Re: [pro-gen] Windows interface?

  • Erik Groenhuis
    Message 1 of 25 , May 1 1:14 AM
      As "Jean De Keyzer" <jean_de_keyzer@...> wrote:

      > De meest Pro-Gen gebruikers zijn computer leken.

      Een goed punt, dat door ervaren computergebruikers nog wel eens wordt
      vergeten. Ikzelf val vaak in die valkuil.

      [snip]

      > De meeste gebruikers verlangen een stabiel product zonder grote
      > veranderingen.

      Wederom een aspect dat vaak uit het oog wordt verloren. Een programma
      dat goed is (zoals Pro-Gen) behoeft weinig verandering.

      --
      Erik Groenhuis
    • Erik De Ridder
      Message 2 of 25 , May 1 2:29 AM
        Beste mede-Pro-Gen-gebruikers,

        Ook ik gebruik al enkele jaren Pro-Gen doch in combinatie met het
        gratis Windows-programma Aldfaer.

        Ik ben er zeker van dat de voorstanders van het DOS-programma ook
        ergens gelijk hebben om Pro-Gen als DOS-programma te behouden.
        Namelijk de stabiliteit van een programma onder DOS is altijd
        superieur geweest ten opzichte van een Windows-programma. Echter de
        laatste jaren, en dit voornamelijk vanaf Windows XP, zijn de meeste
        programma's onde Windows ook een stuk stabieler geworden.

        Ik ben ook voorstander om Pro-Gen in een Windows-versie uit te
        brengen omdat je in de Windows-omgeving veel meer 'ruimte' op het
        scherm hebt en omdat veel dingen nu eenmaal veel makkelijker te
        realiseren zijn in een Windows-omgeving dan in een DOs-omgeving. Ik
        denk hiervoor bijvoorbeeld aan drivers, foto's weergeven, ...

        Daarom hoop ik dat de makers van Pro-Gen mee willen met de tijd en
        dus in de nabije toekomst een Windows-versie van Pro-Gen zullen
        uitbrengen.

        Met vriendelijke groeten,

        Erik De Ridder
      • Evelien van Ruitenbeek
        Message 3 of 25 , May 1 3:18 AM
          Dag Allemaal,

          Ook ik ben al 12 jaar tevreden met Pro-Gen in Dos-versie.
          Waar ik echter nog meer tevreden over ben, is de mentaliteit van de Johan en
          Dinant.
          De kwaliteit van hun programma komt op de eerste plaats en niet een mooie
          interface.
          Pro-Gen werkt nog steeds perfect in Windows XP.
          En zolang dat het geval is, nemen de makers wat mij betreft alle tijd om een
          Windows-versie uit te brengen van dezelfde kwaliteit en mogelijkheden als de
          Dos-versie.
          Waarschijnlijk zal deze versie zelfs nog beter worden wanneer alle
          mogelijkheden benut worden die Windows biedt:-)

          Groeten,
          Evelien van Ruitenbeek

        • Hans Homan Free
          Message 4 of 25 , May 1 3:28 AM
            Ook ik ben erg tevereden over Pro-gen. Toch zou ik graag zien dat het
            programma in Windows uit zou komen. Mijn redenen hiervoor zijn:

            - Foto's/afbeeldingen
            - Eenvoudig cut/paste (gaat nu toch altijd via een aantal extra toets
            aanslagen
            - Snelheid (Dos programma's onder Windows draaien vaak langzamer, vooral met
            een grote database. Daar zijn dan wel weer hulpmiddelen voor te vinden, maar
            ik wil liever niet allerlei programma's op de achtergrond draaien.
            - Muisbesturing (zal wel veel discussie losmaken, maar in een aantal
            gevallen is muisbesturing met scrollen etc. toch sneller dan een
            toetsenbord)
            - Mogelijkheid om met pop-up schermen/meerdere schermen te werken

            Daarnaast moet natuurlijk al het goede dat nu in pro-gen zit behouden
            blijven. ;-)

            Voorlopig kan ik echter prima uit de voeten met de Dos-versie, het zou
            alleen aardig zijn om eens te horen wanneer de makers ongeveer verwachten
            dat de Windows versie klaar zal zijn.

