Re: verwijderen van de puntjes

  • wnelis
    Message 1 of 19 , Mar 1, 2005
      Goedendag,

      > Elke uitbreiding in CHAF, hoe klein ook is welkom.
      > Ik gebruik chaf regelmatig om aanpassingen te doen.

      > Het antwoord op deze vraag is al gegeven. Als aanvulling: ik zou
      > programma chaf kunnen aanpassen zodanig dat als een deeltekst wordt
      > vervangen er de keuze is tussen het vervangen van het eerste
      > voorkomen of het vervangen van alle voorkomens van die deeltekst.

      Er is een nieuwe versie van change_field (alias chaf) gemaakt, waarin
      bij het vervangen van een deeltekst de mogelijkheid is toegevoegd om
      (a) alleen het eerste voorkomen van de deeltekst te vervangen of (b)
      alle voorkomens van de deeltekst in het veld te vervangen.

      Het eerste menu is iets aangepast om aan te geven dat ook slechts een
      deel van een veld vervangen zou kunnen worden. Tevens is een extra
      beveiligingetje aangebracht: chaf zal niet meer pogen om bij het
      kopieren van het veld persoon record naar een ander veld het veld
      persoon record te wissen.

      De nieuwe versie is via e-mail op te halen. Stuur een e-mail naar
      nelis@..., met als onderwerp "PRO-GEN 3.0b chaf28" (zonder de
      aanhalingstekens). De nieuwe versie wordt dan door een robotje
      opgestuurd.

      Met vriendelijke groet,
      Wim Nelis.
    • hahoeben
      Message 2 of 19 , Mar 1, 2005
        Hallo Wim,

        Ik heb de nieuwe versie van chaf binnen gehaald en proberen te
        installeren, maar krijg de volgende foutmelding:
        "ERROR-No installation descriptor found
        Geen installatievoorschrift gevonden in C:\PG30\SUPP\CHAF281.LZH"
        Wat gaat hier fout?

        met vriendelijke groet,
        Henk Hoeben, Meppel
        htt[://www.hoeben.wolweb.nl

        --- In pro-gen@yahoogroups.com, "wnelis" <nelis@n...> wrote:

> [...]
        > nelis@n..., met als onderwerp "PRO-GEN 3.0b chaf28" (zonder de
        > aanhalingstekens). De nieuwe versie wordt dan door een robotje

      • Van de Ven Jos
        Message 3 of 19 , Mar 1, 2005
          Hallo Wim en Henk,

          Ik heb bij installatie geen foutmelding gekregen.
          Chaf werk perfect.

          Mvg,

          Van de Ven Jozef
          Rozenstraat 41
          2430 Laakdal
          vandeven.jos@...
          vandevenjozef@...
          genealogie@...
          http://www.vandevenjos.be

> [...]

          > nelis@n..., met als onderwerp "PRO-GEN 3.0b chaf28" (zonder de
          > aanhalingstekens). De nieuwe versie wordt dan door een robotje

        • jeanne van rooij
          Message 4 of 19 , Mar 1, 2005
            Henk,

            Heb je eerst de oude versie uit je supp map gehaald. Dat moet je namelijk
            wel doen anders herkent ProGen het niet als een nieuw programma

            Groeten
            Jeanne van Rooij

            website genealogie; www.vrooij.com

          • Nelis W.J.M.
            Message 5 of 19 , Mar 2, 2005
              Goedendag,

> [...]
              >"ERROR-No installation descriptor found
              >Geen installatievoorschrift gevonden in C:\PG30\SUPP\CHAF281.LZH"

              De naam van het bestand is bij het opslaan blkijkbaar veranderd. De
              originele naam is CHAF28.LZH. Indien de naam veranderd wordt, zal het
              werken.

              Met vriendelijke groet,
              Wim Nelis.
            • Victor Pollé
              Message 6 of 19 , Mar 2, 2005
                Jeanne van Rooij,

                Ik denk niet dat je advies juist is.

