Re: [pro-gen] Kleurencodes etc.

  • Peter Mathijssen
    Message 1 of 4 , Sep 24 4:48 AM
      Van: Evelien van Ruitenbeek <e.van.ruitenbeek@...>
      Datum: zondag 24 september 2000 10:36
      Onderwerp: [pro-gen] Kleurencodes etc.

      Hoi Evelien,

      Naast kleurcode's zou je natuurlijk ook nog lettertypes kunnen veranderen.
      Maar dan wordt het handmatig wel heel erg veel werk om alle bestanden aan te
      passen.
      Je zou dan eventueel een utilitie moeten hebben die op basis van keuze's van
      de gebruiker.

      - HTMLHEAD.PTM
      - HTMLFOOT.PTM
      - KEYINDEX.PTM
      - HTML.PRN
      - DISK.CAT

      aanpast of nieuwe versies aanmaakt onder een andere naam. DISK.CAT moet
      aangepast worden zodat de gebruiker zijn nieuwe html driver meteen kan
      gebruiken zonder dat hij deze eerst nog handmatig toe moet voegen in
      Pro-Gen.

      Op mijn site http://go.to/argosoft heb ik een programma staan, genaamd
      CATALOGUS waaraan je kunt zien hoe zo'n programma zou kunnen werken. Het
      maakt in dit geval op basis van keuze's van gebruikers een HTML-pagina aan.
      Maar dit zouden, met wat programmeerwerk, net zo goed PTM bestanden kunnen
      zijn.

      Groetjes Peter

      Message 2 of 4 , Sep 24 5:56 AM
        Peter Mathijssen schreef:

        > ... DISK.CAT moet aangepast worden zodat de gebruiker zijn nieuwe
        > html driver meteen kan gebruiken zonder dat hij deze eerst nog handmatig
        > toe moet voegen in Pro-Gen.

        Ik denk dat het handmatig aanpassen via PRO-GEN even veel of even weinig werk is
        als het aanpassen van DISK.CAT via een program-editor. Maar inderdaad... dat
        bestand moet worden aangepast. De meeste PRO-GEN gebruikers beseffen echter niet
        dat het bestand DISK.CAT achter het lijstje met printerdrivers zit. En waarom
        zouden ze...

        Groetjes, Don Arnoldus
      • Peter Mathijssen
        Message 3 of 4 , Sep 24 7:51 AM
> [...]
          niet
          >dat het bestand DISK.CAT achter het lijstje met printerdrivers zit. En

          Mijn bedoeling was om uit te leggen dat het aanpassen van DISK.CAT
          gemakkelijker is als het programma dat je ervoor gebruikt automatisch de
          verandering aanbrengt. De gebruiker hoeft dus niet zelf in DISK.CAT
          wijzigingen aan te brengen. Het programma voegt simpelweg een PRN
          bestandsnaam en omschrijving toe aan het DISK.CAT bestand.

          Groetjes Peter