            Met Vriendelijk Groeten
            Hans Homan Free
            http://home.hetnet.nl/~homanfree/
          • Nelis W.J.M.
            Message 5 of 25 , May 1 11:10 PM
              Goedendag,

              >Of wat te denken van een Linux versie?
              >
              >Speculatie:
              >
              >Stop de database zelf in SQL, bouw de interface in PHP, implementeer VTX
              >in een portable vorm (bijvoorbeeld C), en zorg dat de VTX programma's en
              >programma'tjes voor de gebruiker beschikbaar zijn. Resultaat: een geheel
              >portable programma dat werkt via een Web-interface. Draait net zo
              >makkelijk onder Linux (Unix) als Windows.
              >
              >Natuurlijk wat hulpprogramma's om bestaande Pro-Gen data om te zetten
              >naar de SQL database.

              In een eerdere reactie is al gesteld dat er al gewerkt wordt aan een
              Windows versie van PRO-GEN, waarvan stukjes op bijeenkomsten zijn
              gedemonstreerd. Een voordeel, niet genoemd in voorgaande berichten, van
              een Windows-versie ten opzichte van de huidge DOS versie is het gemak om
              om te gaan met verschillende soorten documenten, zoals foto's, filmpjes
              en geluid.

              SQL en PHP zijn in de nieuwe versie van PRO-GEN, voor zover ik weet,
              niet in gebruik. De ontwikkelomgeving waarvoor gekozen is is Delphi. Ik
              vermoed dat Johan een aardig verhaaltje kan houden over reden(en) dat
              een aantal pakketten NIET bruikbaar zijn voor de volgende generatie van
              PRO-GEN. Zo zijn er de nodige databases die in de problemen komen met
              datums ver in het verleden.

              Met vriendelijke groet,
              Wim Nelis.

              PS: mijns inziens is C een slecht voorbeeld van een "portable" omgeving.
              Perl is een beter voorbeeld, en er is een aanzet voor een VTX vervanger
              geschreven in Perl.
            • Peter Eering
              Message 6 of 25 , May 2 1:12 AM
                Hallo Window-haters
                Ik was 1,5 jaar geleden van plan over te stappen van FTW naar progen,
                vanwege dat FTW geen Nederlandse module heeft.
                Heb progarnma aangeschaft, maar ontdekte dat ik heel veel info ging
                verliezen door dat progen slechts 10 posities voor een datum heeft.

                dingen als bef 17 aug 2000 worden veranderd in bef 2000. Bij mijn meer
                dan 58000 personen gaf dat heel veel verlies.
                GEDCOM kan die langere datums, dus ook dus tussen 17 jan 1815 en 20
                april 1816 wel aan. Progen is nu dus niet eens volledig compatible met
                GEDCOM!!!
                Na navraag bleek dat dat probleem pas in de windowversie wordt opgelost.
                Ik vind dat toch al wel erg lang duren. Die versie moet er nu toch wel
                erg snel komen. Ik ben het dus er roerend mee eens dat alleen een
                dosversie echt niet meer van deze tijd is.
                groeten van Peter Eering uit Naaldwijk

                Nelis W.J.M. schreef op 2-5-2005 8:10:

> [...]
                >geschreven in Perl.
                >

                >Om uzelf uit te schrijven van deze groep, stuur een mailtje naar:

                Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
                Het bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde.
                Indien dit bericht niet voor u is bestemd, verzoeken wij u dit onmiddellijk aan
                ons te melden en de inhoud van het bericht te vernietigen.

                This message shall not constitute any obligations.
                This message is intended solely for the addressee.
                If you have received this message in error, please inform us immediately and
                delete its contents.
              • Erik Groenhuis
                Message 7 of 25 , May 5 2:52 AM
                  As Peter Eering <p.eering@...> wrote:

                  > ... progen slechts 10 posities voor een datum heeft.

                  Dit is al langer een knelpunt in Pro-Gen, en er wordt hard aan gewerkt
                  om het op te lossen. Dat is moeilijker dan het lijkt. Aan vrijwel iedere
                  persoon of relatie is wel één of meerdere datums gekoppeld. Het is dus
                  een belangrijk veld. Verder zijn alle algoritmes in Pro-Gen zelf en in
                  de VTX programma's er op gebaseerd dat de datum een enkelvoudige datum
                  is met 10 posities.

> [...]
                  > GEDCOM kan die langere datums, dus ook dus "tussen 17 jan 1815 en 20
                  > april 1816" wel aan. Progen is nu dus niet eens volledig compatible

                  "Compatibel met GEDCOM" is een zwaar overschat begrip. Bijna ieder
                  zichzelf respecterend genealogisch programma op de markt beweert GEDCOM
                  te kunnen lezen. Vrijwel geen enkel programma doet dat zonder verlies
                  van gegevens. Veel programma's weigeren zelfs menige op zich correcte
                  GEDCOM bestanden te lezen.

