niet herkennen van een 2de harde schijf

  • jaakheeren
    Message 1 of 4 , Apr 7, 2005
      Dag,

      Ik kan geen backup meer doen naar mijn D-(harde)schijf en werk met Win
      89SE. Pro-gen staat op mijn c-schijf en vraagt om diskette in te
      steken. Bij een toetsaanslag is er geen reactie. Als ik naar de
      dosprompt ga en tik CD D: (dosinstructie) vindt hij de D-schijf niet
      want hij springt terug naar C:\. Dus blijkbaar herkent hij mijn D-
      schijf niet meer.Ik kan wel een backup doen naar mijn memory-stick. Hoe
      kan ik dit herstellen?

      met vriendelijke groeten

      Jaak Heeren
    • jaakheeren
      Message 2 of 4 , Apr 7, 2005
        Dag allemaal,

        Alles is terug OK. Ik heb mijn PC terug opgestart en toen verliep
        alles weer normaal

        Groeten

        Jaak Heeren

        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "jaakheeren" <jaak.heeren@t...> wrote:

> [...]
        > want hij springt terug naar C:\. Dus blijkbaar herkent hij mijn D-
        > schijf niet meer.Ik kan wel een backup doen naar mijn memory-stick.

      • Erik Groenhuis
        Message 3 of 4 , Apr 7, 2005
          As "jaakheeren" <jaak.heeren@...> wrote:

          > Alles is terug OK. Ik heb mijn PC terug opgestart en toen verliep
          > alles weer normaal

          Tussen haakjes: om over te schakelen naar de D drive moet je het
          commando "D:" typen. Het commando "CD D:" heeft geen effect, en drukt
          alleen de huidige directory voor drive D af. De 'current directory'
          blijft gewoon op drive C gericht.

          Erik Groenhuis
        • jaakheeren
          Message 4 of 4 , Apr 8, 2005
            --- In pro-gen@yahoogroups.com, Erik Groenhuis <e.groenhuis@x> wrote:

> [...]
            drukt
            > alleen de huidige directory voor drive D af. De 'current directory'

            Eric,
            Dank voor een korte opfrissing van Dos

            groeten

            Jaak Heeren