Vraag Alternatieve samenvoeg methode

  • Peter van der Lee
    Message 1 of 3 , Dec 3, 2004
      In Pro-Generalia van december wordt een nieuwe samenvoeg methode beschreven
      Als ik die uitvoer, is dan het resultaat een bestand waarbij in het code veld een recordnummer is ingevuld, en het bestand zelf nieuwe record nummers heeft gekregen?

    • Rob Fransen (pggg)
      Message 2 of 3 , Dec 3, 2004
        Beste Peter,

        Nee, dat is niet de bedoeling.
        Zie nogmaals de tekst in PRO-GEN-eralia op blz. 90 de vijfde regel van
        onderen. (Dus met handhaving van de recordnummers).

        Groet,

        Rob Fransen

        Message 3 of 3 , Dec 3, 2004
          Beste Rob

          Ik heb het net eens nagespeeld met 4 personen, maar het uiteindelijke
          resultaat "na samenvoegen" was wel een bestand met nieuwe record nummers.
          althans alle records na de samengevoegde recors waren afhankelijk van de
          plaats een paar nummers lager geworden.
          want er zijn uiteraard records verdwenen door het samenvoegen.
          En dat zullen de mensen die het record nummer gebruiken voor uniek
          identificatie, niet leuk vinden.
          Waarmee ik eigenlijk ook wil aantonen dat je in deze bestanden nooit een
          record nummer voor unieke identificatie mag gebruiken.
          Want een keer loopt het fout.

          Vriendelijke groeten
          Peter van der Lee