                  Alleen programma's die intern met het GEDCOM formaat werken kunnen
                  "volledig compatible" zijn (wat niet wil zeggen dat ze het dan ook
                  automatisch *zijn*). Alle andere programma's zijn genoodzaakt conversies
                  te doen en gegevens weg te gooien of in klad/info/data-velden te
                  proppen. Er gaat dus altijd wel wat verloren.

                  Pro-Gen is dus geen uitzondering, en komt er in feite, naar mijn
                  ervaring, zelfs nog goed van af.

                  NB: om een indruk te krijgen van wat er allemaal in GEDCOM kan staan
                  kan je kijken op www.geditcom.com/gedcom.html (engels).

                  Erik Groenhuis
                • Yossi Beck
                  Message 8 of 25 , Nov 25, 2005
                    Ik heb nog eens de vele reacties doorgelezen die een half jaar
                    geleden binnen kwamen na mijn post met de vraag of er geen Windows
                    versie op weg is.
                    Sommige reacties waren het wel met me eens, maar velen zagen de zin
                    van een "muis-versie" niet in en wezen op de vele voordelen van de
                    DOS versie.
                    Ik wil toch nog eens duidelijk maken dat ik ook erg enthousiast ben
                    over de vele mogelijkheden die Pro-Gen biedt, de soepelheid en
                    betrouwbaarheid van het programma. Om nog niet te spreken over de
                    geweldige web-pages die het programma maakt en waar ik op mijn
                    website vele enthousiaste reacties op krijg (en die mensen doorstuur
                    naar www.pro-gen.nl .....)
                    Ik zou ook zeker die rijke mogelijkheden niet willen zien ingetoomd
                    tijdens de overgang naar een Window versie en mijn bedoeling was dat
                    een Windows versie alle mogelijkheden en soepelheid van Pro-Gen
                    intakt zou houden en daarbij de voordelen van Window zou toevoegen.
                    Dat zou het volgens mij tot het beste genealogie programma maken.
                    Ik kan het zelf trouwens best vinden in de DOS wereld. Ik zit al
                    meer dan 20 jaar in de computers en het programmeren en ik heb heel
                    wat afgewerkt in de DOS omgeving.
                    Het is ook verre van mij de mensen die zich meer in DOS thuis voelen
                    hun vertrouwde omgeving weg te nemen en ik begrijp hun redenering
                    goed. De DOS versie zou dan ook nog vele jaren naast een Windows
                    versie moeten blijven doorbestaan. Bovendien wil ik hen terust
                    stellen dat de meeste Window programmas ook Keyboard-Shortcuts
                    blijven gebruiken, zodat wie echt niet van muizen houdt, het ook in
                    een Window programma best met een keyboard kan redden.
                    Maar daar staat ook bij dat er nog maar heel weinig programma's over
                    zijn dezer dag die nog in een DOS vorm doorleven en dat zeker voor
                    de iets jongere generatie (daar hoor ik al lang niet meer bij...)
                    die met Windows is opgegroeid, zo'n DOS programma gewoon nouwelijks
                    meer aangekeken wordt. Ook al is dat misschien niet terecht in de
                    ogen van vele trouwe PG gebruikers, dat is gewoon een feit.
                    Als Pro-Gen niet ook een Window versie gaat maken, zal het volgens
                    mij gewoon in een kleine kring (paar duizend) blijven doorbestaan,
                    maar nooit echt doorbreken. Dat kan het de trouwe groep gebruikers
                    misschien minder schelen, want ze zijn er tevreden mee, maar juist
                    omdat ik Pro-Gen zo'n geweldig programma vind, vind ik het jammer
                    dat het maar in zo'n kleine groep gebruikt wordt. Het heeft volgens
                    mij potentiaal tot veel groter publiek in de hele wereld door te
                    breken. Ik heb echt geen aandelen in PG en mijn redenen zijn dan ook
                    zeker niet commercieel !! Ik geloof gewoon dat de grote genealogie
                    wereld een heel goed programma misloopt door het ontbreken van een
                    Windows (of trans-platform Windows/Linux) versie.
                    Ik blijf dus zelf hopen dat de belofte van de PG programmeurs dat
                    een Window versie opweg is gauw tot werkelijkheid wordt.
                    Yossi Beck
                    Message 9 of 25 , Nov 25, 2005
                      Yossi Beck schreef:

> [...]
                      > Ik blijf dus zelf hopen dat de belofte van de PG programmeurs dat
                      > een Window versie opweg is gauw tot werkelijkheid wordt.

