RE: [pro-gen] out of string

  • Van de Ven Jos
    Message 1 of 15 , Apr 1, 2005
      Johan,

      Bedankt , deze manier heeft geholpen.
      Hopelijk vergeet ik dit niet in de toekomst, anders zal ik je weer
      moeten lastig vallen. ;-)

      Mvg,

      Van de Ven Jozef
      Rozenstraat 41
      2430 Laakdal
      vandeven.jos@...
      vandevenjozef@...
      genealogie@...
      http://www.vandevenjos.be

      Message 2 of 15 , Apr 2, 2005
        Johannes Sijbom wrote:

        > Beste Johan
        >
        > Met grote belangstelling volg ik al geruime tijd elke aanwijzing die in
        > deze groep gegeven wordt om dit probleem op te lossen, maar ook deze
        > werkt bij mij niet. Onder XP krijg ik al geruime tijd de melding:
        >
        > Out of string space in module PG-TEKST at adress 23CF:640E
        >
        > wanneer ik een parenteel wil uitdraaien. Onder Windows 98, op mijn oude
        > computer, zie mijn mail van 5 december in deze groep, heb ik het
        > probleem niet
        >
        > Wat, oh wat, is hier verder nog aan te doen?.

        Hallo Johannes,

        De fout die Jozef had treedt op tijdens het compileren; dus voordat het
        'uitvoer menu' verschijnt.
        Jouw foutmelding treedt op een heel ander punt op; namelijk tijdens het
        aanmaken van het uitvoerbestand (dus na de keuze 'uitvoer naar schijf').
        Daarvoor zal bovengenoemde aanwijzing inderdaad niet helpen.

        Probeer eens bij bij de 'opgeslagen instellingen' de '*Eenvoudige
        parenteel/genealogie-uitvoer' wel werkt. In dat geval worden namelijk de
        info-teksten niet afgedrukt, wat een boel geheugen scheelt.

        Kijk m.b.v. het MEM commando eens naar het geheugen op beide machines.
        Waarschijnlijk zal op die XP machine minder vrij geheugen beschikbaar
        zijn (op de regel 'max. omvang voor uitvoerbare programma's') of is er
        geen EMS (Expanded memory) beschikbaar.

      • Johannes Sijbom
        Message 3 of 15 , Apr 4, 2005
          Johan Mulderij wrote:

> [...]
          > Waarschijnlijk zal op die XP machine minder vrij geheugen beschikbaar
          > zijn (op de regel 'max. omvang voor uitvoerbare programma's') of is er

          Beste Johan

          Blijkbaar zit het toch in "mijn" geheugen. Ik heb het volgende:
          655360 bytes total conventional memory
          655360 bytes available to MS-DOS
          594992 largest executable program size
          1048576 bytes total contiguous extended memory
          0 bytes available contiguous extended memory
          941056 bytes available XMS memory
          MS-DOS resident in High Memory Area

          De "*Eenvoudige parenteel/genealogie-uitvoer" liep ook stuk. Vervolgens
          heb ik in het bestand config.nt de regel EMM = RAM toegevoegd, maar ook
          dat biedt geen soulaas. Met de parameter [B=BaseSegment] hoef ik, lijkt
          mij, niets te doen, omdat deze standaard blijkbaar op de hoogste waarde
          staat. Mogelijk dat de parameter [A=AltRegSets] nog iets kan opleveren,
          maar ik heb eigenlijk geen idee wat het effect is. Kun jij hier iets
          over zeggen?

          Volgens de toelichting in mijn config.nt wordt de grootte van EMM
          bepaald door een pif-bestand. "Indien de grootte als 0 is aangegeven,
          wordt EMM uitgeschakeld en wordt de EMM-regel genegeerd."

