "ca" (circa) komen bij export naar GEDCOM ook
        tot uiting.
        --
        Erik Groenhuis