                      Op de jongstleden zaterdag gehouden ledenvergadering van de PRO-GEN
                      Gebruikersgroep kwam aan de orde dat er een licht ledenverlies was te
                      constateren in het afgelopen jaar. Dit was voor het eerst sinds de
                      oprichting van de PGGG! Niemand sprak het uit, maar iedereen kon wel raden
                      hoe het kwam. Je kunt vandaag de dag gewoon niet meer zonder Windows-versie
                      nieuwe gebruikers en nieuwe leden winnen voor het programma! Het probleem
                      is, dat de makers zo'n goed DOS-programma hebben weten te ontwikkelen, dat
                      de omzetting naar Windows zonder verlies aan functionaliteit gewoonweg erg
                      moeilijk is. Wat ik tot op heden van PRO-GEN voor Windows heb gezien -ja,
                      het is echt in ontwikkeling!- geeft aan dat er er toch nog functies zijn te
                      bedenken die een verruiming van functionaliteit opleveren. Het (lange)
                      wachten zal zich dus wel degelijk belonen, al wordt 'ons' geduld wel uiterst
                      op de proef gesteld.

                      Probleem bij dit alles is, dat PRO-GEN weliswaar door professionele
                      ontwikkelaars wordt gemaakt, maar dat zij deze werkzaamheden niet 'om den
                      brode' doen. Zij hebben gewoonweg een drukke dagtaak met 'hun eigen' werk.
                      PRO-GEN wordt door hun in vrijetijd ontwikkeld.

                      Op de vergadering heb ik geopperd om de financiële reserves van de
                      PGGG-vereniging deels aan te wenden voor ontwikkelkracht (zeg: -tijd).
                      Misschien wil een van de ontwikkelaars in parttime werken zodat de
                      ontwikkeling wat sneller kan gaan. Er werd eigenlijk niet op gereageerd,
                      maar ik meende het zeer serieus! Ik ben er heilig van overtuigd dat een
                      Windows-versie van PRO-GEN best wel commercieel interessant zou kunnen zijn,
                      alleen... hoe baat je dat uit? Aandelen in de N.V. PRO-GEN for Windows
                      uitgeven?

                      Ik kan me goed voorstellen dat 'de makers' zo'n financieel avontuur niet
                      aandurven. Ze hebben tenslotte beiden een gezin te 'voeden'. Maar toch...

                      Het is een impasse: ga je commercieel met alle risico's van dien, of blijf
                      je de problemen voor je uit schuiven, met alle gevolgen van dien...

                      De huidige stand is, dat we mijnsinziens op een keerpunt staan: de
                      DOS-versie nog langer aanhouden met verlies van gebruikers/leden of de
                      Windows-versie uitbrengen -mogelijk met aanloopkuurtjes- met de kans op
                      nieuw succes. Wie is aan het woord?

                      Met vriendelijke groet,
                      Don Arnoldus

                      P.S. Bovenstaande is mijn strikt persoonlijke mening. Ik ben financieel niet
                      daadkrachtig genoeg om initiatieven te nemen in het geopperde avontuur.
                      Tja... ;-(
                    • Theo Grimmelikhuijsen
                      Message 10 of 25 , Nov 26, 2005
                        " Op de vergadering heb ik geopperd om de financiële reserves van de
                        > PGGG-vereniging deels aan te wenden voor ontwikkelkracht (zeg: -tijd). "

                        Don,

                        Enig idee hoe groot die finciele reserves zijn?

                        met vriendelijke groet,

                        Theo Grimmelikhuijsen.

                        Voor info over onze familie en die van Elsendoorn, Jansen, Groetelaars:

                        www.geneagri.nl
                        http://home.planet.nl/~grimm019

                        Message 11 of 25 , Nov 26, 2005
                          Theo Grimmelikhuijsen vroeg:

                          > Enig idee hoe groot die finciele reserves zijn?

                          Nou, het zal waarschijnlijk weinig hout snijden, maar de penningmeester
                          dacht dat het vermogen aan het eind van dit jaar ongeveer 20.000 euro zal
                          bedragen. Mijn opmerking was vooral ingegeven door de stelling van het
                          bestuur dat "er op dit moment geen plannen zijn die een groot beroep op onze
                          financiële situatie vereisen".