          In dit geval gaat het, neem ik aan, om het bestand pro-gen.pif. Kan ik
          daarin op de een of andere manier zien wat als grootte is aangegeven, en
          zo ja kan ik dat aanpassen wanneer de grootte inderdaad 0 is?
          --
          Hartelijke groeten

          Johannes Sijbom

          bezoek ook eens onze website
          <http://www.xs4all.nl/%7Ejbsijbom/gen_alg1.html>
          Message 4 of 15 , Apr 4, 2005
            Johannes Sijbom wrote:

> [...]
            > daarin op de een of andere manier zien wat als grootte is aangegeven, en
            > zo ja kan ik dat aanpassen wanneer de grootte inderdaad 0 is?

            In het PRO-GEN.PIF bestand staat standaard 4 MB EMS geheugen ingesteld,
            maar dat komt alleen beschikbaar als Windows XP in staat is EMS geheugen
            te maken. Als er in XP geen EMS geheugen beschikbaar is, dan kan je dat
            helaas niet zomaar aanzetten.

            Hoe groot is het bestand dat je gebruikt?
            Gaat diezelfde uitvoer met het VOORBLD wel goed?
            Gebruik je de standaard PRO-GEN 3.0b met aanvulling 9, of heb je ook nog
            tekstuitvoer-uitbreidingen zoals parvapar geinstalleerd?

          • Johannes Sijbom
            Message 5 of 15 , Apr 4, 2005
              Johan Mulderij wrote:

> [...]
              > Johan Mulderij

              > * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of

              Beste Johan

              Het bestand dat ik gebruik bevat zo'n 95.000 personen. Het PER-bestand
              is circa 57MB groot, het REL-bestand is circa 23MB groot en het
              MEM-bestand is circa 16MB groot. De vorige keer dat ik VOORBLD gebruikte
              strandde deze, nu gaat dit wel goed. Ik gebruik PRO-GEN 3.0b met
              aanvulling 9. Zeer onlangs heb ik inderdaad parvapar geïnstalleerd, maar
              daarvoor ging het echter al mis.

              Message 6 of 15 , Apr 5, 2005
                Johannes Sijbom wrote:

> [...]
                > strandde deze, nu gaat dit wel goed. Ik gebruik PRO-GEN 3.0b met
                > aanvulling 9. Zeer onlangs heb ik inderdaad parvapar geïnstalleerd, maar

                Met deze bestandsgrootte is het hoogste persoonnummer groter dan 95000.
                Waarschijnlijk ligt het hoogste persoonnummer in de buurt van de 190000.

                Exporteer het bestand eens naar een nieuw bestand en vul dan bij de
                vraag 'Oude recordnummers handhaven ?' NEE in.
                Krijg je bij uitvoer vanuit dat nieuwe bestand ook nog die foutmelding?

              • Johannes Sijbom
                Message 7 of 15 , Apr 5, 2005
                  Johan Mulderij wrote:

> [...]
                  > vraag 'Oude recordnummers handhaven ?' NEE in.
                  > Krijg je bij uitvoer vanuit dat nieuwe bestand ook nog die foutmelding?

                  Beste Johan

                  Helaas, ook dat helpt niet. Het hoogste persoonsnummer is overigens
                  96132. Ik heb in het verleden wel gegevens geïmporteerd, en vervolgens
                  dubbele personen weer gewist, maar het hoogste nummer is nooit boven de
                  100.000 geweest. In het nieuwe export bestand zijn de bestanden PER, REL
                  en MEM even groot als in het oude bestand.

                  Ik heb wel eigen velden toegevoegd aan mijn bestand, om specifieke
                  gegevens in kwijt te kunnen. Ik heb daarom het bestand ook geexporteerd
                  naar een standaard bestandsdefinitie, waardoor de gegevens in de extra
                  velden niet meegenomen werden. Deze bestanden zijn nu een stuk kleiner.
                  PER is nu nog 30MB, REL is 7MB en MEM blijft 16MB. Maar ook nu krijg ik
                  helaas weer de foutmelding.