                Alle PRO-GEN updates en zaken als EXTA en CHAF laat ik in de map
                C:\PG30\SUPP staan. Nodig is dat natuurlijk niet.

                Wat ik binnen haal zijn .LZH bestanden. Nadat PRO-GEN zo'n bestand
                geïnstalleerd heeft komt in de map een .INI bestand met dezelfde
                (voor)naam te staan [sorteer op NAAM en ze staan onder elkaar].

                Op die manier kan ik zien wat ik gedownload heb en wanneer [sorteer
                op DATUM en de laatst geïmporteerde staat bovenaan].

                PRO-GEN negeert een .LZH bestand als er in de map SUPP ook een .INI
                bestand staat met dezelfde (voor)naam.

                Ik heb CHAF28.LZH zonder problemen geïnstalleerd. En het werkt ook.

                Met vriendelijke groet,

                Victor Pollé

> [...]
                >
                > Heb je eerst de oude versie uit je supp map gehaald. Dat moet je
                > namelijk wel doen anders herkent ProGen het niet als een nieuw

                VICTOR POLLÉ

                v.f.l.polle@...

                Tel. +31 53 431 89 49
              • Nelis W.J.M.
                Message 7 of 19 , Mar 2, 2005
                  Goedendag,

> [...]
                  >bestand staat met dezelfde (voor)naam.
                  >
                  >Ik heb CHAF28.LZH zonder problemen geïnstalleerd. En het werkt ook.

                  Twee opmerkingen.

                  (A) In een *.LZH bestand staat een installatievoorschrift (*.INI).
                  PRO-GEN eist dat de naam van het LZH bestand gelijk is aan de naam van
                  het installatievoorschrift (muv de extensie). Als de naam van het LZH
                  bestand wordt veranderd, zal het installatievoorschrift niet gevonden
                  worden door PRO-GEN.

                  (B) Omdat men veelal de bestanden in de map SUPP laat staan, is er een
                  potentieel probleem met betrekking tot meerdere versies van hetzelfde
                  programma. Om de bovenstaande reden kan het niet dezelfde naam krijgen.
                  Dientengevolge zal iets als een volgnummer of een versienummer in de
                  naam van het *.LZH bestand moeten worden opgenomen. Met programma chaf
                  is dat goed te zien: het versienummer staat in de naam. Dit betekent dat
                  namen van een programma eigenlijk beperkt moeten blijven tot maximaal 6
                  letters: dan is er nog ruimte voor een serie versies van dat programma.

                  Met vriendelijke groet,
                  Wim Nelis.
                • jeanne van rooij
                  Message 8 of 19 , Mar 2, 2005
                    Victor,

                    Dank je wel voor je reactie.
                    Bij mij lukte het in eerste instantie ook niet en na het verwijderen van de
                    oude chaf gegevens uit de supp map, had ik geen enkel probleem meer om de
                    nieuwe chaf te installeren. Wat de oorzaak dan wel geweest is weet ik niet.

                    Met vriendelijke groeten
                    Jeanne

                  • Nelis W.J.M.
                    Message 9 of 19 , Mar 2, 2005
                      Victor,

                      Zie (de inhoud van) bestanden PGIT-1.LOG en PGIT-2.LOG. In de
                      eerstgenoemde staat een samenvatting van alles wat geinstalleerd is in
                      PRO-GEN. In het tweede bestand staat wat er tijdens de installatie
                      vervangen en toegevoegd is.

                      De tijdstippen in PGIT-1.LOG zijn de tijdstippen van installatie. De
                      tijdstip van een *.INI (die gelijk is aan het tijdstip van de
                      bijbehorende *.LZH) is het moment waarop die *.INI voor het laatst
                      gewijzigd is, voordat het gedistribueerd werd.

                      Met vriendelijke groet,
                      Wim Nelis.
                    • hahoeben
                      Message 10 of 19 , Mar 3, 2005
                        Bedankt Wim, dat was het probleem. De installatie verliep nu zonder
                        problemen.

                        met vriendelijke groet,
                        Henk Hoeben, Meppel
                        http://hoeben.wolweb.nl