                          Welnu, als door het uitblijven van ledenaanwas de toekomst van de vereniging
                          in het geding is, dan lijkt het me niet zo gek om een financiële injectie te
                          geven aan de ontwikkeling van een Windows-versie van PRO-GEN. Ik begrijp
                          best dan 20.000 euro maar een schijntje is om professionele
                          programmeerkracht 'in te huren'.

                          Als de ontwikkeling van een Windows-versie echt in programmeertijd zou zijn
                          te kwantificeren, dan lijkt het me geen gek idee om eens te onderzoeken of
                          externe financiering daarvan mogelijk is om uit de tijd-impasse te komen.
                          Ikzelf ben wel bereid -bij wijze van voorschotje op de update-kosten- hier
                          een bedragje in te steken. En ik denk dat ik niet de enige ben. Is mijn idee
                          'Aandelen in PRO-GEN for Windows' realiseerbaar? Wie beschikt over voldoende
                          financiële deskundigheid om dit te onderzoeken? Het lijkt me een leuk idee:
                          een programma ontwikkelen in opdracht van een vereniging, onder supervisie
                          van 'de makers', gefinancierd door de toekomstige gebruikers. Hoeveel
                          financieel risico zou hiermee gemoeid zijn? Is dat risico 'ergens' onder te
                          brengen? Afijn... ik laat me weer een beetje gaan... Maar toch?

                          Met vriendelijke groet,
                          Don Arnoldus
                        • Evelien van Ruitenbeek
                          Message 12 of 25 , Nov 26, 2005
                            Hallo Allemaal,

                            Schieten we met deze discussie niet een beetje door?
                            De makers zijn bezig met de windowsversie en uiteraard kost dit
                            behoorlijk veel tijd.
                            Want uit de verhalen heb ik begrepen dat er eigenlijk een heel nieuw
                            programma moet worden geschreven.

                            Ik heb nu diverse windows-programma's geprobeerd en heb ook GensData
                            Pro in mijn bezit.
                            Maar nog steeds doet PRO-GEN alles onder Windows XP wat ik nodig heb
                            voor het beheer van mijn data.
                            Wel heb ik met belangstelling de discussie gevolgd over CSS Sheets.

                            Windows Vista komt pas volgend jaar uit en net zoals alle vorige
                            versies van Windows, schaf ik de nieuwste versie pas na een half jaar
                            of een jaar aan. Dan zijn de kinderziekten er een beetje uit.
                            Dus voorlopig kan ik nog voort met de huidige DOS-versie.

                            Het is natuurlijk niet zo leuk dat het ledenaantal van de PGGG licht
                            aan het teruglopen is.
                            Maar hoeveel verenigingen hebben daar op dit moment last van? Een
                            heleboel!
                            Ik denk dat het bestuur van de PGGG moet gaan onderzoeken hoe zij weer
                            leden kunnen aantrekken.
                            Natuurlijk doen zij hun best het grote gat op te vullen, dat Frans
                            Manche achterliet bij zijn plotseling overlijden.
                            Maar ook is vernieuwing bij de PGGG hard nodig.
                            Ik was niet aanwezig bij de ALV en heb dus geen idee wat de plannen
                            voor 2006 zijn.
                            Maar als ik dan lees dat "er op dit moment geen plannen zijn die een
                            groot beroep op onze
                            financiële situatie vereisen".......dan lees ik eigenlijk: we gaan
                            door zoals we gewend zijn.
                            Maar ik geloof ook, dat als de windows-versie er uiteindelijk is, het
                            ledenaantal weer snel zal groeien.

                            Wat mij betreft blijf ik geduldig en met spanning wachten op de
                            volgende versie van PRO-GEN.
                            En mochten de makers besluiten hulp te zoeken (wat ik niet geloof),
                            dan ben ik de eerste die aandelen zal kopen.
                            Mijn Ajax-aandelen verkoop ik dan wel:-)

                            Groetjes,
                            Evelien

> [...]

                            onder te
                            brengen? Afijn... ik laat me weer een beetje gaan... Maar toch?

