Re: Geschatte en berekende datums

  • fsteggink
    Message 1 of 4 , May 31 11:56 AM
      Beste Ivo,

      De export naar Gedcom en de import terug in Pro-Gen zijn goed
      verlopen. 'CAL' en 'EST' werden correct toegekend / behandeld. Waar ik
      nog mee zit is dat de termen die ik heb gebruikt ('reken' en 'schat',
      bewust niet gelijk aan Gedcom) letterlijk in genealogische uitvoer
      komen. (Ik heb het getest met een kwartierstaat.) Is dit ergens te
      wijzigen?

      In ieder geval lijkt het erop dat ik kan invullen wat ik wil, maar het
      is onduidelijk hoe Pro-Gen er intern mee omgaat (als er überhaupt
      sprake is van een onderscheid).

      Van mijn vragen blijven alleen nr. 3 en 6 nog staan en ik hoop dat
      iemand hier antwoord op kan geven.
      > 3) Hoe worden deze nieuwe definities weergegeven in de output? Kan ik
      > hier invloed op uitoefenen?
      > 6) Kan ik Pro-Gen onvolledige datums laten accepteren bij invoer
      > zonder een pop-up te krijgen? (In een aantal gevallen is geen maand
      > en/of dag opgenomen en in één geval is door brandschade van het
      > doopboek de dag 'weggebrand'.)

      Met vriendelijke groet,

      Frank Steggink

      --- In pro-gen@yahoogroups.com, "Ivo Gilisen" <ivo.gilisen@t...> wrote:

      > Hoe PG30 zijn datums vertaalt wanneer een GEDCOM wordt aangemaakt of
      > ingelezen, wordt volgens mij gedefinieerd in het bestand
      > c:\pg30\nl\pggedcom.txt
      > <knip/>
    • Ivo Gilisen
      Message 2 of 4 , Jun 1, 2005

        Neen, volgens mij kan je PG30 niet op een eenvoudige wijze dwingen om de
        invoer “schat 1775” te laten printen als bvb. “geschat circa 1775”

        -Ik zie alleen de mogelijkheid om dat via Word “zoeken en vervangen” te
        laten gebeuren.

        -Alle VTX’en aanpassen is ook een mogelijkheid :-)

        Ja, je kan in principe invullen wat je wil en PG30b drukt het precies zoals
        je het hebt ingevuld.

        Als je er maar voor zorgt dat de inhoud van de nummers 60 tot 64 en 70 tot
        74 in PGGEDCOM.TXT in overeenstemming zijn.

        Met vriendelijke groet,

        Ivo Gilisen

        HYPERLINK
        "http://users.telenet.be/ivo.gilisen"http://users.telenet.be/ivo.gilisen

        _____

> [...]

        > Hoe PG30 zijn datums vertaalt wanneer een GEDCOM wordt aangemaakt of
        > ingelezen, wordt volgens mij gedefinieerd in het bestand

        _____

        HYPERLINK
        "http://groups.yahoo.com/group/pro-gen/"http://groups.yahoo.com/group/pro-ge
        n/

        HYPERLINK
        "mailto:pro-gen-unsubscribe@yahoogroups.com?subject=Unsubscribe"pro-gen-unsu
        bscribe@yahoogroups.com

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the HYPERLINK
        "http://docs.yahoo.com/info/terms/"Yahoo! Terms of Service.