                            ------------------------ Yahoo! Groups Sponsor
                          • Sietse Vermeer
                            Message 13 of 25 , Nov 26, 2005
                              Ik had het niet mooier kunnen verwoorden, Evelien.
                              Al dat gezeur over een "beter" programma ben ik meer dan beu !
                              Alsof er niets belangrijkers te doen is op geneagebied.
                              Okee, bij elke echte genealoog zijn er wensen van welke aard dan ook, maar
                              PROGEN voldoet nog steeds voor 98%.
                              En de serieuze PG-gebruiker wéét dat er gewerkt wordt aan een Windows
                              versie; wie weet vieren we 't bij het 18 jarig bestaan.
                              Nu kunnen we nog vooruit met versie 3.0b-p11 en is PG zeker niet
                              "uit-de-tijd" te noemen.
                              Groetjes.
                              Sietse Vermeer.

                              Message 14 of 25 , Nov 26, 2005
                                Sietse Vermeer merkte terloops op:

                                > ... maar PROGEN voldoet nog steeds voor 98%.

                                Nou ben ik razend benieuwd, Sietse, waar die 2% uit bestaat die niet
                                voldoet... ;-)

                                Vr.gr.
                                Don Arnoldus
                              • Jolanda Guijt
                                Message 15 of 25 , Nov 26, 2005
                                  Voor mij voldoet Pro-Gen voor 100%.
                                  Maar ik ben géén lid van de PGGG vereniging. Misschien later, maar nu heb ik
                                  daar geen tijd en geen geld voor. Ik heb nu 3 kinderen op de middelbare
                                  school, en het geld gaat hier harder weg dan het binnenkomt.

                                  Ik wil hier mee zeggen, dat het teruglopen van het aantal leden níet hoeft
                                  te betekenen dat men ontevreden is over pro-gen. Iedereen moet toch
                                  uitkijken waar z'n geld blijft? En met die onzekere toekomst met de
                                  zorgverzekering, de loopbaanregeling of hoe het heten mag, kan ik me goed
                                  voorstellen dat mensen even pas op de plaats maken.

                                  Groetjes, Jolanda Guijt
                                • Frans Roelvink
                                  Message 16 of 25 , Nov 26, 2005
                                    Hallo Don,

                                    Ook voor mij voldoet Pro-Gen niet meer voor de volle 100%.
                                    Gisteren was ik in Utrecht op de HCC-dagen in de stand van de HCC
                                    Gebruikersgroep Genealogie.
                                    Op slechts 1 van de aanwezige computers was nog Pro-Gen geinstalleerd. Op de
                                    overigen met name Gens Data Pro en Aldfaer. Ook Haza-21 was niet aanwezig.
                                    Op de site van de HCC Gebruikersgroep Genealogie wordt een overzicht gegeven
                                    van gebruikte software.
                                    Pro-Gen wordt niet (meer) genoemd.
                                    Het zijn aanwijzingen, dat Pro-Gen bezig is haar plaats in de markt te
                                    verliezen. Een marktpositie, die misschien zal worden overgenomen door
                                    Aldfaer of Gens Data Pro.
                                    Dat gegeven zouden aanleiding moeten geven om wat aan die positie op de
                                    markt te gaan doen.
                                    Daarom voldoet Pro-Gen voor mij niet meer voor de 100%.

                                    Een andere reden voor mij persoonlijk is, dat allerlei nuttige toepassingen
                                    eigenlijk gewoon standaard tot het pakket zouden moeten horen. Maar daar heb
                                    ik vaker over geklaagd.

                                    Groetjes

                                    Frans

                                    > Nou ben ik razend benieuwd, Sietse, waar die 2% uit bestaat die niet
                                    > voldoet... ;-)
                                    >
                                    > Vr.gr.
                                    > Don Arnoldus

                                  • Sietse Vermeer
                                    Message 17 of 25 , Nov 27, 2005
                                      Don Arnoldus is razend benieuwd waar die "2%" uit bestaat.
                                      Ach Don, wat zegt zo'n getalletje 2% ???
                                      Van mij mag je ook 3 - 5 óf 9% invullen.
                                      Ik schreef er bij dat elke genealoog nog wel eens een wens heeft, die
                                      onvervuld is.
                                      Jij hebt recentelijk actief meegedaan met de discussie PROV-code en weet
                                      zelf voldoende over de bestaande wensen in de PROGEN-wereld.
                                      Feit is dat er met de reeks aanvullingen heel wat toegevoegd is en dat heel
                                      veel PG-gebruikers uiterst tevreden is en heel veel plezier beleefd aan de
                                      hobbybeoefening zoals die vandaag de dag mogelijk is.
                                      Mvrgr.
                                      Sietse Vermeer.